Probleem aanjager

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
VolvoV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29.11.2011 - 22:27

Beste forum leden,

Nadat ik gisteren de auto gestart heb na het tanken, begon de aanjager (ventilator interieur) op vol vermogen te blazen. Het is niet mogelijk om het toerental naar beneden bij te stellen (met het schuifje) of om de aanjager uit te zetten. Daarnaast viel me op dat de recirculatie, verwarming en de airco ook niet meer reageren. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en deze zijn ok.

Het betreft hier een Volvo 850 2.0 T5 (Italiaanse import), 1995, handgeschakeld, 285000, station.

Alvast bedankt voor de informatie.

MVG,
Thijs
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Echt even uitlezen. Als het goed is heb jij nog de flashcode reader in de motorruimte. Je krijgt dan de codes door met de storingen, daarmee kun je gericht verder zoeken. Laat even weten wat daaruit komt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Rik Tuin
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 06.11.2013 - 21:14
Locatie: Omgeving Groningen

Kachelweerstand?
VolvoV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29.11.2011 - 22:27

Klopt edraket, ik heb geprobeerd de B1 poort (Climate Control) uit te lezen maar ik kreeg niets. Zelfs niet een 1-1-1.

De rit erna deed alles het weer, zowel temperatuurregeling, recirculatie en airco. Helaas van korte duur, want vandaag deed de climate control in eerste instantie helemaal niets (aanjager gaat niet aan, temperatuur is niet te regelen en recirculatie en airco werken niet). Na een herstart weer hetzelfde probleem: aanjager op vol vermogen en is niet te regelen of te stoppen. Zou het een slechte massaverbinding kunnen zijn?

Ik ga zal morgen nog eens proberen om de B1-poort uit te lezen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”