Dat heb je heel helderbuiteen gezet Summum, complimenten. En hoewel het probleem er niet mee opgelost lijkt te worden, is het wel prettig dat Voodoo nu eindelijk goed in gesprek s gekomen met zijn dealer. Jammer dat het zo heeft moeten lopen en dat de betreffende verkoper zo loopt te verzaken. Anderzijds, het had dealer als organisatie wel gesierd als ze, na het ontdekken van dit probleem, zelf het initiatief hadden genomen om hun klanten te informeren. Dat had het probleem niet minder gemaakt maar ze wel in zekere zin goodwill opgeleverd. Iets met eerlijk en langst.
Ik wil geen stemming maken maar het roept bij mij wel de vraag op hoe deze dealer handelt als er onverhoopt weer iets mis gaat.
Sterkte met je afweging.
Nog een V60 T8 besteld
- jalex_h
- 6th Gear member
Laatst gewijzigd door jalex_h op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- 1st Gear member
Hi Voodoo,
Als ik de conversatie goed heb gevolgd heb je je bestelling in België geplaatst. Ik heb zelf een V60 T6 Inscription besteld op 3 september 2018 bij de dealer in Wilrijk, levering was voorzien eind maart 2019 (op de bon stond april voor de zekerheid). Ergens mid oktober 2018 kreeg ik telefoon van de dealer dat de productie van de T6 was uitgesteld tot september 2019. Er werd aangeboden om mijn bestelling kostenloos te upgraden naar een T8, initieel hield dat ook in dat de levering zou opschuiven naar eind juli 2019. Daarmee was ik niet akkoord, in dat geval zou ik mijn bestelling annuleren. De dealer heeft dan een week de tijd genomen om te kijken wat er mogelijk was en uiteindelijk werd de bestelling omgezet naar de T8 met behoud van leverdatum in april 2019. Ik heb de wagen keurig op tijd in ontvangst mogen nemen, 29 maart stond hij bij de dealer. Het kan dus ook goed gaan bij Volvo België.
Om op jouw verhaal verder te gaan. Als je inderdaad geen vertrouwen meer hebt in de dealer kan ik best begrijpen dat je graag de bestelling daar liever wil annuleren. Als je het vanuit juridische hoek bekijkt zijn er wel een aantal dingen om op te letten. Als er op de leverbon staat dat je bestelling 'in juni 2019' geleverd wordt dan betekend dat op uiterlijk 30 juni. Die termijn mag na aangetekend schrijven door de dealer verlengd worden met 25% zonder jouw akkoord. Dus als de dealer jouw op uiterlijk 30 juni op de hoogte brengt van uitstel met 25% dan doet hij in principe niets verkeerd volgens de wet. Jullie kunnen natuurlijk wel onderling akkoord gaan om de bestelling te annuleren. Als je zonder akkoord van de dealer zou annuleren mag hij je voorschot inhouden zonder verdere uitleg. Dus beter zorgen dat het netjes op papier staat dat jullie beide akkoord gaan om kostenloos te annuleren.
Als ik de conversatie goed heb gevolgd heb je je bestelling in België geplaatst. Ik heb zelf een V60 T6 Inscription besteld op 3 september 2018 bij de dealer in Wilrijk, levering was voorzien eind maart 2019 (op de bon stond april voor de zekerheid). Ergens mid oktober 2018 kreeg ik telefoon van de dealer dat de productie van de T6 was uitgesteld tot september 2019. Er werd aangeboden om mijn bestelling kostenloos te upgraden naar een T8, initieel hield dat ook in dat de levering zou opschuiven naar eind juli 2019. Daarmee was ik niet akkoord, in dat geval zou ik mijn bestelling annuleren. De dealer heeft dan een week de tijd genomen om te kijken wat er mogelijk was en uiteindelijk werd de bestelling omgezet naar de T8 met behoud van leverdatum in april 2019. Ik heb de wagen keurig op tijd in ontvangst mogen nemen, 29 maart stond hij bij de dealer. Het kan dus ook goed gaan bij Volvo België.
