Ik heb een XC60 uit 2013 waarbij ik de motorkap niet kan openen. Ik heb volgens de handleiding aan de handgreep getrokken om de motorkap te ontgrendelen (ik hoor ook een klik), maar ik krijg vervolgens de borghaak niet te pakken. Sterker nog, ik kan maar nauwelijks met mijn vingers tussen de motorkap en de grille komen.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Motorkap gaat niet open
- RoaldH
- 6th Gear member
Trek je wel voldoende aan de handgreep in de auto zodat beide sloten van de motorkap worden ontgrendeld? Daarna zou de opening tussen de rand van de motorkap en de grille groot genoeg zijn om met je vingers de vergrendelinghaak te bereiken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Rob M
- 5th Gear member
Inderdaad wat hierboven gesuggereerd wordt, harder trekken. Daarnaast zit de borghaak aan het uiteinde van het Volvo 'iron mark' in de grille (zie foto)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 3rd Gear member
Soms komt het voor dat de haken niet goed los komen. Laat is iemand op de voorkant van de motorkap drukken en trek dan de vergrendeling binnen aan. Misschien dat het dan beter gaat.
Van uit Gårelehöjden lijken de wereld problem altijd ver weg.
-
- 1st Gear member
hallo
soms komt het voor dat de kap vastplakt aan het rubber ,dan komt hij niet omhoog bij het ontgrendelen.
remedie met z`n 2en een ontgrendelen en een bij de kap en proberen de kap omhoog te trekken zodat je bij het hendeltje k komen.
daarna het rubber goed schoonmaken .komt ook voor bij de achterklep als hij niet omhoog komt bij het ontgrendelen.
succes.
gr.
soms komt het voor dat de kap vastplakt aan het rubber ,dan komt hij niet omhoog bij het ontgrendelen.
remedie met z`n 2en een ontgrendelen en een bij de kap en proberen de kap omhoog te trekken zodat je bij het hendeltje k komen.
daarna het rubber goed schoonmaken .komt ook voor bij de achterklep als hij niet omhoog komt bij het ontgrendelen.
succes.
gr.