Ik zit al geruime tijd met het volgende probleem.
Als ik constant rond de 60 km per uur rij dan schokt de auto.
Het is net alsof hij effe geen diesel krijgt. Rij ik iets harder, en automaat schakelt op naar de 4 en rij dan constant... niks aan de hand ?!?
Beurt gehad, dieselfilter vervangen, forte reiniger etc gebruikt.
Probleem blijft.
Iemand enig idee ?
V70 2008 2.4 D5 AUT schokt alléén in de 3.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Is het misschien de automaat die hapert van 3 naar 4? Dan zou een automaatflush wellicht kunnen helpen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20938
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En 60 rijden en dan de automaat met de hand in 4e versnelling duwen? Wat gebeurt er dan?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 05.06.2017 - 00:29
Volgens mij heb ik dat bij de 2001 S60 automaat rond de 50km/u. Het kan een schok/bonk zijn of een een ander verzet. Ik vermoed steeds meer dat het om een schakelmoment gaat. Maar zou het niet met gebonk gepaard moeten gaan. Ik overweeg na 330k ook en flush.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vermoedelijk een solenoid die niet lekker meer wil, gok die van de lockup. Flushen lost dit probleem vaak op.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01.05.2018 - 23:51
Als ik de post van de topicstarter lees dan gaat het hier niet om het schakelmoment, maar om een constante snelheid waarbij de automaat in dezelfde versnelling blijft staan (de 3e). Als hij opschakelt naar de 4e en dezelfde snelheid blijft rijden dan schokt hij niet meer.DB200 schreef: Is het misschien de automaat die hapert van 3 naar 4? Dan zou een automaatflush wellicht kunnen helpen.
Ik herken dit ook wel zoals bij de mijne, ook al is dat geen diesel maar een 2.5T. Rond de 50km/h voelt hij soms hier en daar een klein beetje stotterig aan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07.03.2016 - 19:43
Ja klopt. Is een constant rijden moment. Als ik gas geeft en hij schakelt (normaal) op dan is het stotteren weg.
Flushen al enige tijd geleden gedaan bij TPR.
Hij schakelde daarna soepeler op en neer...maar probleem in 3 is gebleven.
bij handmatig opschakelen in hoger of lagere stand ==> probleem weg.
Flushen al enige tijd geleden gedaan bij TPR.
Hij schakelde daarna soepeler op en neer...maar probleem in 3 is gebleven.

bij handmatig opschakelen in hoger of lagere stand ==> probleem weg.
Laatst gewijzigd door thefrits op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07.03.2016 - 19:43
Vandaag naar een bekende specialist geweest voor een automaat spoeling en terugzetten van de adaptieve waardes.
Met Computer niks gevonden. Alleen melding dat de automaat schokt....maar geen “oplossing”.
Maar spoelen etc... helaas ook niet geholpen
En het schokken was trouwens in de 4e versnelling en niet de 3e.
Met Computer niks gevonden. Alleen melding dat de automaat schokt....maar geen “oplossing”.
Maar spoelen etc... helaas ook niet geholpen
En het schokken was trouwens in de 4e versnelling en niet de 3e.
Laatst gewijzigd door thefrits op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25.02.2019 - 19:58
Heb het af en toe ook alleen bij terugschakelen voor een bocht.
Als ik iets meer af moet remmen dan niet, alleen bij "uitrollen" af en toe.
Automaat twee keer gespoeld. Bij montage van een trekhaak de eerste keer (bij aanschaf 225.000km.gelopen)
Na ongeveer 8000km. bij 10.000km. olie wissel bij mijn eigen garage even de bakolie gecontroleerd.
Wat bleek, het kwam er uit als koffie, mijn monteur had twijfel over de kwaliteit van die eerste actie, maar bleef bescheiden in zijn bevinding.
Toen weer gespoeld, maar nu grondig, was er bij.
Opschakelen gaat erg soepel. Manueel ook geen schokken, heel soepel eigenlijk.
Het terugschakel schokje is niet helemaal verdwenen.
Heb er nog net geen 1000km. mee gereden.
Mogelijk heeft het nog wat tijd nodig, bij de volgende oliewissel weer controleren.
Als ik iets meer af moet remmen dan niet, alleen bij "uitrollen" af en toe.
Automaat twee keer gespoeld. Bij montage van een trekhaak de eerste keer (bij aanschaf 225.000km.gelopen)
Na ongeveer 8000km. bij 10.000km. olie wissel bij mijn eigen garage even de bakolie gecontroleerd.
Wat bleek, het kwam er uit als koffie, mijn monteur had twijfel over de kwaliteit van die eerste actie, maar bleef bescheiden in zijn bevinding.
Toen weer gespoeld, maar nu grondig, was er bij.
Opschakelen gaat erg soepel. Manueel ook geen schokken, heel soepel eigenlijk.
Het terugschakel schokje is niet helemaal verdwenen.
Heb er nog net geen 1000km. mee gereden.
Mogelijk heeft het nog wat tijd nodig, bij de volgende oliewissel weer controleren.