Om op jouw verhaal verder te gaan. Als je inderdaad geen vertrouwen meer hebt in de dealer kan ik best begrijpen dat je graag de bestelling daar liever wil annuleren. Als je het vanuit juridische hoek bekijkt zijn er wel een aantal dingen om op te letten. Als er op de leverbon staat dat je bestelling 'in juni 2019' geleverd wordt dan betekend dat op uiterlijk 30 juni. Die termijn mag na aangetekend schrijven door de dealer verlengd worden met 25% zonder jouw akkoord. Dus als de dealer jouw op uiterlijk 30 juni op de hoogte brengt van uitstel met 25% dan doet hij in principe niets verkeerd volgens de wet. Jullie kunnen natuurlijk wel onderling akkoord gaan om de bestelling te annuleren. Als je zonder akkoord van de dealer zou annuleren mag hij je voorschot inhouden zonder verdere uitleg. Dus beter zorgen dat het netjes op papier staat dat jullie beide akkoord gaan om kostenloos te annuleren.
-
- 3rd Gear member
Bedankt voor je feedback wilfro2018. Leuk ook om te lezen dat in jouw geval alles ok was. Hoe bevalt de wagen? Geen foto's?wilfro2018 schreef: Hi Voodoo,
Ik heb geen voorschot betaald en indien we annuleren, zal het dus ontbinden verkoopcontract worden met wederzijds akkoord.
Echter dat is de backup. Ondertussen toch al een aantal keren de directeur van de vestiging aan de lijn gehad die wel tijd investeert in het opzoeken van een oplossing. Mijn probleem is dat het huidige alternatief, de 3 niet hetzelfde is. Je betaalt iets meer voor een auto die futuristisch is maar niet zo groot is, niet zo knap (maar dat is persoonlijk) en minder praktisch (geen kofferdeur) en bijvoorbeeld basis zetels en dergelijke heeft...
Ik stel me de vraag wat de wachttijd is op de XC60 zoniet misschien proberen hier een gulden middenweg te vinden dat ik een deel betaal van de meerprijs en Volvo een stuk?
Update: Net de dealer aan de lijn gehad ... de wagen komt nu toch in juli en ik krijg in de periode begin juli - X juli tot de auto er is een vervangwagen. Nu nog enkel vragen dat ze me bevestigen via mail en we vergeten de rest.
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Contacteer:
Wat jammer zeg, dat mensen zo lang (té lang) moeten wachten op de bestelde auto.
Ikzelf zou er ook niet vrolijk van worden.
Nu lees ik dat een model 3 een alternatief zou zijn.
Doe jezelf een plezier en ga de bouwkwaliteit eens aandachtig bekijken.
Ik verwacht dat je dan snel genezen bent en ziet dat niet alleen de ruimte en het uiterlijk verschilt ten opzichte van de Volvo.
Ik verwacht dat je dan snel genezen bent en ziet dat niet alleen de ruimte en het uiterlijk verschilt ten opzichte van de Volvo.
-
- 3rd Gear member
Zoals in mijn update supra heeft de dealer, momenteel enkel telefonisch!, beloofd dat de wagen er toch zal zijn in juli en dan is annuleren niet mogelijk en komt een alternatief zoals de 3 niet in aanmerking.RWD ftw schreef: Wat jammer zeg, dat mensen zo lang (té lang) moeten wachten op de bestelde auto.
Tuurlijk is die kwalitatief minder afgewerkt dan de Volvo maar die is dan op zijn beurt dan weer minder dan bepaalde andere premium merken op basis van de modellen die ik gezien heb in de showroom.
Ideaal zou zijn het praktische en de looks van de V60 met de Tesla technologie
-
- 3rd Gear member
Ken je de Skoda prijzen wel?Knippie schreef: Ja en met Skoda prijzen zeker....![]()
Een goed uitgeruste Kodiaq is pokkeduur hoor. Ik had deze overwogen als huidige maar hard geschrokken door de prijs, dat is tegenwoordig geen entry level merk meer!
