Koplamp en ruitensproeiers werken niet

Plaats reactie
Roosendaal
Starter

Ik ben in het bezit van een Volvo XC90 van 2007 waarvan de ruitensproeiers en koplampen sproeiers alleen werken op de eerste stand van het contact. Op de tweede stand van het contact werken ze beide niet. Als ik de auto uitlees krijg ik geen foutmelding. Alle zekeringen zijn nog goed. Heeft iemand enige idee waaraan dit kan liggen of waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt,
HGV
2nd Gear member

Goedenavond,

Zijn de stekkers goed aangesloten?
Misschien een rare vraag, maar het lijkt er niet op dat dit een storing is. Mochten de stekkers niet (goed) aangesloten zitten dan is dit op een logische manier te verklaren.
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 (MY 2004)
Roosendaal
Starter

Alle benodigde stekkers zijn aangesloten en volgens mij op de juiste manier. Ik kan de stekkers immers maar op een manier in elkaar klikken.
Dejeeper
3rd Gear member

Is dat het enige dat het niet doet of zijn er meerdere dingen die op de tweede stand niet meer werken?
Is die storing opgetreden na werkzaamheden?
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Roosendaal
Starter

Dat is het enige wat het niet doet op stand twee.
Dejeeper
3rd Gear member

Het enige dat ik kan bedenken is dat er "iets: niet goed zit in het contact slot.
Want kennelijk is de connectie in stand 1 helemaal normaal en in stand 2 is die verdwenen.
Je zou misschien iets kunnen vinden in het elektrisch schema.
Maar ook dan is het mij niet duidelijk omdat de rest wel werkt in stand 2.

Ik denk dat je met doormeten en dan vergelijken met een soort gelijk model er ergens een verschil moet zijn en dan maar hopen dat je dan kan achterhalen waar het probleem zit.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Michel, ik heb een schema die je hier kunt downloaden. Het betreft een 2005-model maar ik verwacht geen wezenlijk verschil met een 2007.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Roosendaal
Starter

Uiteindelijk heb ik het probleem gevonden. Er blijkt vocht in de computer te zijn gekomen waardoor deze is beschadigd. De computer heb ik gedemonteerd en opgestuurd voor reparatie. Als het goed is komt hij volgende week terug en hoop ik dat het probleem is verholpen.

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”