Je verbruik lijkt mij ook aan de hoge kant.....kan niet aan he weer liggen....ik rij flink door en vaker korte stukken en haal 1:14
Is je luchtmassameter nog goed? Heb je geen vermogensverlies (lekke turboslang of i.d.)
Kan de brandstofpomp van een commonraildiesel uberhaupt wel "op tijd worden" gezet?
Is dit meerverbruik je plotseling opgevallen, heb je iets met de auto gedaan (beurt of i.d.) bredere banden etc.......
Verbruik S60
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
nee dit verbruik 'kwam ineens'
punt is dat mijn vrouw in weze altijd exact hetzelfde stuk rijdt. En we dus telkens eindigden met 6,4 op de BC, of soms uitschieters naar 6,7.
En zij is van het type: "als je veel koppel hebt, moet je het gebruiken ook"
(de saab 9000 turbo kwam dan ook niet onder de 1 op 9
)
Maar goed. ondanks dat dus altijd relatief zuinig.
Ik trap hem ook eens graag in op lange stukken, maar het doet niet af aan hoog verbruik.
het viel me voor het eerst op een week of 4 terug. Met zware storm met boedelbak.
80 in zijn 4 deed soms met wind tegen op de 11,5 l
Ja is veel maar ja. boedelbak (leeg) met dikke wind tegen... het zou zomaar kunnen.
Daarna hebben we de volvo relatief weinig gebruikt, en daarna nog maar 1 keer getankt, toen dit hoge verbruik dus aanbleef. Resulteert nu dus in bovenstaand.
Nou goed
Ik zal er zeker melding van maken. Want het lijkt mij ook stug met een net rijgedrag 1 op 11 te doen
punt is dat mijn vrouw in weze altijd exact hetzelfde stuk rijdt. En we dus telkens eindigden met 6,4 op de BC, of soms uitschieters naar 6,7.
En zij is van het type: "als je veel koppel hebt, moet je het gebruiken ook"
(de saab 9000 turbo kwam dan ook niet onder de 1 op 9

Maar goed. ondanks dat dus altijd relatief zuinig.
Ik trap hem ook eens graag in op lange stukken, maar het doet niet af aan hoog verbruik.
het viel me voor het eerst op een week of 4 terug. Met zware storm met boedelbak.
80 in zijn 4 deed soms met wind tegen op de 11,5 l
Ja is veel maar ja. boedelbak (leeg) met dikke wind tegen... het zou zomaar kunnen.
Daarna hebben we de volvo relatief weinig gebruikt, en daarna nog maar 1 keer getankt, toen dit hoge verbruik dus aanbleef. Resulteert nu dus in bovenstaand.
Nou goed
Ik zal er zeker melding van maken. Want het lijkt mij ook stug met een net rijgedrag 1 op 11 te doen

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijn vader heeft dit ook af en toe met de auto... maar dat is meestal als ik er mee weg ben geweest... 
Overigens rijdt onze V70T5 al 150.000 km met een gemiddelde verbruik van 9.7 tot 10.1 l/100km volgens de boordcomputer

Overigens rijdt onze V70T5 al 150.000 km met een gemiddelde verbruik van 9.7 tot 10.1 l/100km volgens de boordcomputer
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
Trek je niet teveel aan van de BC. Het aantal liters wat je tankt is maatgevender.......
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound