V70 D2 Powershift Summum Luxury Line uit 2013 gekocht

sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Hallo allemaal! Gisteren heb ik een prachtige V70 D2 Powershift Summum Luxury Line uit 2013 in Black Sapphire metallic gekocht. Hij heeft 180.000km gelopen, maar is in prachtige staat, en nieuw geleverd en goed onderhouden bij Hooftman in Waddinxveen. Enigszins een gok om nu een Diesel te kopen, maar de deal is zo aantrekkelijk dat het niet heel erg is als ik hem over ~4-5 jaar helemaal af moet schrijven. Ik heb ook veel gelezen van tevoren over de D2 met powershift, vooral veel negatiefs, maar ik vind het prima rijden. Ik heb overigens tot 2017 een XC60 D5 Geartronic gereden, en dat was wel wat meer vermogen natuurlijk, maar zo heel groot is het verschil in het dagelijkse verkeer nu ook weer niet. Dat terwijl de D2 1:18,5 rijdt t.o.v. ~1:13 met de D5. Als totaalpakket dus een heel interessante auto.

Als er iemand nog tips heeft of punten waar ik op moet letten bij deze auto dan hoor ik het graag.

Als bijlage nog een paar foto's:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8523
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dingen in het oog houden bij een Powershift ? De Powershift !!! :-)

Buiten de bak een prachtige wagen, geniet ervan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

BlackcurrantV70 schreef: Dingen in het oog houden bij een Powershift ? De Powershift !!! :-)

Buiten de bak een prachtige wagen, geniet ervan.
Zo te zien heb jij er al een naar 300.000km gereden. Problemen mee gehad? Ik heb er in ieder geval bij bedongen dat ze de transmissieolie en het filter preventief vervangen. Verder schakelt hij nog zonder problemen. Blijft een gok inderdaad.

Edit: oeps ik zag het verkeerd. Die 300000km is niet je C70 met Powershift...
Laatst gewijzigd door sjoerdwille op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Nee dat was een 240 diesel.

Gefeliciteerd, ben je vandaag daar geweest. Zat boven, heb het niet gezien
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Walter schreef: Nee dat was een 240 diesel.

Gefeliciteerd, ben je vandaag daar geweest. Zat boven, heb het niet gezien
Nee gisteren, werk jij bij Hooftman?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Jazeker, in Waddinxveen. Zit boven, maar ben donderdagmiddag vrij
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Walter schreef: Jazeker, in Waddinxveen. Zit boven, maar ben donderdagmiddag vrij
Ik krijg hem pas 29 Juni, dus tot die tijd staat hij nog bij jullie :-/
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8523
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

sjoerdwille schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Dingen in het oog houden bij een Powershift ? De Powershift !!! :-)

Buiten de bak een prachtige wagen, geniet ervan.
Zo te zien heb jij er al een naar 300.000km gereden. Problemen mee gehad? Ik heb er in ieder geval bij bedongen dat ze de transmissieolie en het filter preventief vervangen. Verder schakelt hij nog zonder problemen. Blijft een gok inderdaad.

Edit: oeps ik zag het verkeerd. Die 300000km is niet je C70 met Powershift...
Nee het was onze eerste C70 2.0d, nieuw gekocht in 2010 en na amper 18.000km en 18 maand ingeruild wegens onoplosbare Slowershift problemen, en volgens de dealer waren er nog die problemen hadden.
Onlangs kocht een NLse collega van me een V70 T4 met powershift en ook hij had bakproblemen.

Na de inruil van de C70 2.0d (met hele mooie deal van mijn dealer en VCB) een C70 D3 GT nieuw gekocht en die doet het nu al 104.000km probleemloos.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

BlackcurrantV70 schreef:
sjoerdwille schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Dingen in het oog houden bij een Powershift ? De Powershift !!! :-)

Buiten de bak een prachtige wagen, geniet ervan.
Zo te zien heb jij er al een naar 300.000km gereden. Problemen mee gehad? Ik heb er in ieder geval bij bedongen dat ze de transmissieolie en het filter preventief vervangen. Verder schakelt hij nog zonder problemen. Blijft een gok inderdaad.

Edit: oeps ik zag het verkeerd. Die 300000km is niet je C70 met Powershift...
Nee het was onze eerste C70 2.0d, nieuw gekocht in 2010 en na amper 18.000km en 18 maand ingeruild wegens onoplosbare Slowershift problemen, en volgens de dealer waren er nog die problemen hadden.
Onlangs kocht een NLse collega van me een V70 T4 met powershift en ook hij had bakproblemen.

