Interieur ventilator V40 maakt kabaal

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
komer
1st Gear member

Zodra ik de interieur ventilator van mijn V40 (maart 2013) aanzet maakt hij een kabaal. Het is een geratel dat erger word zodra ik het toerental omhoog draai. Ik vermoed dat er iets van een takje of blaadje inzit.
Weet iemand hoe ik het het makkelijkste bij de ventilator kom om deze schoon te maken?
Ik heb al even naar de afdekplaat in de motorruimte bij de ruitenwissers gekeken, maar ik weet niet of het verstandig is om daar wat los te schroeven. Volgens mij zit daar ook de voetgangers airback.
Volvo V40 D3 2013
Jelmer de Jong
6th Gear member

Uit mijn hoofd ruitenwissers loshalen, afdekplaat/parafan los en je kan met de stofzuiger er wel bij. Van binnen kan ook maar dan moet je het halve dashboard wegslopen en heb je 100% kans op rugklachten.
komer
1st Gear member

Jelmer de Jong schreef: Uit mijn hoofd ruitenwissers loshalen, afdekplaat/parafan los en je kan met de stofzuiger er wel bij. Van binnen kan ook maar dan moet je het halve dashboard wegslopen en heb je 100% kans op rugklachten.
Dan morgen maar eerst even langs kant van de ruitenwissers proberen. Rugklachten heb ik al genoeg. :D
Volvo V40 D3 2013
komer
1st Gear member

komer schreef:
Jelmer de Jong schreef: Uit mijn hoofd ruitenwissers loshalen, afdekplaat/parafan los en je kan met de stofzuiger er wel bij. Van binnen kan ook maar dan moet je het halve dashboard wegslopen en heb je 100% kans op rugklachten.
Dan morgen maar eerst even langs kant van de ruitenwissers proberen. Rugklachten heb ik al genoeg. :D
Heb vandaag de parafan (zoveel mogelijk) losgemaakt maar ben er toch maar even mee gestopt.
De voetgangers airbag zit er bijna over de volle breedte onder. Wil daar toch eigenlijk niet al te veel aan rommelen zonder precies te weten hoe dat veilig kan gebeuren.
En ja van binnen uit is wel een heel karwei als ik dat zo bekijk.
Maar nog eens over nadenken en kijken of ik info over het veilig demonteren van de airbag kan vinden.
Volvo V40 D3 2013
Plaats reactie

Terug naar “V40”