V60 D6 Hybrid Airco Problem

Gouwe
7th Gear member

evkessel schreef: Ivm regulier onderhoud heb ik vrijdag een afspraak, de offerte geeft aan vervangen van airco onder garantie.
Zonder naar te vragen of benoemen.

Erg positief verrast, fijn proactief.
En je hebt dus geen klachten o.i.d.? M.a.w. Volvo gaat de pomp preventief vervangen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
evkessel
2nd Gear member

Gouwe schreef:
evkessel schreef: Ivm regulier onderhoud heb ik vrijdag een afspraak, de offerte geeft aan vervangen van airco onder garantie.
Zonder naar te vragen of benoemen.

Erg positief verrast, fijn proactief.
En je hebt dus geen klachten o.i.d.? M.a.w. Volvo gaat de pomp preventief vervangen?
Klopt.
Pomp is in mei 2018 vervangen, bij een andere garage (had de auto net gekocht, beetje pech).

Rij nu maanden prima, deze beurt bij dealer bij mij meer in de buurt, ben daar als nieuwe klant.
Spontaan deze garantie actie.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gouwe
7th Gear member

Strakke actie dan. Zal mijn dealer er eens op bevragen, moet binnenkort met de V70 voor de APK.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
dickz
Starter

Het Volvo garantieplan voor de ac pomp lijkt toch wat genuanceerder te zijn..
Ik heb op mijn Portugese adres een recentelijk uit Nederland geïmporteerde V60 hybride gekocht, NL dealer onderhouden.
En ook bij deze auto begaf de airco pomp het meteen..
Met de info uit dit forum heeft mijn PT dealer navraag gedaan. Dit VIN nummer heeft geen garantie op de PT markt...

Dus info in Nederland opgevraagd.
Volvo Beesd was afhoudend:`heel vervelend voor u, maar de fabrieksgarantie is verstreken etc.etc. Is de coulance van de dealer´, veel succes ermee..
Dat schiet niet echt op natuurlijk!

Maar de laatste NL dealer reageerde meteen positief: ´kom maar langs, er is een servicecampagne voor deze pomp.´ Fantastisch.
Betekent wel ruim 4000 km naar Nederland en terug rijden, waarvan 2000 zonder airco, in de zomer, in Spanje.., is wel een dingetje.

Dus nu maar eens gevraagd hoe het zit bij Volvo Europa, ben benieuwd naar hun antwoord.

Vind het trouwens wel vreemd: een ondeugdelijke pomp in een auto die in Nederland is afgeleverd is m.i. net zo ondeugdelijk wanneer de auto naar Portugal is verscheept!
Zou toch minimaal Europees geregeld moeten zijn.
Heeft iemand ervaring met deze gang van zaken?

Bedankt voor de reacties, maar mijn dag kan niet meer stuk!
Volvo Europe heeft vanmiddag gereageerd, wat een verademing: to the point, klantvriendelijk, gewoon zoals het hoort.. Ze gaan de PT importeur benaderen, daarbij de toezegging dat ze vinger aan de pols houden totdat probleem is opgelost!

En een uur later de PT importeur! Hadden mijn mail doorgestuurd gekregen, geven aan dat ze gaan kijken waar het probleem zit en krijg uitsluitsel binnen 5 dagen. Niks geen verhaal over coulance, ze willen het probleem opgelost hebben. Heb er vertrouwen in, meer als sommige forumleden ^_^
Voelt inderdaad als een VIP behandeling, ben er wel blij van geworden!
Laatst gewijzigd door dickz op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NielsPHEV
7th Gear member

4000 km rijden voor een "gratis" pomp ik zou kijken of je wat coulance kunt krijgen in P en het lekker daar laten doen
Gouwe
7th Gear member

dickz schreef: Het Volvo garantieplan voor de ac pomp lijkt toch wat genuanceerder te zijn..
…..
Vind het trouwens wel vreemd: een ondeugdelijke pomp in een auto die in Nederland is afgeleverd is m.i. net zo ondeugdelijk wanneer de auto naar Portugal is verscheept!
Zou toch minimaal Europees geregeld moeten zijn.
Heeft iemand ervaring met deze gang van zaken?
Ik vind het allemaal niet zo genuanceerd, maar redelijk helder. Ga je met de auto naar een NL dealer wordt je gewoon netjes geholpen. Dat jij nu uitgerekend in Portugal gaat wonen :-).
Vreemd is het ook niet: normaal levert de verkopende partij de wettelijke garantie. Ik gok dat aankloppen bij Volvo EU je niets gaat opleveren.
Er zit dus niets anders op dan een rit naar NL óf in Portugal laten maken en de volle mep betalen.
NB! Het probleem is dus nog steeds niet helemaal onder controle, het zou dus maar zo kunnen zijn dat je vaker dan 1x naar NL op en neer kunt. Ik zou er dus wel 2x over nadenken of je dat wil.....
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”