Nog een V60 T8 besteld

Plaats reactie
Paul
Geartronic member

Ja de Tesla 3tjes gaan nu als warme broodjes en ze staan geloof ik al klaar op een groot parkeerterrein ergens. Vriendinnetje van me kreeg hem opeens maanden eerder. Helemaal top en mooi ding. Het is dat ik wel zo'n Volvo Fanboy ben ...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
eRJee71
Starter

Je kan je ook afvragen waarom die Teslaatjes zo hard gaan....

Zit zelf ook wel te wachten op de T8 die pas in oktober geleverd gaat worden maar uit praktisch oogpunt (aanhangertje trekken), actieradius en snel tanken en veel betere afwerking blijf ik wachten.
Aantal collega's rijden model 3, model S of model X en qua techniek loopt Tesla wel ver voor op andere elektrische voertuigen maar afwerking is echt belabbert.
Voodoo077
3rd Gear member

eRJee71 schreef: Je kan je ook afvragen waarom die Teslaatjes zo hard gaan....

Zit zelf ook wel te wachten op de T8 die pas in oktober geleverd gaat worden maar uit praktisch oogpunt (aanhangertje trekken), actieradius en snel tanken en veel betere afwerking blijf ik wachten.
Aantal collega's rijden model 3, model S of model X en qua techniek loopt Tesla wel ver voor op andere elektrische voertuigen maar afwerking is echt belabbert.
En eigenlijk ziet de 3 er niet uit en is dan misschien nog één van de "mooiere" Tesla auto's
Ik ben geen fanboy en kan me niet schelen wat het merk is, voor de trekhaak heb ik nog één van de andere auto's.
De V60 vind ik wel knap en was voor mij ideale mix met die T8 en nog steeds hoop ik dat ik deze week toch bevestiging krijg voor juli maar ik wil anticiperen om niet in de sh*t te geraken als nodig blijkt.
De actieradius tussen een 3 en een V60 zal zo geen enorm verschil zijn denk ik? Snelle tanken is inderdaad een enorm voordeel maar een nadeel ook dat je soms omweg moet doen om te gaan tanken terwijl je dat nu thuis kan...
Voodoo077
3rd Gear member

Kleine update .... mijn dealer is een kl******k!
De dealer waar mijn vriend de zijne besteld heeft en naar wie ik gebeld had toen ik mijn nieuwe datum vernomen heb, had me toen voor hem juli bevestigd.
Ik had toen verteld aan die dealer dat de mijne sprak van oktober/november.
Nu belt deze net naar hem en bevestigt nog eens juli voor zijn wagen en zegt me dat hij er vrij heeft en als ik bij hem bestel hij me september garandeert.
Wat een cinema is me dat daar met die dealers en hun data. Krijg er stilaan mijn buik vol van. Morgen dagje verlof om na te denken of ik niet gewoon laat vallen of ....
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Summum
6th Gear member

Moet dat op deze wijze Voodoo?
Los van het feit dat ik niet helemaal begrijp waarom jouw dealer een dergelijk scheldwoord verdient als een andere dealer kennelijk eerder een auto kan leveren (dat kan volgens mij verklaard worden door reeds eerder bestelde voorraadauto's die nog klantspecifiek aangepast kunnen worden), kun jij vast je (voodoo)kunsten inzetten om de dealer je ongenoegen op een minder grove wijze kenbaar te maken.

Er wordt wel eens beweerd dat iedere klant de dealer krijgt die hij verdient....en omgekeerd! :bandit:
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Voodoo077
3rd Gear member

Summum schreef: Moet dat op deze wijze Voodoo?
Los van het feit dat ik niet helemaal begrijp waarom jouw dealer een dergelijk scheldwoord verdient als een andere dealer kennelijk eerder een auto kan leveren (dat kan volgens mij verklaard worden door reeds eerder bestelde voorraadauto's die nog klantspecifiek aangepast kunnen worden), kun jij vast je (voodoo)kunsten inzetten om de dealer je ongenoegen op een minder grove wijze kenbaar te maken.

