zonnescherm V70 demonteren
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Je bedoelt de losse inzetschermpjes?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- jkl
- 1st Gear member
Battlecruiser S80,
Weet niet zeker of vorig berict is goed gegaan. Vandaar nogmaals.
Het klopt het gaat om de losse inzetschermpjes die je op de achterportier in de raamrand klikt. Nu weet ik niet of er een makkelijke manier is om ze te demonteren of dat je misschien wel de bekleding van de portier moet loshalen?
Weet niet zeker of vorig berict is goed gegaan. Vandaar nogmaals.
Het klopt het gaat om de losse inzetschermpjes die je op de achterportier in de raamrand klikt. Nu weet ik niet of er een makkelijke manier is om ze te demonteren of dat je misschien wel de bekleding van de portier moet loshalen?
XC60 D3 AWD Geartonic Summum / Plus line, MY2012, R-design exterieur, Mobillity-Winter-line, Black Sapphire metallic, JS velgen 19"; Toyo Proxes S/T.
XC60 D5 AWD Geartonic Summum RTi, Black Sapphire metalic, Mobility line, Driver support line, Rica stage 2 tuning, MY2008, restyled by Q-lab
XC60 D5 AWD Geartonic Summum RTi, Black Sapphire metalic, Mobility line, Driver support line, Rica stage 2 tuning, MY2008, restyled by Q-lab
- Summum
- 6th Gear member
Die kunnen er op dezelfde wijze eenvoudig worden uitgeklikt. Om wat extra ruimte te creeren zou je de ramen eerst open kunnen zetten.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Jan W
- 2nd Gear member
Ik neem aan dat je met 'de losse inzetschermpjes' de (onovertroffen) "Sunblinds" bedoeld?
Zo ja: dan kun je de klemmetjes -voorzichtig!- tussen de rubberen rand van de binnenzijde van de raamsponning lospeuteren.
Deze klemmetjes hebben de vorm van een (soort) bochtje met een gleufje erin en passen zodoende "om" de bedoelde rubberensponning heen. Wees wel voorzichtig, want het is en blijft natuurlijk maar miniscuul plastic.
Voor de montage: de omgekeerde volgorde: voorzichtig het rubber omhoog zien te krijgen, het klemmetje (met de goede kant!) er tussen zien te vogelen en klaar is Kees.
Overigens: waarom wil je de klemmetjes er af halen?
Het aardige van dit systeem is namelijk dat je de bevestiging altijd kunt laten zitten..... Als het nodig is, heb je de Sunblinds zèlf dan binnen 5 tellen aan het raam gemonteerd. Bij niet-gebruik (zoals nu, half januari) liggen ze bij mij in de tweede bak onder het bagageruim, want ik krijg ze met geen mogelijkheid weer in de zwarte foedraal waar ze bij de aanschaf in hebben gezeten. De overige Sunblinds laat ik lekker zitten -scheelt een hoop inkijk in het bagageruim....
Succes!
Jan W
Zo ja: dan kun je de klemmetjes -voorzichtig!- tussen de rubberen rand van de binnenzijde van de raamsponning lospeuteren.
Deze klemmetjes hebben de vorm van een (soort) bochtje met een gleufje erin en passen zodoende "om" de bedoelde rubberensponning heen. Wees wel voorzichtig, want het is en blijft natuurlijk maar miniscuul plastic.
Voor de montage: de omgekeerde volgorde: voorzichtig het rubber omhoog zien te krijgen, het klemmetje (met de goede kant!) er tussen zien te vogelen en klaar is Kees.
Overigens: waarom wil je de klemmetjes er af halen?
Het aardige van dit systeem is namelijk dat je de bevestiging altijd kunt laten zitten..... Als het nodig is, heb je de Sunblinds zèlf dan binnen 5 tellen aan het raam gemonteerd. Bij niet-gebruik (zoals nu, half januari) liggen ze bij mij in de tweede bak onder het bagageruim, want ik krijg ze met geen mogelijkheid weer in de zwarte foedraal waar ze bij de aanschaf in hebben gezeten. De overige Sunblinds laat ik lekker zitten -scheelt een hoop inkijk in het bagageruim....
Succes!
Jan W
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- Oceanracer
- Geartronic member
Ja, voor het weer invouwen is een hoop geduld nodig! Zo eenvoudig als op de illustratie staat vermeld is het in elk geval niet. Bij mij springen ze alle kanten op, maar vouwen ze niet meer in.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jan66
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Yep, zelfde situatie hier : ik krijg ze écht niet meer dicht haha... dus blijven ze gewoon zitten !
mvg,
Jan
Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
Jan
Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het invouwen moet op dezelfde manier als het opvouwen van een lintzaag-/bandzaagblad.
Je moet er eigenlijk een driemaal opgerolde lijn in zien te krijgen.
Je moet er eigenlijk een driemaal opgerolde lijn in zien te krijgen.
Volvo Rules the Road
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Op deze site staat hoe je een lintzaagblad opvouwt. Als je dat trucje toepast op de zonneschermen gaat het goed!
Op 3/4 naar onderen op die pagina, compleet met enkele foto's:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... f%26sa%3DN
Op 3/4 naar onderen op die pagina, compleet met enkele foto's:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... f%26sa%3DN
Volvo Rules the Road