Motormanagement "code oranje" :)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Reemo
Starter

Besten , V70 1999 310.000 KM

alles fijn en prima, maar zodra ik stevig of langduriger de heuvel opga (belast) springt na een tweetal minuten de motor in "safe" en verlies ik duidelijk vermogen .
Dit gaat al een jaartje zo, in het begin zelden maar nu wat regelmatiger , na een paar minuten doorrijden (uiteraard geen extra gas maar een beetje inhouden) gaat lampje uit en rijd ik vrolijk weer door naar NL (ik woon in het buitenland) ....

garage heeft drie maanden geleden AGR ventiel vervangen want dat was een storing na uitlezen , ook was de storing soms de laadklep turbo.

Nu weet ik ; weer even uitlezen en dan aan de storing werken , maar ik vraag of iemand dit patroon herkent ?

vlgns mijn gevoel is het de klep van de turbo want het gebeurt als ik met zon 2200 RPM omhoog tuf ....als ik (ik woon in Duitsland ) lekker tot de bodem ga ,voor een uurtje of zo , niks aan de hand ....

nog een vraag , het voelt alsof hij wat luier wordt sinds dit gebeuren , kan het zijn dat de turbo niet helemaal fris meer is en minder vermogen levert ?

benieuwd naar jullie ideeen !!
Laatst gewijzigd door Reemo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”