Er wordt wel eens beweerd dat iedere klant de dealer krijgt die hij verdient....en omgekeerd! :bandit:
Ja dat moet op deze manier... een andere dealer die ik niet ken doet zelf de moeite via via mij te contacteren om een alternatief voor te stellen. Ik loop hier nu echt gefrustreerd rond en heb momenteel een beetje mijn buik vol van die dealer, mocht ik kunnen annuleren en elders mijn oorspronkelijke plek krijgen ik zou het doen.
Nog weinig zin om mijn centen daar uit te geven

Bedankt om mij er attent op te maken dat ik een dealer krijg die ik verdien ... is niet mijn fout dat zowat elk merk meerdere garages heeft binnen een omtrek van 20km en ik daar kan kiezen en dat ook iedere keer gedaan heb op basis van een buikgevoel en steeds zeer tevreden was. Dit zowel bij Audi, Opel, VW, BMW en Seat.
Voor Volvo echter moet ik al meer dan 30km rijden om 1 te vinden en hoewel ik nooit dat speciale gevoel had bij deze dealer toch gekocht aangezien ik de wagen fantastisch vond. Kon ik toen raden dat zowel Volvo als mijn dealer in de fout gingen gaan? Ik denk het niet ...
Ze hadden me nochtans verwittigd maar tja.

Kleine update: ik heb de naam van die dealer niet vermeld en vind ik al goed genoeg voor hem :devil:
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jalex_h
6th Gear member

Ik snap donders goed dat je hier van baalt Voodoo en het is je te prijzen dat je de naam van de bewuste dealer niet noemt. Maar zoals Summum al aan geeft, kan bet inderdaad heel goed dat de andere dealer "op de gok" productieplaatsen ingekocht heeft, op het risico af dat hij ze straks in de onverkochte voorraad op moet nemen. De ene dealer is daar happiger op dan de ander.
Neemt niet weg dat mijn ervaring is dat je beter wat extra kunt rijden dan de auto bij de dichtstbijzijnde dealer te bestellen waar je eigenlijk vanaf het begin niet het goede gevoel bij hebt . Maar goed, daar heb je nu niets aan.
Blijft overeind dat ik ( dus dat is mijn persoonlijke opvatting 8-) ) noch jouw kwalificatie als de opmerking van Summum gepast vindt
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Voodoo077
3rd Gear member

jalex_h schreef: Ik snap donders goed dat je hier van baalt Voodoo en het is je te prijzen dat je de naam van de bewuste dealer niet noemt. Maar zoals Summum al aan geeft, kan bet inderdaad heel goed dat de andere dealer "op de gok" productieplaatsen ingekocht heeft, op het risico af dat hij ze straks in de onverkochte voorraad op moet nemen. De ene dealer is daar happiger op dan de ander.
Neemt niet weg dat mijn ervaring is dat je beter wat extra kunt rijden dan de auto bij de dichtstbijzijnde dealer te bestellen waar je eigenlijk vanaf het begin niet het goede gevoel bij hebt . Maar goed, daar heb je nu niets aan.
Blijft overeind dat ik ( dus dat is mijn persoonlijke opvatting 8-) ) noch jouw kwalificatie als de opmerking van Summum gepast vindt
Wellicht heb je meer dan gelijk dat ik te hevig reageer. Ik kan er gewoon niet bij dat ik voor mijn vrouw een aantal jaren geleden een simpele Seat Ibiza heb gekocht die 2 weken later kwam dan voorzien en de dealer die me onmiddellijk contacteerde toen hij dit wist en me een wagen gegeven heeft voor die 2 weken.
Hier gaat het over een auto die 5x zoveel kost en waar ik me een nummer voel ipv een klant. Ik heb uit eigen initiatief de dealer al ettelijke keren gecontacteerd, iedere keer gaan ze me terugbellen of mail sturen maar niks.
Toen mijn verkoper er niet was heb ik dan uiteindelijk een andere verkoper gehad die sprak van oktober-november. Terwijl het twee weken ervoor juni, juli ging zijn en ik bevestiging vroeg via mail.
Ik zie dat ze XC60 T8 in voorraad hebben, ze kunnen medie dan maar geven als compensatie :D
En nu genieten van het mooie weertje met de kindjes, belangrijker dan gestresseerd te zijn voor een auto.
jalex_h
6th Gear member

