Ben afgelopen zaterdag met een S40 2,4 naar Volvotune geweest.
Dit om van 140 naar 170 PK te gaan.
De ervaring in chronologische volgorde:
- aankomst ruim op tijd, 09.45, afspraak was om 10.00U
- om 10.20u aan de beurt
- meneer gaat aan de slag-
- auto uitvoerig uitgelezen, niets aan de hand
- software 140PK config. opgeslagen op usb stick door meneer
- 170pk config. wordt aan auto toegevoegd
- weer div. testen/metingen, alles oke, niets aan de hand
- gevraagd wordt of ik kan gaan proefrijden
- auto naar buiten gereden
- in dashbord heel veel verschillende meldingen, er is iets mis schijnbaar
- auto die net 50mtr. had afgelegd had in R, terug naar garage
- meneer kijkt het na en weet het even niet
- voor de zekerheid auto terug naar 140PK
- lampen in dashbord blijven echter branden
- monteur van collega bedrif dat in hetzelfde pand zit wordt erbij gevraagd
- constatering is dat dynamo kapot is, hij geeft om en nabij 18V af
- als leek zijnde maak ik de opmerking niet blij te zijn hiermee, ik kom met een auto zonder probleem, nu heb ik er plotseling wel een
- meneer wordt nu direct zeer onaangenaam en wil dat ik een briefje teken en hem niet
aansprakelijk stel
- ik vraag hem rustig te blijven en zeg dat ik ook niet die intentie heb maar zeker ook het recht heb niet blij te zijn
- meneer vraagt aan collega bedrijf wat de oplossing is, een nieuwe dynamo, maar het type schijnt een exoot te zijn en niet voorradig
- mijn onderbuik ervaart dit als vreemd.
- meneer zegt daarbij ook geen tijd te hebben, de auto moet er enkele dagen blijven, ik kan een leenauto krijgen
- ik zeg de auto niet achter te willen laten, woon 160km verderop
- ik zeg een second opinion te willen...
- toen ging de tuner helemaal los, ik moest direct verdwijnen
- heb de auto naar buiten gereden en om de hoek de ANWB gebeld
- ANWB monteur komt kijken, dynamo inderdaad kapot
- ANWB man belt naar hun eigen garage, ze willen de auto herstellen als ze de dynamo hebben, ze gaan kijken
- enkele minuten later bellen ze, hij ligt in hun eigen magazijntje ter plekke, een recht toe recht aan model blijkbaar
- twee uur later ben ik huiswaarts gereden met een herstelde auto, met 140PK en een zeer nare smaak in mijn mond vanwege deze ervaring
- heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand zo los gaat en ik vind het daarbij zeer vreemd dat een second opinion niet zou mogen en dat dit een normale conversatie onmogelijk moet maken.
140 naar 170PK, erg vervelend
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De dynamo van een 5 pitter is vanwege het feit dat ze niet zo vaak stuk gaan (maar ze gaan wel eens stuk, ervaring mee) niet altijd voorradig.
Ik heb bij bovengenoemd garagebedrijf alleen een positieve ervaring te delen.
Ik heb bij bovengenoemd garagebedrijf alleen een positieve ervaring te delen.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Heel herkenbaar. Ik ging eens met een C 70 met 140 pk waar alles van in orde was en kwam terug na een twijfelachtige dag met 140 pk en niks deed het meer. Toen heeft de auto nog drie dagen bij mijn dealer gestaan om alles op te lossen. Ze hebben wel deze factuur betaald. Inderdaad ik proef precies dezelfde rare smaak die jij aangeeft bij het lezen van je verhaal.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
Beide met dezelfde 2.4 benzinemotor? Best vreemd dan.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
-
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Die meneer is Obbe en ik herken er helemaal niets van.
Kom al jaren met volle tevredenheid bij deze mannen.
En ja een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Is altijd heel vervelend als er iets niet goed gaat maar dat Obbe uit zijn bol gaat geloof ik niks van of er moeten rare dingen zijn gezegd.
