Geluidjes van de auto synchroniseren met muziek

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
paulh
4th Gear member

Geïnspireerd door het liedje "I knew you were trouble..." van Taylor Swift, en de variaties daarop met gillende geiten, en daarna met allerlei andere geluiden, ben ik een tijdje geleden op een spelletje in de auto gekomen. In het recente topic over Lane Assist werd ik daar weer aan herinnerd, dus hierbij, enkel ter vermaak:

Op de één of andere manier moet ik altijd erg lachen om dat liedje van Taylor Swift, en dan met allerhande geluiden in plaats van haar lange uithaal. Ik ontdekte dat je met een beetje timing en een toeren-gewillige motor (in mijn geval een ongeblazen 6 cilinder box(st)er motor) dat je dat geluid heel leuk in kan passen op de snelweg, door de koppeling in te trappen en dan op precies het juiste moment twee keer gas te geven. Hilariteit!
Daarna kwam dus het geluidje van de Lane Assist (of Lane Departure Warning eigenlijk) uit mijn MY2012 V60. Op zichzelf bloedirritant (je leert heel snel je knipperlicht gebruiken, zoals het hoort!) maar het doet mij direct denken aan het zeer herkenbare deuntje van The Final Countdown van Europe (ben ik de enige? Is dit bewust geprogrammeerd?). LDW is wel heel lastig precies aan te roepen, dus het is mij qua timing nog niet helemaal gelukt. Maar ... ik heb goede hoop!
Ik ben ook nog aan het nadenken over het geluid van de gordelwaarschuwing. Lastig alleen dat zonder gordel ook alle andere hulpsystemen uitgaan ...

Wie heeft er nog meer ideeën?
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”