Hoi,
Weet iemand een bedrijf die remschijven (voor) kan afdraaien ?
Wil een trillinkje bij remmen verhelpen
Ze zijn 1 jaar oud, dus moet kunnen, er zit een hele lichte slag in.
Groet, Jak
[EDIT]
Een flinke ervaring rijker.
Ja het kan.
Maar geloof nou gewoon de mensen die zeggen dat je dit nooit moet doen.
Zet er nieuwe onder.
Remschijven afdraaien
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Laatst gewijzigd door Jak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
In welke regio?
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Omgeving Utrecht zou mooi zijn als de auto een nachtje moet blijven ivm met OV..
Een uurtje karren is natuurlijk geen enkel probleem als ik erbij kan blijven
Een uurtje karren is natuurlijk geen enkel probleem als ik erbij kan blijven
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
Daar kan ik je helaas dan niet aan helpen. Het mooiste is dat je ze laat vlakken ipv afdraaien.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat is het verschil daar tussen?thepioneer schreef: Het mooiste is dat je ze laat vlakken ipv afdraaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
Bij afdraaien gaan ze op de draaibank en moeten ze kant voor kant worden afgedraaid. Als je ze laat vlakken pakken ze 2 kanten tegelijk. Dan weet je zeker dat beide kanten parallel zijn aan elkaar.
Laatst gewijzigd door thepioneer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Dat klinkt logisch.
En waar kan dat ?
En waar kan dat ?
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
Ik liet het wel eens in Veendam doen. Dat is voor jouw te ver weg helaas. Dan kun je beter nieuwe schijven kopen 

Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.02.2016 - 18:49
Gisteren heb ik de remschijven van mijn S40 laten afdraaien. Zat ook een lichte slinger in. Bijzonder om te zien hoe dat gaat. Kost per remschijf ongeveer 20 minuten. Daarna zijn de schijven weer als nieuw (wel een ietsiepietsie dunner natuurlijk). Het afdraaien gebeurt met gemonteerde schijven, zie de foto's. Kostte voor de 2 voorschijven in totaal 105,- euro. Vond ik best meevallen. Auto remt nu weer perfect, geen enkele slingering meer te voelen. Heb het laten doen bij Van Dijk autotechniek in Lunteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door jevedewe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 2.4i uit 2006 op LPG
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En je weet zeker dat het de schijven zijn en niet je naven?
Mijn V90 had ook trilling tijdens het remmen en alhoewel mij door meerdere monteurs is gezegd dat zo’n jongen auto geen slinger in de naven kon hebben zaten ze beide dik buiten de tolerantie van Volvo.
Na het afdraaien, wat in mijn ogen symptoom bestrijding is, binnen 4000km weer een slinger en heb toe op eigen kosten bevolen dat dmv een slingerklok schijven en naven opgemeten moesten worden.
Zowel schijven als naven zaten buiten de tolerantie zoals Volvo die stelt en die zijn er allemaal nieuw op gekomen.
Mijn V90 had ook trilling tijdens het remmen en alhoewel mij door meerdere monteurs is gezegd dat zo’n jongen auto geen slinger in de naven kon hebben zaten ze beide dik buiten de tolerantie van Volvo.
Na het afdraaien, wat in mijn ogen symptoom bestrijding is, binnen 4000km weer een slinger en heb toe op eigen kosten bevolen dat dmv een slingerklok schijven en naven opgemeten moesten worden.
Zowel schijven als naven zaten buiten de tolerantie zoals Volvo die stelt en die zijn er allemaal nieuw op gekomen.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.02.2016 - 18:49
De naven waren inderdaad krom, erg krom. Maar dat konden ze bij de Volvo dealer niet meten. Volgens de dealer kwam het zelden voor dat de naven krom waren. Daarom hebben ze zonder de naven te vervangen nieuwe originele Volvo schijven gemonteerd met als resultaat dat ook die binnen de kortste keren weer krom waren. Sponsor van dit forum Polter ("Blade") wist de naven wel te meten en constateerde dat ze krom waren. Daarom links en rechts gelijk nieuwe naven gemonteerd (SKF) en vervolgens de zgan Volvo schijven laten afdraaien. Mag hopen dat het nu goed is en goed blijft. Moet wel zeggen dat het meten van de naven van een S40 nog niet zo eenvoudig is. Is een bijzondere constructie.diesel01 schreef: En je weet zeker dat het de schijven zijn en niet je naven?
Mijn V90 had ook trilling tijdens het remmen en alhoewel mij door meerdere monteurs is gezegd dat zo’n jongen auto geen slinger in de naven kon hebben zaten ze beide dik buiten de tolerantie van Volvo.
Na het afdraaien, wat in mijn ogen symptoom bestrijding is, binnen 4000km weer een slinger en heb toe op eigen kosten bevolen dat dmv een slingerklok schijven en naven opgemeten moesten worden.
Zowel schijven als naven zaten buiten de tolerantie zoals Volvo die stelt en die zijn er allemaal nieuw op gekomen.
Laatst gewijzigd door jevedewe op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S40 2.4i uit 2006 op LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.02.2016 - 18:49
Hoi Jak, ik zie nu pas dat je er inmiddels een erg slechte ervaring mee hebt. Wat is er gebeurd?Jak schreef: Hoi,
Weet iemand een bedrijf die remschijven (voor) kan afdraaien ?
Wil een trillinkje bij remmen verhelpen
Ze zijn 1 jaar oud, dus moet kunnen, er zit een hele lichte slag in.
Groet, Jak
[EDIT]
Een flinke ervaring rijker.
Ja het kan.
Maar geloof nou gewoon de mensen die zeggen dat je dit nooit moet doen.
Zet er nieuwe onder.
S40 2.4i uit 2006 op LPG
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ik vind het nogal wat, 105 euro voor afdraaien. Dan had ik toch liever nieuwe schijven gehad denk ik
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Afdraaien deden we vroeger, tegenwoordig druk je er gewoon nieuwe op. Blokken moet je na het afdraaien toch vervangen, door het afdraaien worden de schijven dunner en dus heter hetgeen weer te koste gaat van de remvertraging. Het advies: nieuwe schijven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Waarom moeten de blokken worden vervangen, en waarom word de remvertraging minder dan? Als een schijf dus dunner is geworden door slijtage dan word de remvertraging ook minder?
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- thepioneer
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04.03.2019 - 10:24
- Locatie: Provincie Groningen
105 Euro is een heel hoop geld vind ik. Ik betaal 20 euro voor het vlakken van 2 schijven.
Volvo C30 D5 2006
Volvo V40 D2 2013
Volvo V40 D2 2013
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Jaar later, ook deze nwe schijven zijn weer krom.
Nu bezoek aan van Dijk Lunteren en het trilprobleem is gewoon verdwenen !
E 135 deze keer, maar zo goed als nieuw.
Yesss!
Nu bezoek aan van Dijk Lunteren en het trilprobleem is gewoon verdwenen !
E 135 deze keer, maar zo goed als nieuw.
Yesss!
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Wauw. Vertel ?thepioneer schreef: ↑16.06.2019 - 19:51 105 Euro is een heel hoop geld vind ik. Ik betaal 20 euro voor het vlakken van 2 schijven.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Hoi, vermoedelijk zijn ze de eerste keer enkelzijdig (2x) afgedraaid. Het bedrijf deed dat vaker zo en ging prima, zeiden ze..jevedewe schreef: ↑15.06.2019 - 12:54Hoi Jak, ik zie nu pas dat je er inmiddels een erg slechte ervaring mee hebt. Wat is er gebeurd?Jak schreef: Hoi,
Weet iemand een bedrijf die remschijven (voor) kan afdraaien ?
Wil een trillinkje bij remmen verhelpen
Ze zijn 1 jaar oud, dus moet kunnen, er zit een hele lichte slag in.
Groet, Jak
[EDIT]
Een flinke ervaring rijker.
Ja het kan.
Maar geloof nou gewoon de mensen die zeggen dat je dit nooit moet doen.
Zet er nieuwe onder.
Het stuur stuiterde uit mn handen. Dat was nogal eh, teleurgestellend.
Toen nwe schijven eronder gezet
Nu, jaar later na bezoek aan van Dijk in Lunteren remt het weer snaar-strak.
Het kan dus wel, en weet nu waar ik moet zijn.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
De naven zijn ook vervangen wegens boven tolerantie, en dat voelde beslist beter. Ik heb het niet na laten meten.diesel01 schreef: ↑15.06.2019 - 08:53 En je weet zeker dat het de schijven zijn en niet je naven?
Mijn V90 had ook trilling tijdens het remmen en alhoewel mij door meerdere monteurs is gezegd dat zo’n jongen auto geen slinger in de naven kon hebben zaten ze beide dik buiten de tolerantie van Volvo.
Na het afdraaien, wat in mijn ogen symptoom bestrijding is, binnen 4000km weer een slinger en heb toe op eigen kosten bevolen dat dmv een slingerklok schijven en naven opgemeten moesten worden.
Zowel schijven als naven zaten buiten de tolerantie zoals Volvo die stelt en die zijn er allemaal nieuw op gekomen.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.