Occasions Duitsland

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Michel98866
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.06.2013 - 13:50

Heeft er iemand ervaring met het kopen van occasion Volvo XC 60 in Duitsland ?
Moeite waard ?
Evt. schade volvo's ?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Er zijn genoeg mensen die hun Volvo uit Duitsland hebben gehaald. Er zitten wel uitrustingsverschillen in voor de duitse markt bestemde exemplaren en voor de Nederlandse markt bestemde exemplaren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ja hier iemand met een Duutser.
Een hele dikke mag ik wel zeggen met een inscrition pakket en D5 met awd.
Auto was niet probleemloos, door lang stilstaan waren de remschijven achter dusdanig ver heen dat ze er af moesten, kosten €510.
Vervolgens zat er een trilling in de voortrein die bij remmen erger werd, naven en schijven opgemeten en deze bleken in beide gevallen krom, kosten een kleine €1000.
Moraal van het verhaal, ga goed proefrijden en bij dit soort dingen laten staan, zeker niet de verkoper geloven op zijn mooie blauwe ogen dat hij het gaat oplossen.
Die €1500 is uit eigen zak betaald, VCNL heeft 70% coulance op de naven gegeven het bedrag was anders €2000 geweest.
Ik ga er trouwens vanuit dat ik een exces had!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
thijssie!
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
Locatie: A’doorn

Hier staat ook een ex-Duitser op de oprit. Voor wat ik betaald heb, inclusief importeren, had ik in Nederland geen vergelijkbare auto kunnen aanschaffen. Inderdaad eerst goed proefrijden en de service historie goed checken. Ik heb tot nu toe nog geen seconde spijt van deze beslissing gehad...
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009

- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

En bereid zijn om het verschil met de Nederlandse prijs uit te geven aan reparaties als de gok mislukt.
Auto's kopen is al een gok en helemaal in het buitenland, je rijdt toch 800+ kilometer en je moet sneller dan in het eigen land beslissen of je de auto mee neemt.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ervaring genoeg en leuk om te doen. Weet alleen niet of het nog steeds loont...?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

voor relatief jonge complete auto's met veel BPM loont het volgens mij nog wel is ook hetgeen waarop bedrijven als Mudde en Hennes werken
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Hier ook een (ex) Duitser. Mijn 2 vorige BMW’s kwam ook uit Duitsland en waren tussen de 9 en 13 maanden oud. Die hadden idd een BPM voordeel.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

Als je bij een dealer koopt, heb je garantie.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zaken wel goed checken, heden ten dage wordt er ook in Duitsland flink aangeklooid met km standen etc.
Het proces gaat idd vaak in een hoger tempo dan hier in NL en dat brengt risico’s met zich mee.
Bij zelf importeren wordt t weer lastig indien zich nadien problemen voordoen (garantie).
Geen idee of het tegenwoordig nog de moeite is.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je krijgt van een Duitse dealer n koopovereenkomst met alle punten en komma's, lees die goed want waar in de advertentie staat schadevrij staat in de kleinere lettertjes glashard dat de auto 30k schade gehad heeft, en je moet er voor tekenen
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

2x een Duitser opgehaald en enorm veel geld bespaard.
Grote luxe auto,s zijn de moeite waard. Mijn V70 was net geen 8000 eu goedkoper dan een exact gelijk exemplaar bij de dealer.
De S80 scheelde minstens 5000 eu met een NL exemplaar. Met de juiste documentatie erbij zie ik geen nadelen.

