Goedemiddag, ik heb een V60 PIH uit 2013 met 175.000 km, ben zeer content met de auto enkel had ik laatst dat mijn verwarming niet meer werkte, bij de garage hebben ze mijn stand verwarming gerepareerd (lees uitgebouwd en kabelboom en sensor vervangen) . Binnen 60 kilometer werkte mijn verwarming weer niet en nu is mijn koppakking defect, dit lijkt mij eigenlijk wel zeer toevallig.
Ook heb ik nog nooit eerder van iemand iets vernomen dat deze wagens slechte koppakkingen hebben, heeft er iemand een tip of idee wat het kan zijn of geweest zou kunnen zijn ??
Defecte koppakking Volvo PIH 2013
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6351
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Balen zeg. Ben je bij een dealer geweest of een universele garage? Zou zeker een 2nd opinion doen ergens anders als je het niet vertrouwd. D5 kent volgens mij geen koppakking issues (maar alles kan kapot).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Op basis waarvan hebben ze deze diagnose gesteld? Wat zijn de symptomen?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.03.2019 - 21:22
Ze hebben een uitlaatgas detectie gedaan en de overdruk gemeten in het koelsysteem tijdens het warmdraaien van de motor. Ik ben er wel van overtuigd dat m’n auto uitlaatgassen lekt naar het koelsysteem, ik vraag me alleen af hoe het mogelijk is. Mijn auto heeft nooit geen koelwater verbruikt of eerdere klachten gehad qua koelsysteem of iets. Alleen nu ineens na het repareren van de stand verwarming is het mis.The Mechanic schreef: Op basis waarvan hebben ze deze diagnose gesteld? Wat zijn de symptomen?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.03.2019 - 21:22
Ik ben bij de dealer geweest. Ze zeggen, het kan de koppakking , cilinderkop zelf of zelf het onderblok zijn. Met andere woorden hij is zo goed als afgeschreven.Gouwe schreef: Balen zeg. Ben je bij een dealer geweest of een universele garage? Zou zeker een 2nd opinion doen ergens anders als je het niet vertrouwd. D5 kent volgens mij geen koppakking issues (maar alles kan kapot).
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Goeie diagnose als ze zelf niet eens weten wat het is. Breng m eens bij een Volvo specialist en laat er eens goed naar kijken.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Precies; klinkt als giswerk van de garage inderdaad. Als ze het niet weten en het woord "afschrijven" in de mond nemen zou ik ook een specialist opzoeken.Nomad schreef: Goeie diagnose als ze zelf niet eens weten wat het is. Breng m eens bij een Volvo specialist en laat er eens goed naar kijken.
Zie je ook luchtbelletjes in je koelvloeistofreservoir? Als het "slechts" de koppakking is zou ik hem laten fixen. De PIH is te veel auto om af te schrijven op zo'n reparatie.
[link=https://www.mvwautotechniek.nl/koelsysteem/]Hier kan je ook meer info vinden[/link] over dit soort issues.
Overigens verbaast het me dat Volvo geen toeren- of belastinglimiet op basis van motortemperatuur heeft. Sterker nog; Er is niet eens de mogelijkheid om de motortemperatuur ergens af te lezen. De duurdere Audi's hebben dit wel, die moet je eerst warm rijden voordat je los kunt gaan.
In de powermode draait de PIH met koude motor meteen volop toeren. Doe dat vaak genoeg en je koppakking vliegt er gegarandeerd uit. Als je het eerste stuk van je route altijd elektrisch rijdt en bij het oprijden van de snelweg meteen naar powermode schakelt start je altijd met een "koude" motor.
Misschien iets om rekening mee te houden in de toekomst.
Succes!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21036
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die moet dan wel weten wat hij doet, 400volt uit een accu kan wel knetteren.Nomad schreef: Goeie diagnose als ze zelf niet eens weten wat het is. Breng m eens bij een Volvo specialist en laat er eens goed naar kijken.
Ik denk dat de Volvogarage zichzelf wat indekt.
Blijkt het op het eerste oog een koppakking te zijn, klinkt het wat raar als dat het ineens niet is maar wat anders.
Geef de garage opdracht om te gaan kijken en ze zullen het vast voor je gaan vaststellen maar ik heb de indruk dat je niet op het uurtarief zit te wachten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Maar wat zijn de symptomen? Koelvloeistof verlies/verbruik? Druk koelsysteem? Slecht lopen na koude start/even stil te hebben gestaan? Te hoge koelwater temperatuur?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14.03.2019 - 21:22
Ik heb enkel last van te hoge druk in mijn koelsysteem en mijn kachel komt niet op temperatuur bij enkel elektrisch rijden, als ik op diesel rij blaast hij warme lucht. Maar het bijzondere is dat ik nooit niets gemerkt heb van die te hoge druk, geen water verlies niets en hij loopt super. ze zijn er bij de dealer achter gekomen nadat ik voor de tweede keer daar was dat mijn kachel geen warme lucht blies op elektrisch rijden, de eerste keer hebben ze mijn stand kachel er onder uit gehad om een censor/kabelboom te vervangen. toen heb ik 15 kilometer wel warme lucht gehad en meteen weer mis.
Ps ik ben een zeer rustige rijden hij staat nooit op power en kom niet eens boven de 140
Ps ik ben een zeer rustige rijden hij staat nooit op power en kom niet eens boven de 140
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Werkt de standkachel nu wel juist? Foutcodes?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26.02.2019 - 01:03
Hey, sorry to hear your problem. In the German forums it's actually known that the earlier D5 have trouble with the cylinder head gasket. Usually those generations before the 215 HP variant are affected, but a few of the "newer" 215 HP engines also have this problem - so it's not completely unheard of.