korting op catalogusprijs
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.07.2018 - 17:45
Ik heb niet zon hoge pet op van dealers ( in tegenstelling tot de lokale dorpsgarage). In de 30 jaar dat ik elke 3 jaar een nieuwe auto aanschaf heb ik wel het nodige meegemaakt en ik kan je zeggen dat het niet meevalt om een auto te kopen.. Nog nooit kreeg ik de indruk dat ze echt in mij geinterresseerd waren, snel een auto scoren en verder. Glimmende paleizen, snelle pakken en veel gelul. ( wel vandaag bestellen want morgen zijn ze op! of deze dan, Hallo ik wil een auto bestellen volgens deze specificatie - oh ja kunt u een andere keer terugkomen we zijn de showroom aan het inrichten - of laatst bij een Volvo dealer 10 minuten rond een nieuwe auto gedwarreld deur open en dicht enzovoorts. Ik was waarschijnlijk onzichtbaar want de verkopers waren druk in gesprek, met elkaar dus ben maar weer weggegaan. En dan de prijzen.. BMW raam sluit niet. Dat is een kapotte sensor meneer kost 730 euro. Ik kan nog wel even doorgaan. Het ziet er niet best uit voor autodealers in de toekomst. De electrische auto zal de werkplaats nagenoeg doen verdwijnen en internet zal steeds verder oprukken. Rechtstreeks bestellen bij de fabriek a la Tesla en Polestar zal het gaan worden denk ik.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8444
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dan ben je niet bij mijn dealer geweest, daar spreekt men mij aan met mijn voornaam, en wordt er ook regelmatig over niet Volvo zaken gekeuveld, gewoon omdat we elkaar leuk vinden als persoon.
De zaakvoerder en aftersales directrice komen elke keer als zeme zien even een handje schudden en vragen of alles ok is en naar wens verloopt, top op gebied van klantenbinding.
Bij het verlaten van de garage volgt er steevast “groetjes aan je vrouw”, ja zij rijdt ook Volvo van dezelfde garage.
Als mijn vrouw haar auto in onderhoud brengt luidt het dan weer “groetjes aan je man”.
De zaakvoerder en aftersales directrice komen elke keer als zeme zien even een handje schudden en vragen of alles ok is en naar wens verloopt, top op gebied van klantenbinding.
Bij het verlaten van de garage volgt er steevast “groetjes aan je vrouw”, ja zij rijdt ook Volvo van dezelfde garage.
Als mijn vrouw haar auto in onderhoud brengt luidt het dan weer “groetjes aan je man”.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Ponstir
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19.03.2012 - 10:07
- Locatie: Olst
Idem bij mijn dealer, alleen is het nog meestal netjes meneer... Dan voel ik me echt oud..BlackcurrantV70 schreef: Dan ben je niet bij mijn dealer geweest, daar spreekt men mij aan met mijn voornaam, en wordt er ook regelmatig over niet Volvo zaken gekeuveld, gewoon omdat we elkaar leuk vinden als persoon.
De zaakvoerder en aftersales directrice komen elke keer als zeme zien even een handje schudden en vragen of alles ok is en naar wens verloopt, top op gebied van klantenbinding.
Bij het verlaten van de garage volgt er steevast “groetjes aan je vrouw”, ja zij rijdt ook Volvo van dezelfde garage.
Als mijn vrouw haar auto in onderhoud brengt luidt het dan weer “groetjes aan je man”.

XC40 T3 GT Inscription MY2022, Denim Blue, met bijna alle opties aangevinkt.
XC40 T3 GT Inscription MY2020, Pebble Grey, Winter Line, Park Assist Line, Versatility Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, El. verstelbare stoelen, Alarm, DAB+, Verwarmbare voorruit, Trekhaak.
XC70 D3 Summum MY2012
V70 D5 Summum MY2008
Ford Focus 1.6 tdci 2008
Renault Scenic, Megane
Opel Zafira
Ford Mondeo, Sierra, Escort, Fiesta
XC40 T3 GT Inscription MY2020, Pebble Grey, Winter Line, Park Assist Line, Versatility Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, El. verstelbare stoelen, Alarm, DAB+, Verwarmbare voorruit, Trekhaak.
XC70 D3 Summum MY2012
V70 D5 Summum MY2008
Ford Focus 1.6 tdci 2008
Renault Scenic, Megane
Opel Zafira
Ford Mondeo, Sierra, Escort, Fiesta
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als ik mijn dealer buiten zijn zaak tegenkom dan is het steevast "Moi Henk" en hij "Moi Ger". Doet niets af aan het feit dat ik daar dus niet per se een andere auto aan ga schaffen. Ik koop wat ik zoek en uiteindelijk heb gevonden, mits we het eens worden over het bij te leggen bedrag. En het opvallende is dat ik telkenmale van mening ben dat mijn in te ruilen auto veel meer waard is dan het geboden bedrag en de aan te schaffen auto veel te duur in de showroom staat. Toch kom ik er elke keer met de verkoper uit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant