Ik ben radeloos.
Vanmorgen naar Eindhoven gereden en 2 km voor mijn eindbestemming begon de auto vreemd te doen en in te houden.
Als melding kwam "Motorvermogen begrensd". Aangezien ik vanaf Eindhoven nog een heel eind moest rijden ben ik overgestapt
naar iemand anders als bijrijder en op dat moment niet besloten om door te rijden.
Vanavond weer terug in Eindhoven de auto weer gestart en uitgelezen met de Bosch Car Service App, hieruit kwam melding P304, Cilinder missfire.
Toch besloten om naar huis te rijden in Roermond, omdat ie daar veilig staat. Rustig gereden en niet onnodig gasgegeven.
Thuis gekomen toch maar eens gekeken en de hele motor onder olie en dit is ook doorgelekt naar onder de auto.
Ga hem dus nu echt laten staan. Maar wat is jullie ervaring hierin? Ben ik al te ver gegaan door terug te rijden naar huis?
Groet
Eric
XC60 2.0T geeft code P304
- The Mechanic
- 5th Gear member
Waar komt die olie vandaan? Vuldop vergeten?
-
- 1st Gear member
Nou... het toeval wil dat een aantal dagen geleden de Volvo bij een garage is geweest en daar hebben ze 2 liter bijgevuld en nu treedt dit op.The Mechanic schreef: Waar komt die olie vandaan? Vuldop vergeten?
Olie komt van bovenop, vuldop zit er goed op, maar het lijkt dat de meeste olie links ligt rondom de linker ontsteking, zie ook de foto via volgende link:
https://strooptochteu.stackstorage.com/ ... KJBwzG3YTg