Na de inruil van de C70 2.0d (met hele mooie deal van mijn dealer en VCB) een C70 D3 GT nieuw gekocht en die doet het nu al 104.000km probleemloos.
Gelukkig heb ik een jaar garantie, dus we zien wel 8-) Er zijn er ook genoeg volgens mij die probleemloos rijden, het risico is alleen wat groter dan normaal blijkbaar.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3743
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Gefeliciteerd met de aanwinst. Nog twee onrustige weken dus, als je moet wachten tot 29 juni :'(
enigszins een gok om nu een Diesel te kopen
Je maakt me nieuwsgierig. Waarom is het een gok om een diesel te kopen?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

DB200 schreef: Gefeliciteerd met de aanwinst. Nog twee onrustige weken dus, als je moet wachten tot 29 juni :'(
enigszins een gok om nu een Diesel te kopen
Je maakt me nieuwsgierig. Waarom is het een gok om een diesel te kopen?
Ik bedoel dat vooral mbt de fiscale risico's van nu diesel gaan rijden. Ik rij 24000km per jaar dus onder de huidige omstandigheden kan ik de hogere MRB ruim compenseren met de besparing op brandstofkosten. Zodra ze de MRB of accijns op diesel omhoog gaan gooien vanwege het "klimaat" ben ik de klos want dan schieten de kosten omhoog en is deze auto zo goed als onverkoopbaar :-/
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13831
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Uistekende overwegingen, daarbij kost 'n diesel door het negatieve dieselsentiment ook veel minder, wat je vandaag niet betaald ga je straks niet meer verliezen
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

OGA244 schreef: Uistekende overwegingen, daarbij kost 'n diesel door het negatieve dieselsentiment ook veel minder, wat je vandaag niet betaald ga je straks niet meer verliezen
Precies, deze diesel kost ongeveer ~60-70% van een vergelijkbare benzine V70 uit 2013. Die benzine auto gaat ook gewoon door met afschrijven, dus het risico van het kopen van een diesel V70 ipv een benzine V70 is denk ik acceptabel, mits je hem in 4-5 jaar afschrijft. Ieder jaar dat je daarna nog door kunt rijden tegen redelijke lasten is mooi meegenomen.
ZRN
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 18.03.2019 - 11:48

Ik zit nu op de 260k+ met D2 met powershift uit 2014. Tot op heden alleen een remklauw met schijf achter hoeven te vervangen.
Cooper S GT (1970) compleet verbouwd, Peugeot 205 3.0 GTI (1994) x2, Renault Clio Williams v6 (1995), VW Passat 2.0 Trendline (2001), Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Sportswagon TI 2007, Een aantal leasebakken (t/m 2016), Ford Fiesta 2.0 ST 2005, Volvo V70 D2 Nordic+, Mercedes Benz Viano Trend+ Extra-Long 3L V6
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

De auto gisteren bekeken, mooie auto hoor!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

ZRN schreef: Ik zit nu op de 260k+ met D2 met powershift uit 2014. Tot op heden alleen een remklauw met schijf achter hoeven te vervangen.
Goed om te horen, het kan dus wel :)
Walter schreef: De auto gisteren bekeken, mooie auto hoor!
Dank je, ik kan niet wachten om hem op te komen halen :)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

sjoerdwille schreef: Dank je, ik kan niet wachten om hem op te komen halen :)
De auto kan ook niet wachten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Walter schreef:
De auto kan ook niet wachten
Ha dat is hem, mooi gepoetst inderdaad!

Rij ik weg, gaat het check engine lampje aan.....blijkt er maar 5 van 8 liter versnellingsbakolie bijgevuld te zijn na de wissel. Begint het gedoe met de powershift na 10m al?..... <_< dat was wel even schrikken.
Laatst gewijzigd door sjoerdwille op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Wel opgelost toch Sjoerd?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
sjoerdwille
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 13.06.2019 - 19:28

Walter schreef: Wel opgelost toch Sjoerd?
Jawel, gelijk bijgevuld. Ik hoop alleen niet dat er schade is aangericht, omdat er ook na de beurt al een proefrit mee gemaakt is. Merk nu nog niks bijzonders in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”