Welke trekhaak voor V40 (2014)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
RobertT
Starter

Hallo Volvo rijders,

Ik ben sinds januari in het bezit van een V40 D2 Summum uit jan.'2014.
En ik wil er nu graag een trekhaak onder laten zetten.
Nu is mijn vraag: Welke soort trekhaak kan er onder?
Het liefst wil ik gewoon een vaste trekhaak (= het goedkoopst).
Maar geeft een vaste trekhaak problemen met de "bliepertjes" in de achterbumper als je achteruit rijdt? Iemand ervaring?
Een afneembare trekhaak is zo weer 160-170 euro duurder namelijk.
Als het niet nodig is om 'm afneembaar te hebben is dat weer mooi verdiend...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groet,

Robert
Laatst gewijzigd door RobertT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
teebee
7th Gear member

Afneembaar is natuurlijk niet alleen voor het ‘handig’ maar ook zeker voor het ‘mooi’.
Persoonlijk vind ik het die 160,- wel waard om de kont van een V40 niet constant te voorzien van zo’n lelijke wrat.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Dickertjedap
2nd Gear member
Contacteer:

Ik geloof niet dat een vaste haal invloed heeft op de sensoren, wel moet de software geüpdate worden want anders doen de sensoren vreemd met aanhanger. Esthetisch gezien zou ik echt voor de afneembare gaan, vast ziet er niet uit!
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Franswa
5th Gear member

Ik heb een vaste en geen probleem met de sensoren, zodra je een aanhanger electrisch koppelt worden ze automatisch uitgeschakeld. En een vaste trekhaak geeft je een soort van extra bescherming tegen onverlaten die je van achteren willen raken. Ook makkelijk bij achteruit tegen een muur parkeren.
V60 Plus Dark. Fusion red.
Livonias
1st Gear member

Ik laat over 1,5wk een afneembare trekhaak bij de Volvo-dealer plaatsen. Ik vind persoonlijk qua uiterlijk het die €150 meer echt wel waard. Als het goed is doe je er lange tijd mee, te lang om altijd tegen zo'n lelijk ding aan te kijken :D
rthartog
1st Gear member

Ik zou inderdaad voor dat prijsverschil een afneembare nemen.
Heb verder geen ervaring met een vaste en de parkeersensoren, ik weet wel dat het bij sommige merken auto's fout gaat.
jeroen12
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb ook een vaste. Het interesseert me niks wat er aan de achterkant uitsteekt :P
Geen problemen met de parkeersensoren.
S60 2.4 Edition II 2006 V40 T3 2016
RobertT
Starter

Hallo heren,

Bedankt voor jullie reply!
Dan ga k toch maar voor een vaste.
Mij interesseert het niet wat er aan de achterkant uitsteekt. Ga toch vol gas naar voren :D
En het geeft toch wat extra veiligheid tegen gasten die niet kunnen inparkeren.
Ik weet nu dat de combinatie vaste trekhaak en parkeersensoren geen problemen geeft.

Groeten

Robert
BkB
1st Gear member

Ik heb een afneembare trekhaak en dit levert geen problemen op met de sensoren, maar ….
ondanks dat ik m altijd na gebruik opberg in de auto en de afdekkap weer in het vaste deel schuif, is er na mijn laatste vakantie een groter probleem opgetreden.
2 weken Corsica met een fietsendrager hebben er toe geleid dat ik m niet meer verwijderen kon. Via google tips en trucs gezocht en de meest voorkomende waren: heb je geduld, gebruik wd40, 1x per week beetje opspuiten en dan af en toe een klein tikje met de hamer, of rigoreus met een moker klappen op het afneembare deel en hopen dat ie ineens losschiet. Ik koos voor het eerste en na 3 weken kon ik m er ineens weer afkrijgen. De contactoppervlakken waren corrosief geworden. Dit voor zover mogelijk schoongemaakt. Wanneer ik m nu gebruik, gaat ie er makkelijk in en er ook weer uit, maar er zit nu altijd wel een speling op. Zonder last kan ik m een klein beetje bewegen, wat voorheen niet kon. Ik zie dit nog niet als probleem, maar is wel een nadeel bij de afneembare trekhaak. Een vaste is degelijker, maar optisch misschien minder fraai.
Oh ja, het slot is al niet meer bruikbaar, omdat bij een van de eerste keren het sleuteltje al afbrak (lees prutskwaliteit :( ). Maar dit staat het gebruik van de trekhaak niet in de weg.
Plaats reactie

Terug naar “V40”