Heb onlangs verschillende testen uitgevoerd om te weten te komen hoe snel (lees hoe traag) de XC40 D4 190pk awd eigenlijk wel is.
Zoals ik al eerder zei heb ik mijn grote twijfels over het actuele vermogen van de wagen en diegene die op de site staan.
Ik voerde verschillende testen uit met mijn wagen en onze X1 met een 100/136 vermogen. Ook een automaat (wel geen AWD)
De waarde (zo goed en zo kwaad mogelijk gemeten over 10 testen en het gemiddelde ervan) van 0-100 km is bij beide voertuigen : Beide hetzelfde resultaat = 9.5 sec
Alles gemeten in de X1 sport/XC40 dynamic mode.
Nochtans zijn dit de waarden die je terugvindt op de sites van de fabrikanten :
XC40 : 7.9sec
gewicht : 1749kg
X1 : 9.2sec = hetzelfde als mijn resultaat
gewicht : 1505kg
Het gewicht is wel een 16% verschil ok, maar met 40% meer vermogen en uiteindelijk maar hetzelfde teleurstellende resultaat van 9.5 sec stel ik mij toch vragen.
Zijn er mensen die het vermogen op de bank al eens hebben kunnen testen ?
Heeft iemand ook al eens deze test kunnen uitvoeren ( op een veilige manier uiteraard !) ?
D4 190pk(140kw) maar even snel als een BMW X1 136pk(100kw) ?
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7786
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
teleurstellend? Traag?
Fabriekscijfers zijn altijd gebaseerd op ideale omstandigheden.
En vergis je niet in gewichtsverschil; het moet in beweging worden gebracht.
Daarnaast... een X1..... tja....
Fabriekscijfers zijn altijd gebaseerd op ideale omstandigheden.
En vergis je niet in gewichtsverschil; het moet in beweging worden gebracht.
Daarnaast... een X1..... tja....

Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Op de bank zal het vermogen wel kloppen want de massa gaat niet in beweging. Ik gok ook dat de X1 een benzineversie is? Kan best dat deze sneller optrekt, want je zeult wel 250 kg extra mee. Maar doe nu eens een sprintje van 100 naar 160 bijvoorbeeld. daar zou je D4 zeker in het voordeel moeten zijn.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Ja vind ik ook. Traag.teebee schreef: teleurstellend? Traag?
Fabriekscijfers zijn altijd gebaseerd op ideale omstandigheden.
En vergis je niet in gewichtsverschil; het moet in beweging worden gebracht.
Daarnaast... een X1..... tja....![]()
En de fabriekscijfers die X1 opgeeft komen wel overeen. Volvo blijkbaar niet.
Ook is geweten dat de xc40 8 traps zeer traag reageert bij gas en zoekt naar de juiste trap (meerdere artikels bekend).
Heb het meermaals voor bij het toekomen aan een vluchtheuvel. Wanneer de vluchtheuvel voorbij en je alweer wil accelereren plaatst hij hem in 2de ipv een soepele 3de...waardeloos. De x1 daarentegen reageert soepel op alle vlakken. Groot verschil dus.
Trouwens, rij al 30 jaar met volvo en deze is wel de slechtste ooit. (zie al mijn topics mbt gebreken...)
En...wat bedoel je met X1...tja ?
Klopt misschien wel dat dat op de bank zal kloppen en zou ik ook graag dat ook eens getest zien. Ik denk dat er bij de resultaten wel een paar hun ogen zullen openen...Nomad schreef: Op de bank zal het vermogen wel kloppen want de massa gaat niet in beweging. Ik gok ook dat de X1 een benzineversie is? Kan best dat deze sneller optrekt, want je zeult wel 250 kg extra mee. Maar doe nu eens een sprintje van 100 naar 160 bijvoorbeeld. daar zou je D4 zeker in het voordeel moeten zijn.
En nee de X1 is een 1.6 diesel automaat.
Stel, ik test op de 4x4 bank, we bekomen op een vermogen van een 130 pk. Kunnen we dan spreken van boerenbedrog ? Of tot waar trekken we de grens van aanvaardbaarheid?
Op mijn gevoel en omdat ik al met vele wagens gereden heb van dezelfde orde, klopt er iets niet met de waarden die volvo opgeeft.
Vandaar dat ik vroeg of iemand dit al getest had.
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7786
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
X1... tja...
je moet er in willen rijden
Maar dat is een kwestie van smaak
Enige frustratie (terecht of onterecht) druipt er wel van af, zichtbaar door je (schreeuwende) hoofdletter gebruik
Lijkt mij dat ie in de stand Dynamisch best van zn plek wil komen, ik heb een D4 gereden (uitgebreide proefrit) en was onder de indruk van zn prestaties.
Het zal ergens aan liggen, maar ik denk niet aan de auto.
je moet er in willen rijden
Maar dat is een kwestie van smaak
Enige frustratie (terecht of onterecht) druipt er wel van af, zichtbaar door je (schreeuwende) hoofdletter gebruik
Lijkt mij dat ie in de stand Dynamisch best van zn plek wil komen, ik heb een D4 gereden (uitgebreide proefrit) en was onder de indruk van zn prestaties.
Het zal ergens aan liggen, maar ik denk niet aan de auto.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8472
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
D4 waardeloos ?
Tjonge tjonge wat gaan we nog beleven, ik rij nu een goeie maand in een S90 D4 automaat en vind het een verademing.
Voordien allemaal 6 traps automaten gereden en de D4 voelt pittiger aan dan de vorige Volvo’s die ik had.
0-100 heb ik nog niet gemeten, boeit me ook niet zo, van 50 naar 90 is mij belangrijker dan stoplichtsprintjes.
En tja een X1...ik vind het ook helemaal niks, smaken verschillen.
Tjonge tjonge wat gaan we nog beleven, ik rij nu een goeie maand in een S90 D4 automaat en vind het een verademing.
Voordien allemaal 6 traps automaten gereden en de D4 voelt pittiger aan dan de vorige Volvo’s die ik had.
0-100 heb ik nog niet gemeten, boeit me ook niet zo, van 50 naar 90 is mij belangrijker dan stoplichtsprintjes.
En tja een X1...ik vind het ook helemaal niks, smaken verschillen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21135
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1, hier de D5, altijd kracht en snelheid maar meestal niet de behoefte omdat te laten zien of om als eerste bij het verkeerslicht weg te zijn.BlackcurrantV70 schreef: D4 waardeloos ?
Tjonge tjonge wat gaan we nog beleven, ik rij nu een goeie maand in een S90 D4 automaat en vind het een verademing.
Voordien allemaal 6 traps automaten gereden en de D4 voelt pittiger aan dan de vorige Volvo’s die ik had.
0-100 heb ik nog niet gemeten, boeit me ook niet zo, van 50 naar 90 is mij belangrijker dan stoplichtsprintjes.
En tja een X1...ik vind het ook helemaal niks, smaken verschillen.
De D4 8gt heeft tov de D5 gewoon minder adem maar voldoet prima in het vlakke land op de snelweg met onze limieten.
De tussensprintjes maken het verschil, met de juiste versnelling gekozen gaat dat met een D4 ook prima.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
@raystef
Heb je bij de metingen de automaat van de XC40 wel in "s" staan? Kijk, massa en weet ik wat allemaal doet hier niet ter zake. Als Volvo opgeeft dat ie in 7,9 naar de 100 moet kunnen, dan mag je dat verwachten. Enige marge zou ik wel incalculeren, maar 9,5 is wel iets te ver van de opgegeven waarde. Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.
Heb je bij de metingen de automaat van de XC40 wel in "s" staan? Kijk, massa en weet ik wat allemaal doet hier niet ter zake. Als Volvo opgeeft dat ie in 7,9 naar de 100 moet kunnen, dan mag je dat verwachten. Enige marge zou ik wel incalculeren, maar 9,5 is wel iets te ver van de opgegeven waarde. Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40772
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik vraag me af waarom je dit zou willen vergelijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7786
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ja, die ziet je aankomen.... “mn auto rijdt niet hard genoeg..., de cijfers kloppen volgens mij niet...., mn X1 rijdt harder...., boehoe...”Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.


“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29108
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Waar gaat dit eigenlijk over? De sprinttijd van 0-100 is niet interessant, de tussenacceleratie is veel belangrijker.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Hier ben ik het wel mee eens. Ongeacht hoe belangrijk of onbelangrijk het is hoe snel die auto naar de 100 sprint, als de werkelijke meting 20% afwijkt van de fabrieksopgave zou ik me ook afvragen of alles wel in orde is.S80 Executive schreef: Heb je bij de metingen de automaat van de XC40 wel in "s" staan? Kijk, massa en weet ik wat allemaal doet hier niet ter zake. Als Volvo opgeeft dat ie in 7,9 naar de 100 moet kunnen, dan mag je dat verwachten. Enige marge zou ik wel incalculeren, maar 9,5 is wel iets te ver van de opgegeven waarde. Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7786
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ja, maar dan wel een vergelijkbare meting op de rollen, niet op basis van alleen maar de voet van de berijder.
Een dealer zal op basis van die ‘constatering’ echt niet in de onderzoeksmodus gaan denk ik zo.
Indien zaken als tussensprint, ‘top’snelheid en dergelijke niet substantieel afwijken zal er geen aktie volgen.
Maar hoe interessant is die sprint tijd nou eigenlijk?
Een dealer zal op basis van die ‘constatering’ echt niet in de onderzoeksmodus gaan denk ik zo.
Indien zaken als tussensprint, ‘top’snelheid en dergelijke niet substantieel afwijken zal er geen aktie volgen.
