Vanaf gisteren ben ik in bezit van een Volvo V50 ( D2 S/S my 2012, electric silver).
Hier zit een telefoonbediening op ( blue tooth hands free )
Het koppelen met mijn iPhone es ging op zijn apple’s, maar wanneer ik nu mijn tomtom op mijn iPhone gebruik krijg ik geen instructies meer te horen. Uiteraard staan het geven van instructies wel aan op de app en staat het geluid op de iPhone ook aan.
Wanneer de blue tooth verbinding verbreek op de iPhone hoor ik mijn instructrice weer netjes de juiste richting aangeven.
Iemand een idee hoe ik de tomtom app met instructrice en handsfree blue tooth tegelijkertijd kan gebruiken?
Tomtom op iPhone geeft geen geluid
- pjdamen
- 2nd Gear member
Kan denk ik niet ivm te oude bluetooth protocol in de auto. Wat je wel kan doen is Google Maps gebruiken. Daar kan je in de instellingen geluid via Handsfree/carkit weergeven aanzetten. Dan werkt het wel.
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
-
- 6th Gear member
Je zit niet stiekem naar FM radio of CD te luisteren?
-
- 5th Gear member
Bedankt voor jullie reactie's
Nou Jelmer, niet stiekem maar ik doe het wel. Alleen het geluid van die TomTom app komt via de iPhone.
En Longone goed plan ik ga dat eens proberen.
Pjdamen, moet ik dan on-line blijven? Dat hoeft bij tomtom app namelijk niet en dat is ook mijn bedoeling
Nou Jelmer, niet stiekem maar ik doe het wel. Alleen het geluid van die TomTom app komt via de iPhone.
En Longone goed plan ik ga dat eens proberen.
Pjdamen, moet ik dan on-line blijven? Dat hoeft bij tomtom app namelijk niet en dat is ook mijn bedoeling
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- pjdamen
- 2nd Gear member
Ik weet vrijwel zeker dat het aan het missen van een bluetooth protocol ligt.ik had het bij mijn v70 uit 2009 ook.
Je kan tomtom horen als je mo3 afspeelt via je telefoon. Niet als he radio luistert.
Je kan tomtom horen als je mo3 afspeelt via je telefoon. Niet als he radio luistert.
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
TomTom kan niet via het Bluetooth telefoon profiel audio doorsturen.
Sommige andere apps kunnen dat wel. (Zoals Google Maps).
Ter controle: kun je wel muziek streamen via BT? Indien nee (dan ondersteunt jouw V50 geen BT audio), dan werkt geluid van TomTom ook niet.
Kabeltje via USB aansluiten is dan je enige optie.
Sommige andere apps kunnen dat wel. (Zoals Google Maps).
Ter controle: kun je wel muziek streamen via BT? Indien nee (dan ondersteunt jouw V50 geen BT audio), dan werkt geluid van TomTom ook niet.
Kabeltje via USB aansluiten is dan je enige optie.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Geen Volvo meer
-
- 5th Gear member
Longone; met iPhone 6 geprobeerd, zelfde. Geen geluid bij gebruik van TomTom app in combinatie met telefoon actief via bluetooth.
Laatst gewijzigd door ruuds70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dan zou TomTom ook geluid moeten geven.
Moet je uiteraard de audio bron wel op BT zetten.
Radio of cd luisteren en tegelijkertijd instructies van TomTom krijgen, kan niet.
Moet je uiteraard de audio bron wel op BT zetten.
Radio of cd luisteren en tegelijkertijd instructies van TomTom krijgen, kan niet.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Geen Volvo meer
Geen Volvo meer
- Delta
- 4th Gear member
Hoi,
Volgens mij zit er in de instellingen van TT een keuzemenu met daarin hoe het geluid moet worden afgespeeld.
Daar kun je kiezen uit BT of Iphone staat dat goed?
Ik heb zelf een V50 met BT maar ik kan geen muziek streamen kun je me stap voor stap vertellen hoe dat bij jou gaat?
Alvast dank!
Volgens mij zit er in de instellingen van TT een keuzemenu met daarin hoe het geluid moet worden afgespeeld.
Ik heb zelf een V50 met BT maar ik kan geen muziek streamen kun je me stap voor stap vertellen hoe dat bij jou gaat?
Alvast dank!
Laatst gewijzigd door Delta op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
- vvmark
- 2nd Gear member
Welk bouwjaar heb je?Delta schreef: Hoi,
Alvast dank!
Want als ik het goed heb kun je alleen bij bouwjaar 2012 standaard muziek streamen via bt. Bij voorgaande jaren kun je een dongle van volvotech inbouwen( i.p.v. de aux aansluiting), daarmee krijg je dan ook bluetooth.
http://www.volvotech.eu/v50/V50-MY-2007-2012/aux2a2dp. Ik heb deze zelf ook en het geluid is

Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
-
- 5th Gear member
Hoi @Delta, die muziek streamen gaat 'vanzelf' Ik koppel via BT de telefoon en als ik op de mute de BT kies kan ik op mijn iPhone via muziek de muziek laten horen in de V50.
Het is inderdaad een MY2012 @vvmark
Maar nu terug naar mijn issue, In TT zie ik geen enkele mogelijkheid om iets aan te passen met betrekking tot het afspelen van geluid. Ik heb een TT go app op mijn iphone en bij instellingen de opties: uiterlijk, stemmen, kaarten, routeplanning, geluiden en waarschuwingen -type waarschuwingen - flitsers -waarschuwingen, eenheden , in de achtergrond, energiebesparing, TT account en systeem. Of kijk ik niet goed? hoor het graag van jullie
Het is inderdaad een MY2012 @vvmark
Maar nu terug naar mijn issue, In TT zie ik geen enkele mogelijkheid om iets aan te passen met betrekking tot het afspelen van geluid. Ik heb een TT go app op mijn iphone en bij instellingen de opties: uiterlijk, stemmen, kaarten, routeplanning, geluiden en waarschuwingen -type waarschuwingen - flitsers -waarschuwingen, eenheden , in de achtergrond, energiebesparing, TT account en systeem. Of kijk ik niet goed? hoor het graag van jullie
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
De TomTom app op de iPhone biedt die optie niet, helaas. (Of ze hebben het wel heel erg goed verstopt)
Krijg je nu wel spraak ondersteuning als je BT als audio bron selecteert?
Krijg je nu wel spraak ondersteuning als je BT als audio bron selecteert?
Geen Volvo meer
Geen Volvo meer
-
- 5th Gear member
Marcnij, Yes dat doet ie, maar dan kan ik geen gebruik maken van mijn radio etc. Muziek moet dan van de iPhone komen en dan mute deze wanneer er een instructie komt van mijn TT dame.
- pjdamen
- 2nd Gear member
Dat komt dus door het ontbreken van een bluetooth protocol. Misschien dat er een update voor he radio is. Anders kan het niet of google maps/waze.
-
- 5th Gear member
@vvmark, wat doet de die aux2aDP eigenlijk, welke functie's krijg je erbij? Heeft het misschien ook een toegevoegde waarde voor mijn C70 MY 09 zonder BT
- vvmark
- 2nd Gear member
Je vervangt in feite de 3,5 jackplug van de Aux ingang door deze module.ruuds70 schreef: @vvmark, wat doet de die aux2aDP eigenlijk, welke functie's krijg je erbij? Heeft het misschien ook een toegevoegde waarde voor mijn C70 MY 09 zonder BT
Enige wat je daarmee kunt is geluid / muziek van je telefoon naar de radio streamen.
Het volgende nummer kiezen enz moet je nog wel gewoon op je telefoon blijven doen.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Klopt, in dat opzicht het zelfde als via USB.ruuds70 schreef: Marcnij, Yes dat doet ie, maar dan kan ik geen gebruik maken van mijn radio etc. Muziek moet dan van de iPhone komen en dan mute deze wanneer er een instructie komt van mijn TT dame.
In de Ford van mijn vrouw is het net zo. (Mijn C70 heeft helaas alleen BT phone)
Het is dus of op deze manier, of een andere app gebruiken.
Misschien komt er verbetering: TomTom komt binnenkort met een nieuwe app, heb ik vernomen.
Geen Volvo meer
Geen Volvo meer