Goedemiddag allen,
Mijn geliefde V70 , voorzien van D5 blok met een automaat, heeft een lekkage bij de krukaskeerring tussen de bak en het blok... Nu ben ik bij mijn monteur geweest, overdag werkzaam bij een dealer en in de avonduren beunt hij links en rechts iets bij... Gevraagd wat de kosten mij hiervan gaan worden en toch wel behoorlijk geschrokken voor een keerring van ca. 20euro... Nu denk ik ook dat de kosten hoger zijn doordat hij niet de ruimte heeft zoals in een garage aangezien hij met een smeerkelder werkt.
Mensen met ervaring hiermee en wat voor kosten dit met zich meebrengt? Hoor het graag.
Krukaskeerring lek V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21028
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dit soort werkzaamheden zit h'm in de uren: bak en motor moeten gescheiden worden om een keerring te plaatsen. Een dag werk? Maar als je zelf durft kijk eens op YouTube. Daar staan handige DIY's voor allerlei werkzaamheden.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik denk zelf dat er een stopje lekt ipv de keerring. Maar die zit ook achter het vliegwiel.
Wat is het bwj?
Wat is het bwj?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Links om of rechts om, geintje kost iets van 1500 en zit hem in hoofdzaak in de uren. Probleem is mede dat je met een brug en smeerkuil niks kunt, ding moet op de paal omdat de bak, aandrijfas en stuk van de ophanging los moet. En als je dan toch bezig bent....gelijk maar de rubbers allemaal vervangen, op die 100 euro komt het dan ook niet meer aan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Lekker makkelijk op een brug, paal ter ondersteuning hier, daar ook en vervolgens net nergens meer fatsoenlijk met een beetje werkruimte bij kunnen . En die bak weegt ook niks dus die tillen we boven onze macht toch gewoon eventjes van het blok en leggen hem op een werkbank. Nee hoor, kan heel goed op een brug.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
voor het verwijderen van de versnellingsbak hebben ze dit soort hulpmiddelen uitgevonden.
https://www.datona.nl/transmissiekrik.html
https://www.datona.nl/transmissiekrik.html
laatste Volvo (960) verkocht
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Op mijn 2 koloms brug doe ik koppelingen in mn eentje. Motor hang ik eerst netjes op in kettingen op een motorbalk. Niks geen poot gebruiken. Uiteraard wel een bak-krik om de bak te de/monteren. Voor het subframe gebruik ik 2 bak krikken. Ook in mn eentje. Ik zou me geen andere brug wensen voor zulke klussen, en iedere andere monteur ook niet.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Je had het over een brug, nu over een 2-kolommer. In vroegere dagen had ik geen 2-kolommer maar slechts een paal. Komt op hetzelfde neer maar we zijn het er dus over eens dat het op een brug, hefbrug heb ik het over, dus niet gaat lukken. Dank!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Je bedoelt dus eigenlijk gewoon een 4 koloms brug? Ik snap je verwoordingen niet echt met een ‘paal’ Is dat een brug met hydraulische cilinders die uit de grond komen? Ook die is met rijplaten of zoals het 2 koloms principe. Allemaal zijn het bruggen.......
Ik denk dat TS nu wel weet op watvoor brug het dus wél kan.
Ik denk dat TS nu wel weet op watvoor brug het dus wél kan.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
marksen92 schreef: Goedemiddag allen,
Mijn geliefde V70 , voorzien van D5 blok met een automaat, heeft een lekkage bij de krukaskeerring tussen de bak en het blok... Nu ben ik bij mijn monteur geweest, overdag werkzaam bij een dealer en in de avonduren beunt hij links en rechts iets bij... Gevraagd wat de kosten mij hiervan gaan worden en toch wel behoorlijk geschrokken voor een keerring van ca. 20euro... Nu denk ik ook dat de kosten hoger zijn doordat hij niet de ruimte heeft zoals in een garage aangezien hij met een smeerkelder werkt.
Mensen met ervaring hiermee en wat voor kosten dit met zich meebrengt? Hoor het graag.
De discussie omtrent bruggen is weinig relevant t.o.v. de vraag van TopicStarter.
De bak kan eenvoudig zonder brug bij een volvo 5 cilinder aan de zijkant eruit (ik heb de klus voor mijn eigen wagens een keer of 15 gedaan) het is wel arbeidsintensief (zowel met als zonder brug), dus ondanks dat je met €25 keerring, en €400 -€500 arbeid klaar kan zijn, ga je uiteraard een nieuwe koppeling met druklager e.d. monteren, liever ook gelijk een uitgebreide preventieve ingreep m.b.t. zaken zoals carterventilatie, vacuümslangen en oliën, maar dan komt de som wel snel op €1500+ uit (bouwjaarafhankelijk gelijk nieuwe motorsteunen e.d,), iets wat je sowieso gaat laten doen in te toekomst als je nog langer dan 1 jaar met de wagen wilt blijven rijden.