c70 keuze 2.0T of 2.4T

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Schillie
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12

Geachten,

Onlangs had ik een gesprek met een autoverkoper over een C70 convertible uit 2001 die hij te koop had staan. De C70 waar het hier om ging, had een 2.0T motor. Hij gaf aan dat dit misschien een beetje onderbemeten is voor het gewicht van de auto (bijna 1600 kg) maar bij deze motor komen minder problemen voor dan bij de 2.4T motor. En dan doelde hij vooral op scheurtjes in het blok die soms wel eens voorkomen bij de 2.4T. En die 2.0T kun je laten tunen en dan heb je vergelijkbare prestaties dan een C70 met een 2.4T, zei hij vervolgens.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Vast bedankt.
Aad A
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 12.01.2007 - 00:23

Ik heb geen klagen met mijn 2.0T.
163pk is meer dan voldoende om relaxt te cruisen en daar is een cabrio toch voor bedoeld.
Eigenlijk vergelijkbaar met de 960 die er als 3.0 en 2.5 was.
Ook die 2.5 kwam niets tekort wat betreft rijden.
Ik weet niet wat er bereikbaar is met tunen maar denk dat je dan moet denken aan de prestaties van een Italiaanse T5 2.0 uitvoering.
En die zijn ook redelijk rap toch.

Voor het leuke nog maar even fotootje erbij. 8-)
Afbeelding
Schillie
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12

Bedankt Aad, voor je reactie en de leuke foto.

En wat vind je van die opmerking over dat scheuren van het blok, moet ik daar wat mee?
Laatst gewijzigd door Schillie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Het blijft altijd lastig om dit soort meningen te vragen op een forum.
Wat voor de een voldoende is, vindt een ander te weinig. Het is ook maar net wat je referentie is.
Zelf een (uitgebreide) proefrit maken is het beste.
Ik rij zelf in een C70 met stalen klapdak en een 150PK D3 diesel motor.
Ik heb hiermee ondanks het gewicht van ruim 1650kg nooit het gevoel te kort te komen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Scheuren in het onderblok wordt nog wel eens genoemd bij het 2.5T blok. Niet vaak overigens. Het 2.4T blok heeft daar minder last van.
Schillie
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 08.09.2018 - 13:12

OK, bedankt.
dylantb
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.10.2018 - 09:41

Of misschien eens kijken naar een 2.3 t5, als je graag meer vermogen wilt ;)
Volvo 940 2.3 16v 1994
Volvo V70R 2.3 1998
BMW 120d 2015
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29472
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb de 2.3 t5 motor met 240 PK in mijn V70 R, prima motor, ruimvoldoende vermogen en koppel, rijdt icm de automaat heerlijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Gewoon even gaan proef rijden met verschillende modellen.

Groeten,
Herman 8-)

Succes.
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3168
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik had destijds een 2.0T en vond ‘m echt te sloom om plezierig mee te kunnen rijden. Ik heb ‘m daarom laten tunen door Ziptuning en er daarna nog enkele jaren met 200% meer plezier in gereden - een wereld van verschil.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
Herman71
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01

Wij hebben zelf een 2.0L Turbo, en dat gaat bij ons prima. Het is waar je uiteindelijk tevreden mee bent.

Groeten,
Herman 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Herman71 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn exhobby wagens :-)
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
nf98
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 14.07.2005 - 13:53

Mijn 2.4T heeft inmiddels 250tkm op de klok staan.. Zonder noemenswaardige problemen.
XC60 - T6 - 2021 - Silver Dawn - R-Design
XC60 - D4 - 2017 - Bursting Blue met. - R-Design met wat extra opties
V90 - D4 - 2016 - Osmium Grey Met. - Inscription
V70 - D4 - 2014 - 181Pk - Grey Metallic, Nordic+, Luxury Line, Intellisafe pro line
V70 - D3 - 2010 - 163Pk - Black metallic, Momentum
V50 - 2.0 - 2007 - Titanium Grey Metallic - Edition Sport II - Family Line - Estate Line - Dakspoiler - Sunblinds - Garmin Nuvi 660 - Parrot 3200LS
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”