Software dimlicht/drl

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Volvoliefhebber11
Starter

Beste allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Jeremy en nieuw hier op het forum. Voor dagelijks vervoer heb ik een volvo S40 uit 2008

Nu zit ik al een tijdje met het volgende,

Het dimlicht van volvo zelf is niet erg fantastisch te noemen. al sinds het begin dat we deze auto hebben vindt ik de output van het halogeenlicht erg matig. Hiervoor heb ik gekozen om er aftermarket Xenon in te zetten. Rekening houdend met mijn mede weggebruikers heb ik daarbij ook gekozen om er bi-xenon projectors te monteren. Dit bevalt me erg goed.
Omdat dit zo goed bevalt gebruik ik eigenlijk mijn mistlampen niet meer. Ik woon buitenaf en heb daardoor redelijk vaak met mist te maken. De standaard mistlampen doen nu een beetje teniet ten opzichte van het Xenon en dus gebruik ik ze ook niet meer. Ik heb besloten deze als DRL te gaan gebruiken en wil dit dan door middel van een relais uitschakelen wanneer het dimlicht aangaat.

Hier begint mijn probleem. Volvo heeft, zoals hier wel bekend, dimlicht altijd aanstaan. ook op stand 0. Ik weet overigens ook dat er al meedere topics over zijn geschreven en heb dan ook zeker het een en ander opgezocht.
Het werd mij duidelijk dat ik hiervoor bij de dealer moet zijn om dit softwarematig uit te laten schrijven. Dus heb ik vandaag de lokale dealer gebeld met de vraag of zij dit voor mij konden doen. De meneer aan de telefoon wist mij te vertellen dat er voor iets dergelijks 2 software pakketjes aanwezig zijn, maar hij niet wist welke hij moest hebben. Hij vertelde me dat ik dat eerst maar moest gaan uitzoeken en dan maar weer eens te bellen. Daarmee eindigde het gesprek en probeer ik hier de vraag te stellen of iemand hier het al heeft laten uitzetten en met welk software update/pakket dit gedaan is. Het is me duidelijk dat het mogelijk is, maar ik weet dus niet welke software ik nodig heb. Wie o wie kan mij hier verder mee helpen?
Of, als iemand dit voor mij zou kunnen doen voor een leuk prijsje hoor ik het ook graag.
nielslu
3rd Gear member

De software die je dealer in zou moeten laden is 30679690.

Heb je je goed ingelezen omtrent het gebruik van xenon, de gebruikte massa en defecte ruitenwissermotoren en defecte ECM’s?

Lees anders dit topic maar eens goed door. Ik zou me nog maar eens goed bedenken of je wel xenon wenst te gebruiken. Ik heb er inmiddels ruim anderhalf jaar Hilox XTR led black lampen met grote tevredenheid in zitten zonder risico op defecten van de auto.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
nielslu
3rd Gear member

oeps, dubbele post
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvoliefhebber11
Starter

nielslu schreef: De software die je dealer in zou moeten laden is 30679690.

Heb je je goed ingelezen omtrent het gebruik van xenon, de gebruikte massa en defecte ruitenwissermotoren en defecte ECM’s?

Lees anders dit topic maar eens goed door. Ik zou me nog maar eens goed bedenken of je wel xenon wenst te gebruiken. Ik heb er inmiddels ruim anderhalf jaar Hilox XTR led black lampen met grote tevredenheid in zitten zonder risico op defecten van de auto.
Hoi Niels,

Top. Dus ik kan de dealer gaan bellen met de vraag of ze deze software hebben. Kan het voorkomen dat ze deze niet hebben en iets anders in het systeem hebben staan?

Over het Xenon verhaal kan ik zeggen: Ja, ik heb me volledig ingelezen alvorens het te monteren. Heb daarbij direct een relay harness gekocht zodat de voeding direct vanaf de accu komt, en niet via het OEM harnas. De massa ligt direct aan de accupool, en niet het chassis (zou kennelijk ook nog mis kunnen gaan) Dit werkt inmiddels een halfjaar probleemloos.

Hilox heb ik ook gehad. de Xtr Black. Was ik zeker tevreden over tot mijn garage mijn koplamp unit stukgemaakt had en ik een nieuwe kreeg. Daarbij bleek de projector anders te zijn (goedkope niet-OEM koplamp unit) en toen besloten bixenon projectors te monteren. De LEDs van Hilox kreeg ik in de Xenon project geen goed lichtbeeld bij. Gek genoeg was het lichtbeeld in de halogeen projectors wel retestrak...
nielslu
3rd Gear member

Wat heb je dan gedaan tegen de melding “dimlicht defect”? De genoemde software kan de dealer downloaden van Volvo Zweden en installeren op jouw Volvo.
Laatst gewijzigd door nielslu op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvoliefhebber11
Starter

Super. Dan ga ik maar de dealer eens bellen.

Dimlicht melding is er nog steeds. Bij het schakel harnas zaten wel twee vermogensweestanden om dat op te lossen, en dat werkte ook wel, maar ik vondt ze wel heel erg heet worden, dus er maar tussen vandaan gehaald. Nu elke keer knopje read drukken.. het went.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”