Ik wordt GEK van die rammel in de hemel bekleding!!!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Macdaddy
2nd Gear member

Ik heb een V70 MY04. Ik heb een rammel zitten in de dakbekleding tussen de voorstoelen ter hoogte waar BeNeLux auto's hun bewegingsmelder voor het alarm hebben zitten. (Grijze plaatje)

Ik heb dat plaatje niet (duitse auto, zie mijn alarm topic) maar dus sinds kort wel een rammel (tussen de 1300 en 1500 toeren) waar ik stapel gek van wordt. Als ik lichtjes erop duw is het weg. Ik heb al een geprobeerd met een flexibele gripper via de leeslampjes een schuimpje of zo ertussen te zetten maar tevergeefs.

Wie weet hoe het er daar uitziet onder dat kapje? Zit er al een voorbereiding voor de melder? Lopen er kabels? etc..

Het mooiste zou zijn als iemand een foto kon posten zonder grijs kapje zodat ik weet hoe het daar uitziet.....
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003
VOuLezVOus
1st Gear member

Weet het niet, maar als achtergrond...

Heb dit ooit eens voorgehad met een Citroën C5 (een wagen waar je dit soort rammel nou nét wel verwacht). Lag uiteindelijk aan 2 zaken:
- dakbekleding vastgemaakt aan metalen hemel met klitteband die te strak spande, die klitteband gaf een vervelend getik
- een electrisch open dak dat in een metalen U-vormige kast gleed ,waarbij de naad van de metalen kast gewoon werd toegemaakt met goedkoop plakband (de Fransen hadden er niet bij stilgestaan dat zo'n plastiek dus knarste bij de minste laterale beweging).

Als je een open dak hebt, wie weet...
Als je geen open dak hebt, trek gewoon eens aan dat plaatje, het komt er zonder problemen uit, want...

ik heb wél een bewegingsmelder in het dak van mijn S60 (een bewegingsmelder die zich trouwens nu en dan laat gelden door tijdens de rit zomaar uit mijn dak naar beneden te vallen, qua bewegingsmelding en non-kwaliteit van de afwerking bij Volvo kan dat wel tellen!) en ik meen dat Volvo juist géén klitteband gebruikt. Ik meen ook niet dat daar nog ander kabels passeren. Ik meen wel dat de kabels omgeven zijn door een soort isolerend schuim.
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
my first volvo
2nd Gear member

Hallo,

Ik weet niet of er bekabeling aanwezig is in Duitse modellen, maar hier bij een foto van hetgeen ik onder het kapje heb aangetroffen, wellicht kun je er iets mee.

groetjes
Erik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Macdaddy
2nd Gear member

Bedankt voor de foto's zal in het weekeinde eens kijken met daglicht of er wat aan te doen valt...
Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 12/2003
nordicman
2nd Gear member

Waarschijnlijk de stekker die rammelt, FF stukje Foam om doen.
Heb ook zo'n rammel, dacht dashboard, blijkt achter de L zonneklep vandaan te komen.
Distillateur van Brandstoffen.

Autogek: www.gatebil.nl

Historie, dat kon ik niet bijhouden, Group A volvo van Bart van Gils ( B ):

.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Ik had hetzelfde probleem. Om gek van de worden dat rammeltje!!
Bij mij zit wel zo'n plaatje in de hemelbekleding, zoals afgebeeld op de foto's.

Vlak voor het plaatje zit een dwarsbalk over de breedte van de auto. Daartegenaan trilt de hemelbekleding. Ik heb er een stukje schuimrubber tussen gestoken en het probleem is over.

Succes!!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”