bovenste achterlichten xc90 2004

Plaats reactie
sjonnie247
1st Gear member

hallo forumleden

hoe zit dat met de bovenste gedeeltes van de achterlichten van de xc90 horen die wel of niet voorzien te zijn van verlichting of zitten die delen er maar voor de mooiigheid
als ze wel functioneel horen te zijn de mijne doen het dan dus niet .
is het dan mogelijk om hier ledstrips in te bouwen of zitten er gewoon uitsparingen voor normale gloeilampen,

wie kan mij verder helpen want ik vind het wel super om een lange streep te hebben als achterlichten zoals ik volgens mij wel eens gezien heb bij andere xc90s

gr john
sjonnie247
1st Gear member

Niemand die dat al eens geprobeerd heeft om de bovenste reflextoren te voorzien van ledstrips?
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Blijkbaar niemand hoewel ik het een aardig idee vindt. Alleen is de vraag of dit wel mag omdat dan de verlichting anders is dan de typegoedkeuring.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
sjonnie247
1st Gear member

Nou forumleden ben een beetje aan het zoeken gegaan op het wereldwijde web en ben op een engels xc90 forum een mooie uitleg en fotoos tegen gekomen .hierbij de link https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=174920
Ik ga het in ieder geval doen binnenkort .

Gr John
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Typegoedkeuring niks mee te maken. Voor de apk is het goed. Je mag immers 2 extra achterlichten hebben. Maar of het mooi is....? Ik vind het een beetje afbreuk aan zon statige bak.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mooi is subjectief en voor iedereen anders. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van subtiele veranderingen aan de auto: naar mijn idee mooier dan 20 inch wielen en een regenpijp onder je Xsara 1,3 ...

Maar nogmaals, subjectief.

In de laatste post op die Engelse site staat wel een soort tip: gebruik goede LED's en geen goedkope Alibaba's (om maar een naam te noemen).
Mark

[Installateurs gezocht:
saffi
2nd Gear member

Grappig, ik was bezig met after market radio inbouw en moest achteruit licht doorlussen voor een camera en kwam dus precies daar een led strip tegen. Deze is zeker later geplaatst en werkte niet helemaal goed meer (ik heb een 2003 model). Ik dacht eerst dat hij op het remlicht zat maar het is onderdeel van het normale achterlicht. De leds zijn echter niet heel helder en het geheel wordt met een stuk tape vastgehouden in het bovenste gedeelte. Het is een soort sleuf waar de led strip in geschoven kan worden. Ik denk er over om hem te vervangen door een meer heldere led strip.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Voordat iedereen het wiel gaat uitvinden: maak eens wat foto's als je bezig bent. Een soort how to.
Mark

[Installateurs gezocht:
saffi
2nd Gear member

Dit was de ledstrip die ik vond. Is wat wazig want screenshot van filmpje. Op het andere forum freest hij de hele achterkant open. Bij mij is er alleen een kleine sleuf onderin gemaakt voor zo ver ik kon zien en schuif je de hele strip er zo in. Bij mij viel ie er uit en heb ik hem terug geplakt met stukje tape.

Afbeelding
sjonnie247
1st Gear member

saffi schreef: Dit was de ledstrip die ik vond. Is wat wazig want screenshot van filmpje. Op het andere forum freest hij de hele achterkant open. Bij mij is er alleen een kleine sleuf onderin gemaakt voor zo ver ik kon zien en schuif je de hele strip er zo in. Bij mij viel ie er uit en heb ik hem terug geplakt met stukje tape.

Afbeelding
en doen ze het nu ook ,of zitten ze er nog voor de sier
saffi
2nd Gear member

Deze was heel broos en er brak een stukje van de bovenkant af maar hij is het weer gaan doen ;) Ze branden echter vrij zwak. Nu ik er op let zie ik wel andere volvo's rijden met die het hele bovenste gedeelte vol LED lampen hebben hangen. Is dat standaard op andere modellen of nieuwere modellen of later aangepast?

Aangezien mijn rechter remlicht wat kuren heeft zal ik er toch weer bij moeten, Misschien vervang ze allebei dan voor een wat fellere led strip.
sjonnie247
1st Gear member

Ik heb ondertussen al ledstrips besteld dus daar ga ik op wachten en als ik ze ga monteren zal ik proberen niet te vergeten fotoos te maken .en misschien ben ik er dan ondertussen ook achter hoe ik die hier kan plaatsen.

Gr john
saffi
2nd Gear member

Ik zag op Aliexpress ook wat led strips voorbij komen voor een paar dollar dus heb ze ook maar besteld. Zag in mijn filmpje ook dat ik de onderkant kort gefilmd had. Weer excuus vanwege wazigheid maar is weer screenshot. Het is dus van de onderkant van het bovenste deel van de reflector. Daar zit een gat en daar schuif ik de led strip gewoon in (want zo zat het, ben nog geen studie begonnen of dit de juiste manier is). Beetje tape om hem vast te houden en voila ;)

Afbeelding
sjonnie247
1st Gear member

saffi schreef: Ik zag op Aliexpress ook wat led strips voorbij komen voor een paar dollar dus heb ze ook maar besteld. Zag in mijn filmpje ook dat ik de onderkant kort gefilmd had. Weer excuus vanwege wazigheid maar is weer screenshot. Het is dus van de onderkant van het bovenste deel van de reflector. Daar zit een gat en daar schuif ik de led strip gewoon in (want zo zat het, ben nog geen studie begonnen of dit de juiste manier is). Beetje tape om hem vast te houden en voila ;)

Afbeelding
In de link van het engelse forum was er 1 die dat ook op de manier van hoe het bij jou gedaan is heeft gedaan dus dat werkt ook prima ,scheelt een half uurtje slijpen en schuren met de dremel.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”