Ik heb sinds een week een V60 PiH MY14. Er is dan veel te ontdekken aan functies en instellingen in het infotainmentsysteem.
Echter Als de auto een paar uur stil gestaan heeft (ook als de auto opgeladen wordt), en ik "start" de auto om wat de spelen met de infotainment systeem, krijg ik vrijwel direct een melding "Accuspanning laag" in de teller.
Even later (1-2 min) krijg ik deze melding van het infotainmentsysteem ook en wordt deze uitgeschakeld. Als ik de laadkabel loskoppel en start de dieselmotor, is de melding direct weg en werkt het infotainment systeem ook weer naar behoren.
Nu kwam ik in de handleiding tegen dat de melding "Accuspanning laag" te maken heeft met de startaccu. Dit is door de garage vrij eenvoudig te controleren en het vervangen van de startaccu is dat ook. De grote vraag is of dit dan ook probleem oplost of dat er mee achter zit. Want volgens de handleiding wordt de startaccu ook opgeladen tijdens het opladen van de accu. Dat lijkt dus niet te gebeuren.
Is alleen de startaccu aan het zijn einde of zit er meer achter? Dat zou ik graag willen weten zodat ik niet geheel onwetend bij de dealer op de stoep sta.
Even wat instellingen:
- Er zijn geen timers actief voor de standkachel/koeling
- Automatisch voorverwarmen is wel actief zonder stoelverwarming en dat de auto buiten geparkeerd staat.
Accuspanning laag
- iDanman
- 2nd Gear member
Heb ik eind vorig jaar ook gehad met onze MY14 PIH, accu vervangen bij dealer en probleem was verdwenen.
πππ ππ ππππππ πππππππππππ ππππ πππππ ππππππππ
ππ ππππππ πππ ππ ππππ πππππ
πππ ππ ππππππ ππππππππ πππππππππ ππππππ ππππππ ππππππππ
πππ ππ πππ ππππππ ππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
πππ π.ππ ππππππ ππππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
ππ ππππππ πππ ππ ππππ πππππ
πππ ππ ππππππ ππππππππ πππππππππ ππππππ ππππππ ππππππππ
πππ ππ πππ ππππππ ππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ
πππ π.ππ ππππππ ππππππππ ππππππππ ππππππ ππππππππ