Hallo,
Ik wil mijn S40 iets verlagen. Ik heb er nu een Spartacus set onder zitten en er zit wel erg veel ruimte in de wielkasten.
Waarschijnlijk ga ik alleen de veren vervangen. De verlaging wordt max. 3cm.
Mijn vraag:
Ik heb een D2 DrivE uit 2012.
Deze staat toch al iets lager tov een standaard uitvoering?
En bij mij in de buurt staat een R-design. Deze staat nog wat lager. Weet iemand hoeveel lager dat is tov origineel?
Dat oogt nl. al erg netjes. Ik wil hem niet te fout hebben.
Gr. Peter.
Verschil R-design en DrivE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19
De DrivE is 10mm verlaagd. Ik heb in de prijslijst van 2010 gelezen dat het sportchassis 20mm verlaagd is, ik kan er echter niet duidelijk uit opmaken dat dat het R-design onderstel is.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
- HJR
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 17.07.2016 - 12:16
Ja klopt, volgens de optielijst is de drivE 10mm verlaagd.
Wat betreft de R-design ben ik er niet zeker van. Stug is die in ieder geval wel...
Optiecode is overigens 998916 voor de R-design. Misschien dat je daar iets op kunt vinden.
Wat betreft de R-design ben ik er niet zeker van. Stug is die in ieder geval wel...
Optiecode is overigens 998916 voor de R-design. Misschien dat je daar iets op kunt vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2006 Volvo S40 T5
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
2012 Volvo S40 D2 R-design Pro Edition + Winter Line
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
volgens mij de meest gangbare verlaging die gedaan wordt is de 25mm Eibach verlagingsveren. Kosten ongeveer 160 euro.
Eventueel een mooie aanvulling kan zijn de Bilstein B4 schokdempers. Deze gasveren zijn OEM vergelijkbaar maar dan ietsje stugger zonder echt veel comfort in te leveren.
De Eibach verlaging van 25mm kan overigens ook nog prima op de originele volvo schokdempers.
Eventueel een mooie aanvulling kan zijn de Bilstein B4 schokdempers. Deze gasveren zijn OEM vergelijkbaar maar dan ietsje stugger zonder echt veel comfort in te leveren.
De Eibach verlaging van 25mm kan overigens ook nog prima op de originele volvo schokdempers.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 20.02.2011 - 18:36
Bedankt jongens, hier kan ik weer verder mee.
Die 25mm is dat tov de standaard?
Ik heb toevallig een eibach set gezien bij velgenwereld. Daar vragen ze 349 incl. montage.
Maar die set van 25mm en 160 euro is misschien ook wat. Die kan mijn garage wellicht monteren.
Ietsje lager, zonder dat het ‘fout’ wordt.
Die 25mm is dat tov de standaard?
Ik heb toevallig een eibach set gezien bij velgenwereld. Daar vragen ze 349 incl. montage.
Maar die set van 25mm en 160 euro is misschien ook wat. Die kan mijn garage wellicht monteren.
Ietsje lager, zonder dat het ‘fout’ wordt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
zover ik weet is die 25mm t.o.v. standaard. Dus t.o.v driveE zal het 15mm lager zijn.
er zijn ook kits van 30mm van Eibach, maar ik denk dat dit iets te laag is om zonder problemen over alle drempels te komen, zeker icm standaard schokdempers. Bij 25mm moet dat geen problemen opleveren.
er zijn ook kits van 30mm van Eibach, maar ik denk dat dit iets te laag is om zonder problemen over alle drempels te komen, zeker icm standaard schokdempers. Bij 25mm moet dat geen problemen opleveren.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 20.02.2011 - 18:36
Lijkt erop dat de Sport Editions dus 20mm verlaagd zijn. Dan is de Pro-Kit van Eibach wel prima. Die is 25mm en nagenoeg gelijk aan de acceptabele Sport Editions. Deze hebben ook veelal de Spartacus wielen die ik onder mijn S40 heb.
Zie hieronder:

Zie hieronder:
