hallo
ik heb beetje op i-net zitten neuzen naar het chippen van me 460 2.0.heb ook gekeken naar de prijs
400,- voor maar 9pk bets wle duur....
maar iemand hier ervaring mee??
chip tuning 460 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Die zooi is voor alle auto's duur, en die winstmarge vind ik minimaal om een vermogen aan uit te geven. Spaar dan door en koop een andere auto. Zoals een S70 R die binnen een paar seconden op de 250 zit 

Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Chippen zonder turbo of diesel is zonde van je €€€s en geeft geen of nauwelijkseffect.
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
Chippen zonder Turbo is zinloos !!!!!!!
Distillateur van Brandstoffen.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
Autogek: www.gatebil.nl
Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):
.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ben het met nordicman eens.
Aan een 2.0 400 serie is niets te chippen.
Alleen de 2.4 5-cylinder van 140 pk kan je naar 170 pk krijgen. Omdat die af-fabriek gedowntuned is.
Aan een 2.0 400 serie is niets te chippen.
Alleen de 2.4 5-cylinder van 140 pk kan je naar 170 pk krijgen. Omdat die af-fabriek gedowntuned is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bij chipmeister.nl beloven ze het volgende:
88 kW / 120 pk
Koppel 175 Nm bij 1800/min.
119 kW / 162 pk
225 Nm bij 3100/min.
Maar als je weet hoe je met een soldeerbout om moet gaan kun je m voor ongeveer een euro dezelfde performace geven... zegt men
Rica is iig heel wat goedkoper:
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... 9&Model=98
88 kW / 120 pk
Koppel 175 Nm bij 1800/min.
119 kW / 162 pk
225 Nm bij 3100/min.
Maar als je weet hoe je met een soldeerbout om moet gaan kun je m voor ongeveer een euro dezelfde performace geven... zegt men
Rica is iig heel wat goedkoper:
http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... 9&Model=98
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Klopt wat je zegt over die soldeerbout. Ik geloof dat het zelfs nog simpeler is;
Er is 1 draad die naar je computer loopt die je door moet knippen (voor de overdruk beveiliging van de turbo). Vervolgens kan je zelf je wastegate wat verdraaien gaan.
Dit is geloof ik ongeveer de gang van zaken...
Over sneller maken van je 2 liter; dan zou ik eerder een andere nokkenstok laten monteren, die zouden er moeten zijn.
Er is 1 draad die naar je computer loopt die je door moet knippen (voor de overdruk beveiliging van de turbo). Vervolgens kan je zelf je wastegate wat verdraaien gaan.
Dit is geloof ik ongeveer de gang van zaken...
Over sneller maken van je 2 liter; dan zou ik eerder een andere nokkenstok laten monteren, die zouden er moeten zijn.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- bu swier
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
- Locatie: Hem (Venhuizen)
Ik weet niet of het zin heeft met een 2 liter. Ik weet wel dat het zin heeft met een 1.7 turbo. Mijne heeft zeker 185 pk dus met 1.7 turbo is het een topper. Moet zeggen dat mijn hele auto verbouwd is hoor. Dus niet alleen chippie
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die beveiliging zit er volgens mij niet voor niets. De complete beveiliging weghalen lijkt me zelfs behoorlijk gevaarlijk voor je motorblok. (Snel zal ie iig wel even worden.)Caerbannog schreef:...
Er is 1 draad die naar je computer loopt die je door moet knippen (voor de overdruk beveiliging van de turbo). ...
...
Wat ik wel weet is dat de maximale laaddruk van de turbo standaard op een heel erg veilig nivo staat afgesteld. Door dit maximum aan te passen kun je idd wel meer vermogen krijgen. En dat is wat er gebeurt als je de software laat aanpassen.
(Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het met alleen een paar weerstandjes vervangen ook al mogelijk is om hetzelfde effect te bereiken. Maar dat weet ik niet zeker.)
Verder is het met ongeblazen motoren vaak financieel niet interressant om er meer vermogen uit te halen. Veel kosten en relatief weinig extra vermogen.
Van jouw auto is hier en op www.volvo440.nl grotendeels bekend wat er allemaal gewijzigd is. En dat zijn hele ingrijpende veranderingen geweest.bu swier schreef:Ik weet niet of het zin heeft met een 2 liter. Ik weet wel dat het zin heeft met een 1.7 turbo. Mijne heeft zeker 185 pk dus met 1.7 turbo is het een topper. Moet zeggen dat mijn hele auto verbouwd is hoor. Dus niet alleen chippie
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Dus Jaco, gewoon rustig doorsparen voor een 850 

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Lijkt me inderdaad fijn om nog wat beveiliging op de turbo te hebben, dat draadje doorknippen werkt wel, en het kan heel lang werken, maar dat ene (volgens een zweed die een handleiding had geschreven, 1 weerstandje) weerstandje op je computer omsolderen is zo gedaan en een stuk veiliger, mits je je computer niet sloopt! Je kunt er in plaats van een weerstandje ook een potmetertje op maken, zodat je je turbo druk on-the-fly kunt regelen 
Als je echt veel power wilt hebben moet je geloof ik een slangetje dat de computer in gaat eruit trekken.. dan werkt de restrictor (zo heet zo'n ding toch?) niet meer en draait je turbo zo hard als ie kan draaien
Denk alleen dat je blok het ongeveer een kilometer uithoud, maar in die kilometer trek je wel menig porche eruit en moet je 3 keer tanken ofzo 

Als je echt veel power wilt hebben moet je geloof ik een slangetje dat de computer in gaat eruit trekken.. dan werkt de restrictor (zo heet zo'n ding toch?) niet meer en draait je turbo zo hard als ie kan draaien


1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- johanrobben
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
- Locatie: drunen
- Contacteer:
ja die beveiling verwijder is inderdaad niet verstandig maar buiten dat alles
zou je ook effe kunnen sparen voor een sneller type van volvo
is mischien net zo makkelijk
zou je ook effe kunnen sparen voor een sneller type van volvo
is mischien net zo makkelijk
volvo 460 1,8 i metallic zwart
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
- bu swier
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
- Locatie: Hem (Venhuizen)
[quote="AndorabLe]
Van jouw auto is hier en op www.volvo440.nl grotendeels bekend wat er allemaal gewijzigd is. En dat zijn hele ingrijpende veranderingen geweest.[/quote]
Ja inderdaad ik weet er alles van. Ik kom elke keer weer leuke dingen tegen. Die een heleboel centen kosten als je het moet laten doen. Dus gelukkig heeft Mark van ET het voor me gedaan:p
Van jouw auto is hier en op www.volvo440.nl grotendeels bekend wat er allemaal gewijzigd is. En dat zijn hele ingrijpende veranderingen geweest.[/quote]
Ja inderdaad ik weet er alles van. Ik kom elke keer weer leuke dingen tegen. Die een heleboel centen kosten als je het moet laten doen. Dus gelukkig heeft Mark van ET het voor me gedaan:p
- johanrobben
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
- Locatie: drunen
- Contacteer:
ja ik zou dan inderdaad voor de s40 gaan
volvo 460 1,8 i metallic zwart
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585