goedendag beste forum lezers,
Wij hebben de auto nog niet zo gek lang in bezit en vanaf het begin is ons opgevallen dat de brandstof tank indicator icm de boordcomputer reikwijdte niet zo goed functioneert dan dat wij gewend zijn van onze vorige diesel.
Afgelopen week zijn wij op vakantie geweest met de auto in de Elza’s en daar flink wat berg passen genomen. Tijdens deze reis viel het op dat het reikwijdte en brandstof niveau vrij snel zakt naar de 200 km en twee streepjes op het dashboard. Wij tanken en dan ging er max 22 liter diesel in (422 km afgelegd) ter wijl er toch een 40 liter tank in ligt.
Graag had ik gezien dat de auto wat minder rampzalig denkt en ons laat door tuffen en dat we er 30 a 35 liter in moeten gooien. Wat overigs ook opviel is dat het niveau ook schommelde waardoor je geen vertrouwen in het systeem heb. Het kwam namelijk ook voor dat we de auto een dag lieten staan met 240 km reikwijdte en de dag er op begonnen met 680 km en een aantal streepjes er bij. Later de rit zakte dit weer vrijstel terug naar bijv 4 streepjes.
Komt dit vaker voor bij de v40 Zoja wat zou het kunnen zijn? Een vervuilde niveau meter of een software issue?
Ik ben benieuwd! Overigs de auto deed en doet het voor de rest voortreffelijk
Brandstof niveau van slag!
- BkB
- 1st Gear member
Ik rijd een D4 met een 62 liter tank.
Meestal rijd ik door tot het laatste streepje en bij nog 115 km te gaan komen de waarschuwingen. Zelfs als ik doorrijd tot ik nog maar 30 k zou kunnen rijden, krijg ik niet meer dan ca 56 liter in de tank. Er zit een marge van ca 5 liter in.
Mogelijk zit die marge van 5 liter ook in jouw tank en dat is op 40 liter groot.
Een diesel met een echt lege tank wil je trouwens niet hebben.
Meestal rijd ik door tot het laatste streepje en bij nog 115 km te gaan komen de waarschuwingen. Zelfs als ik doorrijd tot ik nog maar 30 k zou kunnen rijden, krijg ik niet meer dan ca 56 liter in de tank. Er zit een marge van ca 5 liter in.
Mogelijk zit die marge van 5 liter ook in jouw tank en dat is op 40 liter groot.
Een diesel met een echt lege tank wil je trouwens niet hebben.
- rthartog
- 1st Gear member
stond de auto bij stilstand ook op een helling? Dan kan de vlotter de tankinhoud niet correct bepalen, dit zou kunnen verklaren dat je er ineens 2 streepjes bij had.
Anders lijkt het me niet ok, herken dit probleem in ieder geval niet met de benzine variant.
Anders lijkt het me niet ok, herken dit probleem in ieder geval niet met de benzine variant.