In de afgelopen maanden merkte ik dat mijn aircopomp langzaam aan het overlijden was: Een vrij hoog "jankend" geluid als ie aan stond en het duurde steeds langer voor er koude lucht kwam. Afgelopen week met die warme dagen duurde het ruim 5 kilometer voordat de lucht enigszins koud werd. Dus dit weekend de pomp eraf gehaald (er kwam nog 811 gram van de 820 gram R134 uit) en een andere gebruikte pomp met hetzelfde partnummer eronder gesleuteld. Boel weer afgevuld en direct na de start koude lucht. Ook was het jankende geluid weg. Helemaal blij. Maar helaas was de blij van korte duur want na een dag kwam het gejank weer terug.
Vandaar de vraag: Wie heeft er in een S60/V60 uit 2011/2012 last van hetzelfde? Het gaat om een pomp van Sanden, partnummer 31315453 of weet iemand of dit partnummer inmiddels is opgevolgd door een andere van een andere fabrikant?
Jankende aircopomp V60 2011-2012
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- )()()st
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11.03.2006 - 19:59
- Locatie: Zuid Limburg
Ik merk wel soms dat ie kort na de start een hoorbaar geluid maakt, wat meeloopt met het motortoerental. Kort erna is het weg.
Hopelijk nog even niet het begin van het eind.
Hopelijk nog even niet het begin van het eind.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Zo is het bij mij ook begonnen. Eerst heel kort, daarna steeds langer tot het koelen ook wegviel. Je neemt met een 2e hands pomp altijd een risico en deze maakt iets minder geluid en koelt nog wel. Kan er nog 3 keer een gebruikte in zetten voor de prijs van een nieuwe. Zal eens rondvragen of er al een revisieversie van is.)()()st schreef: Ik merk wel soms dat ie kort na de start een hoorbaar geluid maakt, wat meeloopt met het motortoerental. Kort erna is het weg.
Hopelijk nog even niet het begin van het eind.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is niet alleen de pomp, maar zeker ook het vullen wat toch een aanzienlijk deel van het kosten is. Voor 3x vullen heb je toch echt een nieuwe pomp. Dan praat ik nog niet over de montage zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95