Ik volg de discussie met belangstelling, overweeg ook om mn V70 III uit 2014 te verlagen.
Zie dat naast Eibach ook Koni deze mogelijkheid biedt.
Ben benieuwd of het aan te bevelen is om ook de dempers te vervangen en niet alleen de veren.
Weet iemand welke wijzigingen Volvo zelf aanbrengt wanneer de auto af fabriek verlaagd is?
Verlagen van V70 laatste generatie, iemand??
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Verlagen betekend:
Veren
Dempers
Rubbers subframe
Reactiestangen achter
Stabilisatorstang voor+achter
Als je het 100% origineel wilt doen.
Veren
Dempers
Rubbers subframe
Reactiestangen achter
Stabilisatorstang voor+achter
Als je het 100% origineel wilt doen.
- Doc R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05
Volgens mij lag dat aan de uitvoering..
Weet namelijk niet of de eDrive met 1.6 blokken, die voor minder windweerstand standaard wel verlaagt waren, ook automatische niveau regeling hadden.
De betere R-design had standaard een verlaagd sportchassis met automatische niveau regeling. -2,5cm. Bij mij was dat een optie van 550 euri.. Heb er nu al >230K lol van dus 0,2cent per kilometer
Heico had destijds een kit voor auto’s zonder niveauregeling.
Weet namelijk niet of de eDrive met 1.6 blokken, die voor minder windweerstand standaard wel verlaagt waren, ook automatische niveau regeling hadden.
De betere R-design had standaard een verlaagd sportchassis met automatische niveau regeling. -2,5cm. Bij mij was dat een optie van 550 euri.. Heb er nu al >230K lol van dus 0,2cent per kilometer

Heico had destijds een kit voor auto’s zonder niveauregeling.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29.01.2015 - 23:16
Retcod schreef: Mijn V70 is verlaagd. Eerst met een setje Eibach pro veren, maar kort erna heb ik ook de originele dempers vervangen voor een setje van Bilstein. De originele dempers (ongeveer 120.000 km) werkten gewoon niet zo lekker meer met de Eibachjes. Achteraf bezien had ik het beter ineens kunnen doen. Ik heb daarbij gekozen voor B4 dempers omdat de andere opties mij te stug werden. De combi bevalt goed. Het is een stuk strakker dan origineel, maar toch nog best comfortabel. De V70 is niet te laag, gewoon goed naar mijn smaak.
Voor:
Na:
![]()
Dank van de foto's. (en info van alle andere)
Is dit ook 3cm?
Mijn vorige V70 was net zelfde kleur, D2 edrive versie, dewelke standaard lager lag en veel leuker op de weg lag.
Huidig heb ik de Eibach -3cm of H&R -4cm in optie om te kiezen...
Dit alles op het originele, ik ga geen verdere aanpassingen maken, wagen amper +30k gelopen.
Alleen dus de twijfel met welke je leukste, beste gevoel krijgt zonder veel comfort verlies.
Alhoewel een standaard vrij hard afgeveerd is... mijn edrive was desondanks verlaging zachter! (idem 18" velgen)
ahja, ik heb geen nivomat
Laatst gewijzigd door ad24 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Via een beviende Volvo monteur zoek ik nu uit wat de verschillen zijn tussen een Volvo met normaal onderstel een V70 met sportief/verlaagd onderstel.
Wanneer ik info heb laat ik het weten...
Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin
Wanneer ik info heb laat ik het weten...
Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin

-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29.01.2015 - 23:16
quickstep schreef: Via een beviende Volvo monteur zoek ik nu uit wat de verschillen zijn tussen een Volvo met normaal onderstel een V70 met sportief/verlaagd onderstel.
Wanneer ik info heb laat ik het weten...
Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin![]()
Thanks
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 11:15
Het moest voor mij besteld worden, maar na een week of zes was het wel binnen. Verlaging van de Eibachjes is inderdaad om en nabij 30mm.Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin
Volvo V70 2015 D4 GT8 Polestar Optimised
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 29.01.2015 - 23:16
deze zal het 99% worden...Retcod schreef:Het moest voor mij besteld worden, maar na een week of zes was het wel binnen. Verlaging van de Eibachjes is inderdaad om en nabij 30mm.Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin
- SanMercury
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 00:19
- Locatie: Houten
Hopelijk dan ook het antwoord i.c.m. de Nivomat verschillen. In VIDA staat een hele lijst waar je niet uit kunt opmaken welke versie het zou moeten zijn....quickstep schreef: Via een beviende Volvo monteur zoek ik nu uit wat de verschillen zijn tussen een Volvo met normaal onderstel een V70 met sportief/verlaagd onderstel.
Wanneer ik info heb laat ik het weten...
Ik begreep daarnaast dat niet alle Bilstein onderdelen voor de V70 III meer leverbaar zin![]()
Volvo V70 TDI automaat
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
Volvo S70 TDI
Volvo S40 G3
Volvo 440 2.0i
Volvo 740 Turbo
Volvo S80 T6
Volvo 480 GT Turbo 3x
Volvo 240 Super Polar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Ik ben vandaag toevallig) bezig geweest met het verlagen van de V70. In dit geval mijn eigen D3/D4 uit 2014 (MJ2015).
Firma Bilstein verkoopt verkoopt een set B6 (voor: links/rechts + set voor achter) voor circa € 600 incl. BTW.
Bij de B8 versie is de inveerweg korter, hetgeen door Bilstein niet geadviseerd wordt. Optioneel zijn de veren te vervangen door een set(je Eibach), kosten circa € 240 voor 4 stuks.
Daarmee komt het totaal op ongeveer € 840 incl. BTW en nog zonder montage en uitlijnen.
Voordeel is een comfortabel onderstel dat directer reageerd als het standaard Volvo onderstel, maar ebslist niet hard (Audi/BMW etc)
Tevens besproken de B12 kits van Bilstein, die zijn niet leverbaar (op dit moment) maar ebstaan altijd uit een B6 (of B8 demper) met Einbach veren. Het zelfde als los bestellen.
Voor de bezitters van een D5 (AWD) met Nivomat: ik heb de adres gegevens van de technische afdeling avn Bilstein en ga ze mailen.
Ze hebben eerder de Nivomat module verwijderd en dan de verlaging doorgevoerd.
Firma Bilstein verkoopt verkoopt een set B6 (voor: links/rechts + set voor achter) voor circa € 600 incl. BTW.
Bij de B8 versie is de inveerweg korter, hetgeen door Bilstein niet geadviseerd wordt. Optioneel zijn de veren te vervangen door een set(je Eibach), kosten circa € 240 voor 4 stuks.
Daarmee komt het totaal op ongeveer € 840 incl. BTW en nog zonder montage en uitlijnen.
Voordeel is een comfortabel onderstel dat directer reageerd als het standaard Volvo onderstel, maar ebslist niet hard (Audi/BMW etc)
Tevens besproken de B12 kits van Bilstein, die zijn niet leverbaar (op dit moment) maar ebstaan altijd uit een B6 (of B8 demper) met Einbach veren. Het zelfde als los bestellen.
Voor de bezitters van een D5 (AWD) met Nivomat: ik heb de adres gegevens van de technische afdeling avn Bilstein en ga ze mailen.
Ze hebben eerder de Nivomat module verwijderd en dan de verlaging doorgevoerd.

- B3rnard
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33
Toch wel nieuwsgierig waar ze mee komen, svp antwoord delen? Dank.quickstep schreef: Ik ben vandaag toevallig) bezig geweest met...
Voor de bezitters van een D5 (AWD) met Nivomat: ik heb de adres gegevens van de technische afdeling avn Bilstein en ga ze mailen.
Ze hebben eerder de Nivomat module verwijderd en dan de verlaging doorgevoerd.![]()
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Heb deze week antwoord gekregen van Bilstein Duitsland: ze hebben geen passende oplossing om een verlaging bij een V70 D5/AWD door te voeren.
Wat zijn de alternatieven die bijv. Koni aanbieden kan? Het is toch raar dat het niet mogelijk is terwijl het wel een optie af fabriek bij Volvo is.