Voodoo077 schreef:En nu genieten van het mooie weertje met de kindjes, belangrijker dan gestresseerd te zijn voor een auto.
:D :D :D
Ooit:

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Dutchie01
2nd Gear member

Ik kan er gewoon niet bij dat ik voor mijn vrouw een aantal jaren geleden een simpele Seat Ibiza heb gekocht die 2 weken later kwam dan voorzien en de dealer die me onmiddellijk contacteerde toen hij dit wist en me een wagen gegeven heeft voor die 2 weken.
Hier gaat het over een auto die 5x zoveel kost en waar ik me een nummer voel ipv een klant. Ik heb uit eigen initiatief de dealer al ettelijke keren gecontacteerd, iedere keer gaan ze me terugbellen of mail sturen maar niks.
Toen mijn verkoper er niet was heb ik dan uiteindelijk een andere verkoper gehad die sprak van oktober-november. Terwijl het twee weken ervoor juni, juli ging zijn en ik bevestiging vroeg via mail.
Ik zie dat ze XC60 T8 in voorraad hebben, ze kunnen medie dan maar geven als compensatie :D
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Welkom in de wondere wereld van de autoverkoop. Het valt niet mee om een nieuwe auto te bestellen, ik denk dat de meesten hier wel over mee kunnen praten. Desinteresse, gemakzucht en totale onkunde heb ik door de jaren heen voldoende meegemaakt. Soms op het bizarre af waarbij mijn slechtste ervaringen bij BMW dealers waren. ( hallo ik wil een auto bestellen ik weet de spec al, Oh komt beetje slecht uit we zijn de showroomautos aan het verplaatsen kunt u een andere keer terugkomen? ze hebben niet eens mijn kontakt gegevens opgenomen bizar gewoon. Audi, mag ik een offerte, ja hoor maar wel vandaag bestellen want morgen zijn ze op....Ik kan nog wel 10 verhalen vertellen maar laat maar.... Saab was bij mij het beste. ( Saab zou het perfecte EV merk geweest zijn maar helaas).

Best wel een dingetje want wat is de toegevoegde waarde van een dealer als ze niet echt interesse in je hebben, als je het gevoel hebt van laat maar ik doe het zelf wel?

Bonusvraag!! Stel dat Volvo ook autos zou verkopen via internet, dus direct zonder dealer, zouden jullie dat doen een bestelling plaatsen?? Waarom eigenlijk niet?
jalex_h
6th Gear member

Dutchie01 schreef:Bonusvraag!! Stel dat Volvo ook autos zou verkopen via internet, dus direct zonder dealer, zouden jullie dat doen een bestelling plaatsen?? Waarom eigenlijk niet?
Dat schreeuwt om een poll, dus zie viewtopic.php?t=82050&page=1
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit:

Majong
Starter

Hallo allemaal, ik heb 2/8/18 een V60-T8 besteld (config onder), initiele leverdatum 15/2/19, huidige datum staat op 24/5/19 (productie datum vlg Volvo: 7/5/19). Zijn er mensen die een T8 in Augustus of later besteld hebben en hem al hebben? Ik ben Volvo fan (dit wordt mijn 3de) maar na 5 maanden in een voorloper (klasse lager) te rijden ben ik er wel behoorlijk klaar mee, hopelijk wordt volgende week mijn auto ook echt gemaakt anders dan wordt annuleren toch echt een overweging. Model 3 is het alternatief, totaal andere auto en minder praktisch maar wel een serieus lagere bijtelling.

Volvo V60 T8 AWD Geartronic Inscription
Interieur : UC00 – Geperforeerd Nappa leder Blond/Charcoal/Blond
Exterieur : 727 – Pebble Grey metallic

Inscription Plus Line
Intellisafe Pro Line

Verwarmbare Aquablade wisserbladen
Automatisch dimmende buitenspiegels
Park Assist voorzijde
Park Assist Camera achter
Smartphone integratie: Apple Carplay/ Android Auto met extra USB poort
Keyless drive met remote tag
Alarmklasse 3
Dr Schupp
2nd Gear member

Majong schreef: Hallo allemaal, ik heb 2/8/18 een V60-T8 besteld (config onder), initiele leverdatum 15/2/19, huidige datum staat op 24/5/19 (productie datum vlg Volvo: 7/5/19). Zijn er mensen die een T8 in Augustus of later besteld hebben en hem al hebben? Ik ben Volvo fan (dit wordt mijn 3de) maar na 5 maanden in een voorloper (klasse lager) te rijden ben ik er wel behoorlijk klaar mee, hopelijk wordt volgende week mijn auto ook echt gemaakt anders dan wordt annuleren toch echt een overweging. Model 3 is het alternatief, totaal andere auto en minder praktisch maar wel een serieus lagere bijtelling.

Volvo V60 T8 AWD Geartronic Inscription
Interieur : UC00 – Geperforeerd Nappa leder Blond/Charcoal/Blond
Exterieur : 727 – Pebble Grey metallic

Inscription Plus Line
Intellisafe Pro Line

Verwarmbare Aquablade wisserbladen
Automatisch dimmende buitenspiegels
Park Assist voorzijde
Park Assist Camera achter
Smartphone integratie: Apple Carplay/ Android Auto met extra USB poort
Keyless drive met remote tag
Alarmklasse 3
Hoi Majong, ik heb de mijne, T8 R-design op 7 juli 2018 besteld (R-design bestellen was nèt mogelijk). Wat fluctuaties in de levertijd gehad maar uiteindelijk zou deze 10 mei worden gebouwd. Na een heel proces heb ik mijn order kunnen omzetten naar een productieplaats voor MY2020, namelijk 17 mei. Leverdatum verwacht in NL 6 juni. Zie ook dit draadje: viewtopic.php?t=79222&page=6.
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
mcarma
Starter

Ik heb mijn volvo T8 R-design besteld in oktober 2018, wel in Belgie. Heb hem ondertussen 3 weken. Was initieel gepland in Juni dus was wel blij.
Voodoo077
3rd Gear member

Wat raden jullie mij aan?
3 weken geleden ontdekt door afwezigheid verkoper dat mijn auto niet komt in juni maar ik oktober of november pas.
De verkoper was er toen niet en was verrast. Ik heb toen gezegd dat ik binnen de week uitsluitsel wou en na 1 week vroeg hij nog eventjes extra om een oplossing te bezorgen.
We zijn vandaag weer 2 weken verder, dus al 3 weken NA ik het vernomen heb en elke mail, sms of telefoon wordt niet beantwoord.
Ik weet dus van niets (lijkt wel de mol). Is bovendien ver om zomaar even naar toe te rijden en heb heel wat andere zaken die ik ook dien te doen.
Gewoon een aangetekend schrijven maken en opsturen, toch naar daar gaan terplekke of ???
Kurt1975
4th Gear member

Dit is natuurlijk onprofessioneel van de verkoper, maar als je verder een goede relatie wil opbouwen met de dealer, dan zou ik daar eerst een bezoekje brengen.
Je kan dan misschien ook even vragen of je de betreffende manager of eventueel de grote baas kan spreken.
Bij mijn vrouw op het werk hebben ze de slogan: "praten werkt".
Een aangetekend schrijven komt direct aanvallend over.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Voodoo077
3rd Gear member

Kurt1975 schreef: Dit is natuurlijk onprofessioneel van de verkoper, maar als je verder een goede relatie wil opbouwen met de dealer, dan zou ik daar eerst een bezoekje brengen.
Je kan dan misschien ook even vragen of je de betreffende manager of eventueel de grote baas kan spreken.
Bij mijn vrouw op het werk hebben ze de slogan: "praten werkt".
Een aangetekend schrijven komt direct aanvallend over.
Begrijp ik maar ik wil nu de wagen niet meer, zeker niet meer via deze dealer. Ik koop me desnoods voor 1 of 2 jaar een goedkoper wagentje en ik zie dan wel wat er dan op de markt is.
En zie het niet echt zitten van halve dag te verliezen om naar daar te gaan en ik kem me zelf, zoals ik hierboven al de dealer benoemde, zou ik zelfde kunnen doen terplekke. Ik zit zelf in de verkoop en ik behandel elke klant identiek of hij nu weinig of veel koopt en ook al moet ik slecht nieuws geven dat iets er niet is dan neem ik mijn verantwoordelijkheid.

