Ik heb zojuist de wissel van winter naar zomerbanden gedaan. Ik heb niet echt research gedaan en de bandenboer gewoon normale banden eronder laten zetten, waarvan ik het merk geen eens weet. Reden hiervan is dat ik normaal pirelli banden had, maar in mijn woonwijk wonen helaas vandalen die express duurdere banden molestreren. Als een band per stuk € 235 kost, is het een dure grap om elke keer te vervangen.
Nu liggen er goedkopere banden onder van € 100,- de stuk, maar dit bevalt tkch niet helemaal. Naar mijn mening maken zij teveel rolgeluid. Nu kan ik wel weer michelin/continental/pirelli/vredestein monteren, maar wil toch persoonlijke ervaringen horen van mensen en dan voornamelijk over het rolgeluid. Ik wil het liefst banden die zo min mogelijk (rol)geluid maken! Ik zag wel een paar google reviews, maar daar geef ik niet zoveel om.
Mocht je willen reageren; dan graag bandenmerk, maat, (rol)geluid, duurzaamheid en hoelang je ermee gereden hebt, onder welke omstandigheden, intensief gebruikt? veel driften hard optrekken, veel onverharde wegen etc, vermelden graag! Voor de duidelijkheid het gaat om zomerbanden!
Alvast bedankt voor de moeite.