Nu toch bevestiging via mail ontvangen en kan nog aanpassen tot eind deze maand zonder aanpassing leveringsdatum, dus ga ik eens gaan kijken voor de 18" en 19" in een garage
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
In de hoop dat één van de T8 rijders nog op de pagina komt en me kan helpen.
Ik heb wel de indruk dat het hier serieus "kalm" is in vergelijking met Tesla forum waar er elke minuut een nieuwe tekst komt!
Een nieuwe wagen wordt meestal geleverd met een minimum aan brandstof die je tot aan het volgende station brengt. Bij de T8 zouden we kunnen vragen aan de garage van die op voorhand op te laden zodat tenminste dat in orde is. Maar lukt het dan ook om de wagen te rijden tot je vast tankstation?
Dus concreet heeft iemand een idee of het mogelijk is in full electric te rijden met nauwelijks benzine in de tank. Lijkt me mogelijk maar?
Ik heb wel de indruk dat het hier serieus "kalm" is in vergelijking met Tesla forum waar er elke minuut een nieuwe tekst komt!
Een nieuwe wagen wordt meestal geleverd met een minimum aan brandstof die je tot aan het volgende station brengt. Bij de T8 zouden we kunnen vragen aan de garage van die op voorhand op te laden zodat tenminste dat in orde is. Maar lukt het dan ook om de wagen te rijden tot je vast tankstation?
Dus concreet heeft iemand een idee of het mogelijk is in full electric te rijden met nauwelijks benzine in de tank. Lijkt me mogelijk maar?
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Mijn auto's zijn altijd afgeleverd met volle tank en accu. Electrisch met weinig benzine gaat prima, wanneer je de kachel gebruikt dan zal de auto echter eerst de benzine starten tot een absoluut minimum om te voorkomen dat de (stand) kachel benzine vraagt. Warmte krijge je nl "gratis" van de ICE.
- RoaldH
- 6th Gear member
Ja dat is mogelijk en ook uitgeprobeerd met een D6 zonder diesel in de tank. Ik zou het echter niet aanraden om helemaal leeg te rijden.Voodoo077 schreef: In de hoop dat één van de T8 rijders nog op de pagina komt en me kan helpen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
In dat geval maar tanken bij de eerste pomp die je onderweg tegenkomt. En dan echt genieten van je PHEV.Voodoo077 schreef: ok bedankt RoaldH & NielsPHEV
Nog nooit een auto gehad waar meer dan 50km actieradius was bij afhalen ...
- RoaldH
- 6th Gear member
Er zijn een flink aantal onderdelen die minder afgewerkt zijn in de M3. Kijk maar eens in de kofferruimte aan de bovenkant. Dat stuk is niet eens gespoten of bekleed.RWD ftw schreef: Wat jammer zeg, dat mensen zo lang (té lang) moeten wachten op de bestelde auto.
Ook is de kwaliteit van het vegan leer niet te vergelijken met de materialen die Volvo gebruikt. Vaak ziet een bestuurdersstoel van de Tesla er na 20.000 km uit als een Volvo exemplaar na 200.000 km.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
In NL betaal je eigenlijk altijd afleverkosten en daar zit een volle tank in. In Be kennen ze volgens mij geen afleverkosten of is het veel minder.Voodoo077 schreef: ok bedankt RoaldH & NielsPHEV
Nog nooit een auto gehad waar meer dan 50km actieradius was bij afhalen ...
-
- 1st Gear member
In België is het inderdaad eerder uitzondering dan regel. Mijn T8 had maar paar liter benzine in de tank maar had wel aan de stekker gehangen bij de dealer, de accu zat vol. Met die combo kon ik zonder probleem >50 km rijden.
-
- 2nd Gear member
Heel wijs om te wachten op de T8 want dat is de moeite waard! Nog nooit een nieuwe auto gekregen zonder een volle tank maar daar betaal je dan ook voor in NL. Puur op electra kan je ong. 35-40 km. halen, binnen die afstand kom je toch wel een tankstation tegen?
Nog even geduld, en je krijgt dan ook meteen iets meer electrische actieradius!
Nog even geduld, en je krijgt dan ook meteen iets meer electrische actieradius!
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
-
- Starter
Heel tevreden van mijn V60 T8 R-design.
Wat zitten jullie van gemiddeld verbruik sinds de aankoop? Bij mij is het 6,5l/100km. Op mijn normale werkdag rij ik ongeveer 70km. Deze cijfers haal je enkel als je altijd met volle batterij begint.
Zou er een methode zijn om hem sneller te laten laden? Via stopcontact duurt het zeer lang. 's middags ben ik een uurtje thuis...met een soort snellader de helft bijvullen zou wel erg handig zijn.
Puntje van kritiek...de bediening vanaf het stuur voor media is wel vrij pover, ook de versnellingsbak is wat aan de trage kant (was ik voor gewaarschuwd), dus echt sportief rijden met de schakelaars achter het stuur , zit er niet in.
Voor de rest zeer fijne wagen
Wat zitten jullie van gemiddeld verbruik sinds de aankoop? Bij mij is het 6,5l/100km. Op mijn normale werkdag rij ik ongeveer 70km. Deze cijfers haal je enkel als je altijd met volle batterij begint.
Zou er een methode zijn om hem sneller te laten laden? Via stopcontact duurt het zeer lang. 's middags ben ik een uurtje thuis...met een soort snellader de helft bijvullen zou wel erg handig zijn.
Puntje van kritiek...de bediening vanaf het stuur voor media is wel vrij pover, ook de versnellingsbak is wat aan de trage kant (was ik voor gewaarschuwd), dus echt sportief rijden met de schakelaars achter het stuur , zit er niet in.
Voor de rest zeer fijne wagen
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Inmiddels 8200 km gereden met de T8. Gemiddeld verbruik 5,7 l/100km.
Woon - werkverkeer kan geheel elektrisch. Ga ook regelmatig op de fiets.
Veel lange afstanden (>250 km) in Nederland.
Verbruik valt mij wel mee gezien de hoeveelheid km's die op benzine heb moeten rijden.
Max 16A opladen. Sneller gaat niet. Dit is 3,8 kWh. Meer als 30% van de totale accucapaciteit.
De versnellingsbak traag? Ik merk er weinig van. Schakelen vindt bijna alleen plaats op de grote weg. In de stad eigenlijk altijd elektrisch.
Woon - werkverkeer kan geheel elektrisch. Ga ook regelmatig op de fiets.
Veel lange afstanden (>250 km) in Nederland.
Verbruik valt mij wel mee gezien de hoeveelheid km's die op benzine heb moeten rijden.
Max 16A opladen. Sneller gaat niet. Dit is 3,8 kWh. Meer als 30% van de totale accucapaciteit.
De versnellingsbak traag? Ik merk er weinig van. Schakelen vindt bijna alleen plaats op de grote weg. In de stad eigenlijk altijd elektrisch.
-
- 2nd Gear member
Verbruik schommelt hier tussen 6,8 en 6,9 ltr. / 100km, zoals ik hierboven lees moet ik mijn rechtervoet beter in bedwang houden
De vraag is, kan ik het en wil ik dat eigenlijk wel?
Verder de meest fijne auto die ik ooit gehad heb. Nu ook zelf uitgevogeld hoe ik de 2 steeds terug komende privacymeldingen van Spotify weg krijg, het wordt alleen nog maar beter. Nu alleen nog de DAB werkend krijgen...

De vraag is, kan ik het en wil ik dat eigenlijk wel?

Verder de meest fijne auto die ik ooit gehad heb. Nu ook zelf uitgevogeld hoe ik de 2 steeds terug komende privacymeldingen van Spotify weg krijg, het wordt alleen nog maar beter. Nu alleen nog de DAB werkend krijgen...
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Je hoeft toch alleen maar op het "DAB" icoontje te drukken?Nu alleen nog de DAB werkend krijgen...
Ik heb verder niets hoeven doen.