Misschien bel ik eens zoals je zegt en vraag ik achter de big boss.
Kurt1975
4th Gear member

Dat van het vertrouwen kwijt in de dealer begrijp ik. Ik rij ook al 15 jaren 20 km verder, terwijl hier bijna om de hoek ook een Volvo dealer is.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Summum
6th Gear member

Voodoo077 schreef: Wat raden jullie mij aan?
3 weken geleden ontdekt door afwezigheid verkoper dat mijn auto niet komt in juni maar ik oktober of november pas.
De verkoper was er toen niet en was verrast. Ik heb toen gezegd dat ik binnen de week uitsluitsel wou en na 1 week vroeg hij nog eventjes extra om een oplossing te bezorgen.
We zijn vandaag weer 2 weken verder, dus al 3 weken NA ik het vernomen heb en elke mail, sms of telefoon wordt niet beantwoord.
Ik weet dus van niets (lijkt wel de mol). Is bovendien ver om zomaar even naar toe te rijden en heb heel wat andere zaken die ik ook dien te doen.
Gewoon een aangetekend schrijven maken en opsturen, toch naar daar gaan terplekke of ???
Nog even het topic wat beter teruggelezen en ik snap je frustratie op zich wel. Zoals je zelf zegt heb je mogelijk een redelijk kort lontje, waardoor je soms wat fel reageert. Maar de dealer laat natuurlijk wel flinke steken vallen als ze jouw verzoeken om contact op te nemen telkens negeren.

Laten we de zaak eens proberen los van emotie te zien in een wat meer juridisch kader. Je hebt een Volvo besteld met op de overeenkomst een vermoedelijke leverdatum van juni 2019. Kennelijk is afgesproken dat de levertermijn met maximaal 25% mag worden overschreden. Ik weet niet hoe je dan bij een berekening komt van uiterlijk midden juli, maar dat lijkt mij minder dan 25% van het aantal maanden vanaf de datum dat je de handtekening hebt gezet. Je hebt toch op 14 december 2018 besteld? Levering in juni wil niet zeggen 1 juni, maar kan ook 30 juni zijn. Uitgaande van levering midden juni heb je dan 6 maanden levertijd, waar 1,5 maand bij mag komen. Dan heeft de dealer dus tot 1 of maximaal half augustus de tijd om binnen de overeenkomst tijdig te leveren.

Op basis van de door jou verkregen informatie lijkt het er nu op dat de auto later gaat komen (oktober), waarschijnlijk door een fout in het systeem bij de overgang naar MY 2020. Op zich is die reden ook niet zo interessant, het zal geen overmacht aan de kant van de verkopende partij opleveren. Strikt genomen is de dealer pas in verzuim als hij de auto medio augustus nog niet heeft geleverd.Als koper kun je de verkoper met de info die je nu hebt natuurlijk wel vragen schriftelijk te bevestigen dat de auto uiterlijk tussen 1 en 15 augustus geleverd zal worden en dat je dat ziet als een (fatale) levertermijn. Pas als duidelijk is dat die fatale termijn niet gehaald kan worden (of jouw dealer je niet binnen een redelijke termijn van zeg twee weken reageert), kun je naar mijn mening de overeenkomst ontbinden. Ik zou je dan ook adviseren om de term ontbinding te gebruiken in plaats van annulering. Misschien een subtiel verschil, maar annuleren ziet meer op de wens van de koper om van de koop af te zien (om redenen die aan de kant van de koper liggen), terwijl ontbinden van de overeenkomst gebeurt wegens een tekortkoming in de nakoming door de verkoper.

