[V50 1.6d MY2010] ANTI-SKID en ESP lampje bij 120km/u

Geleverd vanaf 2003
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

MartijnAbel schreef:.... stuurhoeksensor opnieuw gekalibreerd met VIDA ...
Jij bedoelt deze calibration (zie attachtment)? Ook al een paar keer gedaan maar morgen nog maar eens proberen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Bella
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 27.04.2016 - 16:48

Werken al je functies van het stuur nog (radio/cruise/claxon)? Het kan zijn dat je klokveer een klein breukje heeft wat ook de melding "anti skid service" veroorzaakt. Ik spreek uit eigen ervaring..... 8-) Toevallig het stuur eraf geweest?

Mvg, Frans
Ex: Volvo V70 Bifuel 2002 comfortline
Nu: Volvo V50 T5 Summum Geartronic (premium audio -RTI -17 inch Spartacus -leer -Xenon -Vialle Lpi -ecu spacer-blokjesgrille etc.)
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Bella schreef: Werken al je functies van het stuur nog (radio/cruise/claxon)? Het kan zijn dat je klokveer een klein breukje heeft wat ook de melding "anti skid service" veroorzaakt. Ik spreek uit eigen ervaring..... 8-) Toevallig het stuur eraf geweest?
Mvg, Frans
Frans, ja dat alles werkt nog en ook het stuur is er niet onlangs afgeweest.

De tussendoor storing die uiteindelijk werd veroorzaakt door een defecte dynamo was puur toeval.
Defecte dynamo nog even onderzocht op wat de storing veroorzaakt zou kunnen hebben.
Bleek een losgebroken contact van één van de gelijkrichters en ik denk in combinatie met een verroest lager.

Zoektocht gaat verder ...
V50 1.6D DRIVe MY2010
caputtski
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 25.11.2008 - 23:28

Vergeet niet dat het probleem ook heel ergens anders kan zitten - bij de 1.6D is de meest voorkomende oorzaak van ABS/ESP meldingen problemen met het regelen van de turbodruk. Ask me how I know. Gaat dan wel vaak gepaard met verlies van vermogen (bij mij tenminste, overboost melding).
Omdat je EGR klep is vervangen zou ik het daar als eerste zoeken. Met VIDA moet je na vervangen de EGR even resetten (ECU - EGR - Advanced - instructies volgen, ff snel uit uit m'n hoofd).
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

caputtski,

Bedankt voor het meedenken.
Dat de foutmeldingen van mij Volvo V50 1.6d niet altijd naar het juiste probleem wijzen is mij reeds duidelijk.

Ja, EGR is vervangen omdat de uitlezing foutmeldingen gaf maar eigenlijk meer om dit probleem op te lossen.
EGR is ook middels VIDA gereset.

Maar dan nog, waarom dan alleen bij ca 120 km/h? Dan zou dit toch ook moeten optreden op een ander moment?
V50 1.6D DRIVe MY2010
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Intussen weer iets verder.
Zoals in mijn andere topic te lezen heeft intussen mijn turbo het ook begeven. Is een stukje van een schoepje afgebroken.
Nieuwe turbo is onderweg ...


Het blijkt dat de fout niet alleen voorkomt bij 120 km/h. Laatst een stukje in z'n 4 gereden maar wat hoger in de toeren (2200 - 2400 rpm) en toen kwam de foutmelding ook.

Via de Volvo-garage hoorde ik dat ook de vacuum-regeling van de turbo deze fout zou kunnen veroorzaken, kwam wel vaker voor dat deze 'bleef hangen' en dat genereerd een foutmelding.

Het slangetje verdwijnt tussen het motorblok en daarna is het voor mij niet meer te volgen.
Heeft iemand enig idee waar dit slangetje naar toe gaat?

Waarschijnlijk naar de Turbo Control Valve (7) maar kan niet iets vinden wat daar op lijkt ...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door VolvoV50Ryder op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 1.6D DRIVe MY2010
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Nou, na lang zoeken uiteindelijk toch gevonden.
De aanduiding van de "Parts location" is ietswat globaal :-)

Afbeelding
V50 1.6D DRIVe MY2010
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Vanavond eerste (proef)rit gemaakt en een heel stuk met de cruise-control op 120km/h ... geen foutmelding meer.

Zou het dan toch aan de Turbopressure Control Valve hebben gelegen ....
Laten we het hopen.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Als je de kans ziet; Vida/Dice aansluiten en iemand naast je op de laptop diverse live waardes laten uitlezen om te zien of er iets naar boven komt.

Focus op BCM en CEM.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoV50Ryder
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41

Ja, goed idee. Hopen dat de laptop het zolang kan volhouden.
V50 1.6D DRIVe MY2010
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”