XC90 2.5T 2003 handrem

Plaats reactie
saffi
2nd Gear member

Toen ik de auto kocht wist ik dat er een probleem was met de achterrem. Ik heb dat min of meer provisorisch laten oplossen maar nu wil ik het gaan aanpakken. Wat ik wil doen:

Anker/afdek/stofplaat vervangen inclusief pakking(daar zit het eigenlijke probleem)
Nieuwe verenset
Nieuwe schoenen
ABS ring\sensor nakijken/vervangen
switch voor controle lampje op dashboard nakijken/vervangen (die gaat niet aan en dus vergeet men wel eens de handrem)

Nu de vragen:

Op zoek naar onderdelen zag ik ergens een "repair kit" voor de ankerplaat. Er stond bij "want dan hoef je niet de complete wielnaaf te vervangen". Was wel voor XC70 geloof ik. Je hoeft toch niet de hele wielnaaf te vervangen om de ankerplaat te vervangen of bedoelen ze dat deze er dan af moet? Ook nog best gedoe.

Vervang je de schoenen normaal aan beide kanten tegelijk? Of is dat minder belangrijk bij de handrem?

Verder, als ik op de part numbers uit VIDA zoek kom ik steevast op Ebay uit en met meer algemene zoektermen is het lastig alle onderdelen te vinden. Zeker tegelijk, of je betaald (in mijn ogen) veel teveel. Weet iemand een plek waar ik alles in 1 keer zou kunnen krijgen tegen een redelijke prijs? (ik heb bij de sponsoren van dit forum gekeken, had daar al een verenset besteld, andere shop is tijdelijk dicht helaas. Die wens ik sterkte).

Thanks!
saffi
2nd Gear member

Nog een vraagje: Moet ik om bij het handrempedaal te komen inderdaad het halve dashboard weghalen of is er een makkelijke manier om bij de schakelaar te komen voor handrem indicatie?
saffi
2nd Gear member

Kan iemand me helpen met het volgende: Ik kan nergens op het handrempedaal een switch vinden. Ook geen losse stekker die op een switch zou moeten zitten. Kan het zijn dat deze elders zit? Ik zie wel iets wat ik eerst dacht dat het was maar daar zit geen aansluiting op. Ik wil heel graag de handrem indicatie terug hebben.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”