Maar hoe interessant is die sprint tijd nou eigenlijk?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45
hoe is de 9,5 seconde gemeten? met de hand/stopwatch/iphone? gespecialiseerde apparatuur? was de weg volledig horizontaal? droog of vochtig? asfalt of?
wat is het koppel van de BMW tov de XC?
ik heb zelf geen ervaring met de D4 maar misschien zijn er leden die hier wel wat uit eerste hand kunnen zeggen, haalt de XC40 D4 de opgegeven waarden?
wat is het koppel van de BMW tov de XC?
ik heb zelf geen ervaring met de D4 maar misschien zijn er leden die hier wel wat uit eerste hand kunnen zeggen, haalt de XC40 D4 de opgegeven waarden?
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12814
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde reactie. De manier van vergelijken mag dan wat wenkbrauwen fronsen, maar TS geeft aan dat hij het vermoeden heeft dat zijn XC40 D4 trager is dan beloofd wordt door Volvo en kan dat (hetzij wat amateuristisch) staven met een meting. Om dit dan af te doen met “lekker belangrijk” getuigt niet van veel begrip voor de situatie.OGA244 schreef: Lekker belangrijk
Laatst gewijzigd door Bart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Inderdaad...Kom nu maar pas terug op het forum en vind sommige reacties uitermate onterecht, ondermaats en zelfs denigrerend alsof ik niet zou weten waarover ik het heb. (zal anders ff mijn ing electro-mechanica diploma posten, dan kunnen de bashers even ophouden met iemand belachelijk te maken...)Bart schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit een vreemde reactie. De manier van vergelijken mag dan wat wenkbrauwen fronsen, maar TS geeft aan dat hij het vermoeden heeft dat zijn XC40 D4 trager is dan beloofd wordt door Volvo en kan dat (hetzij wat amateuristisch) staven met een meting. Om dit dan af te doen met “lekker belangrijk” getuigt niet van veel begrip voor de situatie.OGA244 schreef: Lekker belangrijk
De meting kan dan wel niet professioneel gemeten zijn omdat ik de apparatuur niet heb maar het is wel 10x uitgevoerd op een dezelfde wijze. Zowel bij de X1 als de XC40. Daaruit maak ik een gemiddelde en doe mijn besluit.
De waarde van de X1 ( en ja mag ik die wagen even vernoemen als het mag) geeft dezelfde waarde aan als terug te vinden op de site. En is aannemelijk correct. De waarde van Volvo ligt beduidend hoger dan wat de site aangeeft.
Verder maak ik ook een vergelijking met mijn vorige wagens zoals de 2 s60 die ik had met eenzelfde vermogen en die op een 7 sec uitkwamen. Diesel. Dus de 9.5 ligt er wel ver van weg zelfs met een 10% gewichtsverschil.
Verder doe ik de meting van 0-100 alleen omdat ik terecht aanvoel dat deze wagen totaal niet kan tippen aan andere wagens waarmee ik reed. Mag het even dat ik een test doe ?!
De vinnigheid van de 8traps wordt niet alleen door mij beschreven als ondermaats. Als je wil post ik hier even de artikels.
En als ik spreek van mankementen aan de wagen dan is deze XC40 zeker een buitenbeentje...ik ga het er hier zelfs niet meer over hebben...je kan de verslagen lezen bij m'n volvo dealer en allen waren terecht.
Ook nog dit : uiteraard lezen bepaalde ''volvo''-posters hier niet graag dat er een probleem zou zijn met de XC40...slechte reclame zeker

En ja, ik zal een meting doen op de 4x4 bank in samenspraak met Volvo zelf...en zal het hier ook ff posten. Ik denk dat ik er niet ver af zal zijn van wat ik zelf meet én ook aanvoel

Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Jij maakt mensen blijkbaar wel graag belachelijk hé....teebee schreef:Ja, die ziet je aankomen.... “mn auto rijdt niet hard genoeg..., de cijfers kloppen volgens mij niet...., mn X1 rijdt harder...., boehoe...”Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.
![]()
![]()
- raystef
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03
Inderdaad, de sprint is totaal onbelangrijk voor mij. Enkel het aanvoelen dat de wagen waar ik mee rij ondermaats presteert. Zoals ik al zei rij ik al 30 jaar met Volvo en denk dat ik wel kan vergelijken dan.IkeV70 schreef:Hier ben ik het wel mee eens. Ongeacht hoe belangrijk of onbelangrijk het is hoe snel die auto naar de 100 sprint, als de werkelijke meting 20% afwijkt van de fabrieksopgave zou ik me ook afvragen of alles wel in orde is.S80 Executive schreef: Heb je bij de metingen de automaat van de XC40 wel in "s" staan? Kijk, massa en weet ik wat allemaal doet hier niet ter zake. Als Volvo opgeeft dat ie in 7,9 naar de 100 moet kunnen, dan mag je dat verwachten. Enige marge zou ik wel incalculeren, maar 9,5 is wel iets te ver van de opgegeven waarde. Ik zou toch maar eens naar je dealer gaan met dit verhaal.
Het resultaat op de 4x4 bank zal uiteindelijk wel opheldering brengen.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1563
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Kan er niet een Volvo Forum rollerbank meeting worden georganiseerd? Ben wel benieuwd naar de echte vermogens van de huidige modellen. Of na de vele software updates en egr aanpassingen die vele al gehad hebben....