De Duitse Summum is helaas iets kariger dan de NL. Geen elec bedienbare stoelen....jammer :-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Risico is dat men teveel op de aantrekkelijke prijs af gaat, en liefde maakt blind....
Onze Ooster buren zijn ook niet geheel gek, ook daar weten autohandelaren heel goed hoe men een klant moet binnenhengelen.
Als je ook maar even niet oplet zit je later met de gebakken peren.
‘Te mooi om waar te zijn’ blijkt in de meeste gevallen ook het geval, maar dan is de koop al gesloten.
Ergo: een gezonde achterdocht en terughoudendheid zijn niet overbodig.
Persoonlijk zou ik het binnen onze landsgrenzen houden, dat geld is het me wel waard (en ook hier is het opletten bij een gebruikte wagen).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het maakt niet uit waar je de auto koopt, je moet altijd blijven opletten. Of het nu een handelaar is, beun de haas, particulier, specialist of dealer. Kijk maar naar de recente voorbeelden hier op het forum. Om dan te zeggen dat je beter binnen de landsgrenzen kunt blijven lijkt mij persoonlijk niet een valide argument. Je moet gewoon altijd heel goed opletten en als je het spelletje nog niet eerder hebt gespeeld, neem dan iemand mee die dat wel gedaan heeft. En als de taal een barrière vormt moet je dubbel zo goed uitkijken. Ik zelf heb al heel vaak auto's gekocht / mee helpen kopen in binnen en buitenland. Soms zit het tegen, maar meestal mee!
Ik hanteer voor mezelf wel een paar spelregels:
- Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo (en dus moet je driedubbel zo goed opletten);
- Een auto zonder historie koop ik niet en ik bel altijd de dealer na o.b.v. de stempels in de boekjes. Klopt dat niet met het boekje, lekker laten staan;
- Reserveer altijd een reële post onvoorziene kosten;
- Bij particuliere koop/verkoop gebruik ik altijd het ANWB formulier. Leg alles gewoon goed vast op de offerte / factuur. Opmerkingen als "dat regelen we wel" accepteer ik niet tenzij het op papier staat.
- Bij twijfel, niet inhalen, er staan er genoeg.
Veel succes en plezier met zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Binnen de landsgrenzen geeft het voordeel van taal en weten (?) hoe zaken geregeld zijn, of zouden moeten zijn en hoe dit te checken, ook dan geldt weer het voordeel van de taal. Zoals ik al aangaf blijft het ook hier in NL opletten geblazen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Hier ook een positieve ervaring met de import van een XC90 Excellence uit Duitsland. qua prijs scheelde het 15k met een NL-exemplaar. Was wat fout in de alarmsensoren in de kofferbak. Dit werd met 70% coulance opgelost door de NL-dealer (waar ik al eerder positief over berichte). En er was maar een sleutel bij de auto op het moment van ophalen. De tweede zou nagezonden worden, maar is nog steeds onderweg. Verder tiptop.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Moeite waard ?
Dat hangt er vanaf. Ik heb zelf 2x geïmporteerd. 1x een handelsauto (met werk) direct van een dealer, dus niet meer dan een opkoopprijs betaald. Daarna nog flink aan de bak met achterstallig onderhoud maar daar was de prijs ook naar. 1x van een particulier, 1e eigenaar. In beide gevallen had ik voordeel.

Maar goed, het blijft een gok.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
paulh
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
Locatie: Uithoorn

Drie Duitsers hier voor de deur (nou ja), en ik heb het al een keer of 10 gedaan. Voor mij is het ook de lol. Beetje voordeel kan er nog steeds inzitten, hoewel de dieselmarkt aan alle kanten stil ligt en daardoor de benzinemarkt voor auto's die we vroeger allemaal als diesel wilden (dus ook de meeste Volvo's) een beetje raar is. Niet echt problemen gehad. Ik vind de Duitse Dealer - attitude beter dan de Nederlandse, maar dat is niet op brede ervaring gebaseerd. Duitse garantie zit in mijn ervaring ook wel goed in elkaar. Maar ja, er is wel eens wat en dan moet je even wat meer moeite doen. En heel goed opletten wat je schriftelijk vastlegt. Laatst nog meegemaakt dat je 'even netjes poetsen' afspreekt, maar bij het ophalen was de auto gewoon vies, was nog geen doekje overheen gehaald. Maar ... als het in het contract staat kan je erop aan. De duitse consumentenbescherming is juridisch veel sterker dan de nederlandse, dus als er in het contract een kilometerstand staat, of 'schadevrij' dan is het over het algemeen wel zo, een bedrijf wordt daar veel steviger op aangepakt als het mis is dan hier in Nederland.
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Mijn V60 komt uit het zuiden van Duitsland, waar de prijzen nog leuk zijn (of waren). Ik weet niet hoeveel het verschil met een vergelijkbaar model in NL was, maar dat moet minimaal 7k zijn geweest. Auto was top onderhouden, met zelfs nog 3/4 jaar Volvo Assitance erop. Superdik uitgevoerd met alle opties incl de standkachel die je in Duitsland veel tegenkomt op de diesels. Ter plekke de auto even aan de laptop gehangen, resultaten met dealer besproken en extra korting gekregen om de storingen zelf op te lossen. Ook gelijk de kilometerstand gecheckt. Niet mee gerommeld. Kortom, niet inpakken, exportplaten erop en in 7 uurtjes weer naar NL gereden.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

eh, wat is een D2.5?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”