C70 Cabriodak vervangen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
nf98
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 14.07.2005 - 13:53

Goedenavond, Ben benieuwd of een van jullie de antwoorden heeft die ik zoek, want de dealer kan me niet echt verder helpen.

Van mijn C70 cabrio ligt de achterruit helemaal los en lekt. Ook zitten er een paar lelijke plekken in het dak.
Ik ben bij Rima geweest en daar lag een compleet gave kap, incl. het complete mechanisme.

Nu komt de vraag. Is het verstandig om het complete dak (incl. mechanisme) te vervangen, of ga ik dan tegen een hoop ellende aanlopen?

De dealer gaf aan dat het 2 kanten op kan. Het vervangen van alleen de stof kan lastig zijn met een gebruikte kap en heel tijdsintensief.
Daarentegen zeggen ze dat de complete kap vervangen goed kan gaan, maar het ook kan dat de kap opnieuw gekalibreerd moet worden, en dit kan een nogal tijdrovende klus worden.

Hebben jullie een idee?
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design
XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties
V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Die kap is een complexe constructie. Vraag wel even goed na bij Rima wat we met de betreffende auto gebeurd is. Niet dat die dubbel heeft gezeten, daar knapt het dak ook niet van op. Dan heb je inderdaad te maken met calibreren etc, specialistische klus. Op het Volvo 850 forum hebben een aantal hun doek vervangen, vraag daar eens om advies
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Je kunt het raam er weer in lijmen. Met de juiste 2 componenten kit is dat goed te doen. Voor mijn C70 waarvan het raam er voor ca 1/3 uit lag heb ik ruim een jaar geleden kit uit Duitsland besteld, weet even niet meer welke precies. Die plekken in de stof weet ik niet, maar wellicht zijn die te reinigen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Aad A
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 12.01.2007 - 00:23

Lijmen van het raam schijnt regelmatig te lukken als ik diverse berichten goed heb gelezen.
Wat betreft het reinigen van de stoffen kap, er wordt 13 april een Convertible Cleaning Clinic gegeven.

Deze informatie heb ik via de 850club site gevonden.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

Aad A schreef: Lijmen van het raam schijnt regelmatig te lukken als ik diverse berichten goed heb gelezen.
Wat betreft het reinigen van de stoffen kap, er wordt 13 april een Convertible Cleaning Clinic gegeven.

Deze informatie heb ik via de 850club site gevonden.
Klopt, datzelfde bedrijf repareert/lijmt ook losse achterruiten. Er zijn meerdere cabrio rijders die dat daar in Hoofddorp hebben laten doen.
Laatst gewijzigd door Mart van der Steeg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”