Hopelijk komt er toch nog een oplossing, want het zou natuurlijk erg vervelend zijn als je om deze reden zou moeten afzien van de auto waar je je begrijpelijkerwijze zo op verheugt!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Voodoo077
3rd Gear member

Summum schreef:
Voodoo077 schreef: Wat raden jullie mij aan?
Laten we de zaak eens proberen los van emotie te zien in een wat meer juridisch kader. Je hebt een Volvo besteld met op de overeenkomst een vermoedelijke leverdatum van juni 2019. Kennelijk is afgesproken dat de levertermijn met maximaal 25% mag worden overschreden. Ik weet niet hoe je dan bij een berekening komt van uiterlijk midden juli, maar dat lijkt mij minder dan 25% van het aantal maanden vanaf de datum dat je de handtekening hebt gezet. Je hebt toch op 14 december 2018 besteld? Levering in juni wil niet zeggen 1 juni, maar kan ook 30 juni zijn. Uitgaande van levering midden juni heb je dan 6 maanden levertijd, waar 1,5 maand bij mag komen. Dan heeft de dealer dus tot 1 of maximaal half augustus de tijd om binnen de overeenkomst tijdig te leveren.

Op basis van de door jou verkregen informatie lijkt het er nu op dat de auto later gaat komen (oktober), waarschijnlijk door een fout in het systeem bij de overgang naar MY 2020. Op zich is die reden ook niet zo interessant, het zal geen overmacht aan de kant van de verkopende partij opleveren. Strikt genomen is de dealer pas in verzuim als hij de auto medio augustus nog niet heeft geleverd.Als koper kun je de verkoper met de info die je nu hebt natuurlijk wel vragen schriftelijk te bevestigen dat de auto uiterlijk tussen 1 en 15 augustus geleverd zal worden en dat je dat ziet als een (fatale) levertermijn. Pas als duidelijk is dat die fatale termijn niet gehaald kan worden (of jouw dealer je niet binnen een redelijke termijn van zeg twee weken reageert), kun je naar mijn mening de overeenkomst ontbinden. Ik zou je dan ook adviseren om de term ontbinding te gebruiken in plaats van annulering.
ok bedankt voor je positieve bijdrage Summum, hier heb ik iets aan.

Mondeling was er afgespoken mei maar hij zei van juni te zetten om zeker te zijn, nu begrijp ik al beter waarom.
Voor mij is juni dan ook 1 juni en niet 30 juni. Maar simpeler tel ik vanaf december tot juni dus 6 maanden en 25% geeft 1,5 maanden extra of voor mij dus ten laatste midden juli.Nogmaals dit is al rijkelijk laat
Daarnet nogmaals gebeld en weer was de verkoper niet beschikbaar dus maar gevraagd naar iemand die zijn verantwoordelijkheid wou nemen en de baas aan de lijn gehad. Hem uitgelegd wat mijn probleem was en vooral met zijn verkoper die me aan mijn lot overlaat. Ging alles bekijken en me weer bellen wat hij gedaan heeft binnen het half uur. Zowat een half uur dan aan de lijn gehangen met hem.
Ze kijken voor een oplossing, al hun bestellingen zijn verschoven naar ten vroegste oktober. Gezegd dat dit perfect mogelijk is maar dat niet mijn fout is en ik dat ook al 3 weken geleden vernomen had en me toen na het weekend een oplossing ging geboden worden. Voor zover ik het nu begrepen heb zou die oplossing een tijdelijk vervang voertuig zijn. Hem beleefd uitgelegd dat dit niet is wat ik wens. Uiterlijk midden juli MIJN bestelde wagen of niets. Hij ging nog eens bekijken deze avond en maandag wat ze kunnen doen en ten laatste maandag beslissen we dan samen of mijn order open blijft of dat ik het annuleer. Dat zal dus worden gezamelijk ontbinden op basis van jouw feedback, waarvoor dank.

Ik vrees dat ze gewoon zwaar in de fout zijn gegaan en dit hun heel wat wagens gaat kosten want vertelde me een zelfde probleem met de XC40.
De andere dealer van mijn vriend heeft van zodra mogelijk de aanpassing gedaan en zit helemaal vooraan in de wachtrij, mijn dealer dacht tijd te hebben en heeft alles ineens gedaan maar de volgorde is niet behouden en dus zijn al hun wagens er veel te laat.

Dit weekend dan eens nadenken of ik er mee zou kunnen leven van langer te wachten mits een extra optie of zoiets of het een alternatief gaat worden.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”