Als er 1 vakman is in het tunen van Volvo is het Obbe.
Kom al jaren met volle tevredenheid bij deze mannen.
En ja een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Is altijd heel vervelend als er iets niet goed gaat maar dat Obbe uit zijn bol gaat geloof ik niks van of er moeten rare dingen zijn gezegd.
Als er 1 vakman is in het tunen van Volvo is het Obbe.
Volvo V70 R=Design D4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
@S40Ad
Het is ook netjes om als starter je zelf voor te stellen op dit forum.
Als ik je bericht lees hebben zowel Obbe als Dennis geprobeerd je te helpen met een leenauto.
Maar je wilde je auto niet achterlaten en wilde een second opinion.
Die heb je dus gehad van de ANWB die constateerde dat je dynamo aan baklappen was.
Dus even terug kijken had de monteur dus wel gelijk en dat ze op zaterdag niet de juiste dynamo op voorraad was kon de monteur en het bedrijf VolvoService.Eu niets aan doen.
Er zijn zoveel verschillende Volvo's dat het op voorraad houden van alle dynamo's geen doen is.
Kortom een samenloop van omstandigheden die hebben geleid tot jou bericht.
De toon maakt de muziek en als ik lees hoe je denigrerend Obbe meneer noemt die zoals ik weet iedereen altijd wil helpen doet mij pijn.
Het is ook netjes om als starter je zelf voor te stellen op dit forum.
Als ik je bericht lees hebben zowel Obbe als Dennis geprobeerd je te helpen met een leenauto.
Maar je wilde je auto niet achterlaten en wilde een second opinion.
Die heb je dus gehad van de ANWB die constateerde dat je dynamo aan baklappen was.
Dus even terug kijken had de monteur dus wel gelijk en dat ze op zaterdag niet de juiste dynamo op voorraad was kon de monteur en het bedrijf VolvoService.Eu niets aan doen.
Er zijn zoveel verschillende Volvo's dat het op voorraad houden van alle dynamo's geen doen is.
Kortom een samenloop van omstandigheden die hebben geleid tot jou bericht.
De toon maakt de muziek en als ik lees hoe je denigrerend Obbe meneer noemt die zoals ik weet iedereen altijd wil helpen doet mij pijn.

Volvo V70 R=Design D4
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Als ik lees dat je denigrerend gebruikt doet dat mij weer pijn. 

2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.03.2019 - 10:15
Ja, inderdaad een beetje een vreemde opmerking.
Als de chronologie eens in ogenschouw genomen zou worden en er vooral niet voorbij zou worden gegaan aan het feit van de second opinion dan lijkt mijn verhaal toch wel niet al te vreemd.
Het kan 1000 oorzaken hebben allemaal en het kan dit en het kan dat, en Obbe zal zeker een fantastisch mens zijn, maar hoe dan ook is grof worden en elke communicatie onmogelijk maken beslist beneden alle pijl.
Ik ben geen lid van welk forum dan ook, dit is mijn eerste, heb dus geen ervaring hiermee en ken de gedragscode wat betreft jezelf voorstellen niet in fora.
Ben ook geen lid van Facebook en aanverwanten omdat ik niet zo van dat massale houd.
Deze ervaring heeft mij er voor de eerste keer toe aangezet om lid van iets te worden, als u daarover gaat nadenken kunt u zich waarschijnlijk ook voorstellen welke indruk het geheel op mij gemaakt heeft.
Als de chronologie eens in ogenschouw genomen zou worden en er vooral niet voorbij zou worden gegaan aan het feit van de second opinion dan lijkt mijn verhaal toch wel niet al te vreemd.
Het kan 1000 oorzaken hebben allemaal en het kan dit en het kan dat, en Obbe zal zeker een fantastisch mens zijn, maar hoe dan ook is grof worden en elke communicatie onmogelijk maken beslist beneden alle pijl.
Ik ben geen lid van welk forum dan ook, dit is mijn eerste, heb dus geen ervaring hiermee en ken de gedragscode wat betreft jezelf voorstellen niet in fora.
Ben ook geen lid van Facebook en aanverwanten omdat ik niet zo van dat massale houd.
Deze ervaring heeft mij er voor de eerste keer toe aangezet om lid van iets te worden, als u daarover gaat nadenken kunt u zich waarschijnlijk ook voorstellen welke indruk het geheel op mij gemaakt heeft.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
Zoals ik al heb geschreven de toon maakt de muziek.
Wat heeft U gezegd dat Obbe grof is geworden?
@DriverV90 Jammer dat je je op zo'n manier in de discussie mengt.
Wat heeft U gezegd dat Obbe grof is geworden?
@DriverV90 Jammer dat je je op zo'n manier in de discussie mengt.
Volvo V70 R=Design D4
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Hoi alle,
Let wel, We willen hier liever geen ellenlange discussie creeren.
Resume: de auto is uitgelezen over de obd stekker, daarna is de 170pk versie geladen over de obd stekker.
Tijdens of direct bij de proefrit gaat de dynamo stuk.
We geven aan geen nieuwe dynamo op voorraad te hebben.
We hebben wel een leenauto, die zonder kosten meegenomen kan worden.
Meneer is niet blij en geeft aan met een rijdende auto te zijn aangekomen en nu een kapotte dynamo heeft.
Dennis en ik gaan in kort overleg, en komen (omdat dit wel erg sneu is) met het volgende voorstel:
Meneer kan de leenauto meenemen, Dennis regelt maandag een gebruikte dynamo en monteert deze en klaar.
Geen kosten voor meneer.
(en een tevreden klant)
Niet dus, meneer gelooft ons niet wil zijn auto perse mee nemen,
Tsja dat kan ook
Let wel, We willen hier liever geen ellenlange discussie creeren.
Resume: de auto is uitgelezen over de obd stekker, daarna is de 170pk versie geladen over de obd stekker.
Tijdens of direct bij de proefrit gaat de dynamo stuk.
We geven aan geen nieuwe dynamo op voorraad te hebben.
We hebben wel een leenauto, die zonder kosten meegenomen kan worden.
Meneer is niet blij en geeft aan met een rijdende auto te zijn aangekomen en nu een kapotte dynamo heeft.
Dennis en ik gaan in kort overleg, en komen (omdat dit wel erg sneu is) met het volgende voorstel:
Meneer kan de leenauto meenemen, Dennis regelt maandag een gebruikte dynamo en monteert deze en klaar.
Geen kosten voor meneer.
(en een tevreden klant)
Niet dus, meneer gelooft ons niet wil zijn auto perse mee nemen,
Tsja dat kan ook
Laatst gewijzigd door Obbetuning op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
Als ik het goed begrijp is het voornamelijk de toon die gezet is waardoor communicatie moeilijk werd.
Niet zozeer de gang van zaken rondom de dynamo.
Het blijft mechaniek dus op elk moment kan er iets stuk gaan ook op een onfortuinlijk moment net als de auto de garage uit rijdt.
Niet zozeer de gang van zaken rondom de dynamo.
Het blijft mechaniek dus op elk moment kan er iets stuk gaan ook op een onfortuinlijk moment net als de auto de garage uit rijdt.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Jammer dat u dat jammer vind. Ik ga me zorgen maken als ik de naam van uw account lees.m1karabijn schreef: Zoals ik al heb geschreven de toon maakt de muziek.
Wat heeft U gezegd dat Obbe grof is geworden?
@DriverV90 Jammer dat je je op zo'n manier in de discussie mengt.

Wellicht goed als beide mannen met een kop koffie dit tune gebeuren bijpraten. Dan komt het weer helemaal oké.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40456
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Hoor en wederhoor toegepast.
Klaar, slotje
Hoor en wederhoor toegepast.
Klaar, slotje
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70