Wat zijn de alternatieven die bijv. Koni aanbieden kan? Het is toch raar dat het niet mogelijk is terwijl het wel een optie af fabriek bij Volvo is.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 23:59
De vorige eigenaar van mijn 2009 D5 heeft er gele Koni’s (sport) met H&R onder laten zetten en daar ben ik hem nog steeds erg dankbaar voor!
Maar nu met 300000km op de klok ben ik aan nieuwe toe denk ik, samen met de draagarm rubbers.
Ik denk dat ik dezelfde maar weer bestel (prijzig!) tenzij iemand zegt; nee man, de Bilsteins zijn veel beter!
Maar nu met 300000km op de klok ben ik aan nieuwe toe denk ik, samen met de draagarm rubbers.
Ik denk dat ik dezelfde maar weer bestel (prijzig!) tenzij iemand zegt; nee man, de Bilsteins zijn veel beter!
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Neem even contact op met Dennis van Volvoservice.eu. Hij heeft zn V70 D5 AWD ook verlaagd met een schroefset en die auto ligt echt als een huis op de weg. Serieus niet normaal hoe hard je daarmee door een bocht kan.quickstep schreef: Heb deze week antwoord gekregen van Bilstein Duitsland: ze hebben geen passende oplossing om een verlaging bij een V70 D5/AWD door te voeren.
Wat zijn de alternatieven die bijv. Koni aanbieden kan? Het is toch raar dat het niet mogelijk is terwijl het wel een optie af fabriek bij Volvo is.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- B3rnard
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06.08.2018 - 23:33
Hier nog nieuws ontvangen?
Ford Fiesta 1.25 PF-GL-08 '96 (R.I.P.)
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
Ford Fiesta 1.3 GN-RR-08 ' 98 Verkocht
Saab 9-3 Cabrio 2.0T XB-TX-30 '98 Verkocht, terug naar vorige eigenaar
Ford Fiesta ST150 TB-LS-04 '06 Verkocht
Volvo V70 T6 18-THF-5 '08 Verkocht
Volvo 245 74-RR-BL '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08
Ik heb antwoord ontvangen van MrSweden uit Lubeck.
Voor een V70 III D3/D4 hebben ze een pakket bestaande uit veren en dempers met verlaging van 35mm, prijs € 799
Voor een V70 III D5 AWD (Nivomat) hebben ze een pakket van dempers en veren ook met verlaging van 35 mm, waarbij nivomatsysteem wordt vervangen door Normaal. kosten € 1.149 inkl BTW
Persoonlijk vind ik 35 mm wat erg wild, ik zou liever 20-30mm verlaging hebben. De vraag staat nog uit welke veren en dempers gebruikt worden.
Tevens wacht ik nog op ene reactie van een NL aanbieder.
Voor een V70 III D3/D4 hebben ze een pakket bestaande uit veren en dempers met verlaging van 35mm, prijs € 799
Voor een V70 III D5 AWD (Nivomat) hebben ze een pakket van dempers en veren ook met verlaging van 35 mm, waarbij nivomatsysteem wordt vervangen door Normaal. kosten € 1.149 inkl BTW
Persoonlijk vind ik 35 mm wat erg wild, ik zou liever 20-30mm verlaging hebben. De vraag staat nog uit welke veren en dempers gebruikt worden.
Tevens wacht ik nog op ene reactie van een NL aanbieder.
- T5 gek
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
- Locatie: Grunn
Ik volg dit even met interesse. Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb Koni Sport schokdempers besteld voor onze S80. Het is nogal een investering, dus ik doe het in etappes. Nu de schokdempers. Ergens komende maanden wil ik de Eibach pro-line veren erbij bestellen. Dan de veerschotels met lagers en alle rubbers. En dan ga ik het geheel vervangen. Dan in 1 keer goed uitlijnen. Volgend jaar nog 19 inch wielen eronder en dan is de S80 af in mijn ogen.
Zijn er mensen die al Koni sport hebben gemonteerd met Eibach pro-line veren? Hoe bevalt jullie dat? Ze gaan er bij mij sowieso onder hoor. Maar ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen.
Zijn er mensen die al Koni sport hebben gemonteerd met Eibach pro-line veren? Hoe bevalt jullie dat? Ze gaan er bij mij sowieso onder hoor. Maar ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen.
Laatst gewijzigd door T5 gek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic
Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN