Hallo Allemaal,
Ik rijd sinds vorig jaar juni in een volvo V70 uit 2002. 382.000 op de teller. Nu is het zo dat af en toe (eens in de 1 à2 maanden ongeveer) de koppeling 5 minuten flink slipt. daarna rijdt hij weer gewoon goed. Vervangen van de koppeling is fors duur zoals bekend. Nu gaan we in juli op vakantie en vraag me af of ik de koppeling zal laten zitten. Ik weet alleen niet of de kans groot is dat de koppeling er plotseling mee gaat stoppen. Vroeger had ik een SEAT zonder duo vliegwiel en daar durfde ik het wel mee aan. Die koppeling begint te slippen en dat wordt maar lamgzaam erger. Wat is jullie ervaring met de koppeling? Duurt het een tijdje voordat doorrijden onmogelijk wordt of is het toch vrij snel over?
Groet,
Marc van der Zuiderwal
koppeling slipt ongeveer 1 x maand
- Johan s60
- 6th Gear member
Wat zijn de condities waaronder de kopp. slipt, vaak is het bij een versleten kopp. platen en/of drukgroep zo dat als het eenmaal slipt dit alleen maar erger wordt.
Kan ook aan de bediening (bovenste kopp. cil.) liggen die af en toe niet goed terug komt.
Probeer eens de kopp. vloeistof te verversen, kan soms helpen.
Kan ook aan de bediening (bovenste kopp. cil.) liggen die af en toe niet goed terug komt.
Probeer eens de kopp. vloeistof te verversen, kan soms helpen.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En dan nog een vraag: als de motor stationair draait, klappert het vliegwiel dan? Met stationair draaiende motor even de voet op de koppeling en iets indrukken, niette veel, een klein beetje. Voel je dan klappen onder je voet in het ritme van de draaiende motor....vliegwiel aan zijn einde.
Voor puur enkel en alleen de koppeling zou ik inderdaad eerst maar eens de voorstellen van bovenstaande staande post ter harte nemen.
Voor puur enkel en alleen de koppeling zou ik inderdaad eerst maar eens de voorstellen van bovenstaande staande post ter harte nemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
De boel gelijk maar losdraaien is ook zoiets, dan eerst maar eens de opties van Johan S60, biedt dat geen soelaas: ding op de paal en platen wisselen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant