Hallo,
Eventjes geleden opende ik het topic "kan de Volvo V70 wel mijn droomwagen blijven?" Ondertussen heb ik twee testritten gedaan met de V70 en hoewel het qua looks nog steeds een auto is die mijn hart steelt, moest ik telkens vaststellen dat er toch niet echt een "klik" was... De wagen was luxueus, comfortabel, ruim en had een prachtige 165PK vijfpitter en TOCH... kon ik er niet blij van worden... enerzijds voelde ik mij vereerd dat ik voor zo'n bescheiden prijs zoveel ruimte en luxe in de plaats kon krijgen, maar anderzijds kreeg ik ergens het gevoel dat deze wagen hoe dan ook niet DE geschikte wagen was voor mijn situatie.
- ik rij geen 50.000 km per jaar op snelwegen
- ik hoef geen paard te vervoeren in de kofferbak
- ik ben geen directeur
Mijn schoonvader overtuigde mij om vervolgens gisterenavond bij een andere dealer eens een testrit te maken met een V60 D3. Zo gezegd, zo gedaan... en LIEFDE op het eerste gezicht. Zodra ik in de stoel ging zitten en de deur van de auto dichttrok gebeurde het. Alles voelde "juist" aan, de standaard stoelen met stoffen bekleding voelden fantastisch aan (beter dan de lederen comfort stoelen van de V70), de cockpit oogde wat frisser dan die van de V70 en toen ik ermee begon te rijden was het helemaal feest. Hoewel dit "slechts" een 136PK versie was (dichtgeknepen D3) was dit zo' n mooie rijervaring.. het motorgeluid was hetzelfde als in de V70, maar de auto reed gewoon veel lekkerder, draaide kort door de bocht en het stuur en de stoel voelden geweldig aan. Ik heb al in aardig wat auto's gezeten maar dit was echt een heerlijke "match" voor mij. Thans had ik enkele weken daarvoor met een 2018 V60 gereden met een benzinemotor van mijn zwager, maar ik heb toen totaal niet de ervaring gehad als met deze D3..
Ik heb besloten (en beloofd aan mijn vrouw) voor vrijdag de knoop door te hakken en een V60 D3 aan te schaffen.
Ik ben dus op zoek naar een D3 met bescheiden kilometerstand en netjes onderhouden, alsook mooi koetswerk en interieur en 17 inch wielen. Ik heb al een mooie shortlist via autoscout en marktplaats en ben wat mensen en garages aan het contacteren. Ik vind het niet per se nodig dat het het nieuwe model is van 2014. Ik vind het oude model (mits de juiste kleur en velgen) even knap als de nieuwe. Indien ik een 136PK zou kopen (de meesten uit mijn shortlist zijn 136 PK) overweeg ik een volvotuning upgrade, omdat hij vlotter zou rijden dan.
Ik hoef niet per se hulp bij het zoeken van een D3, wel had ik graag wat vraagjes gesteld:
1. Wat mij opvalt is dat er tamelijk wat D3's staan met donkergrijze stoffen bekleding (zoals in de auto die ik gisteren heb testgereden)... Om 1 of andere mysterieuze reden zijn er in de meeste gevallen een soort van vlekken/kringen op al die stoelen... het lijken mij stoelen die heel makkelijk kringen maken in de stoffen bekleding... weet iemand hier hoe dat komt? De halfleder-versie lijkt er minder gevoelig voor te zijn... En weten jullie ook of deze kringen er uit gaan als je die laat poetsen door een professioneel bedrijf? Dat zou voor mij al een reden kunnen zijn om alleen maar leder te kopen.
2. Ik zie er eentje staan die heel mooi is, import uit Italië, 2011 en 61000 kilometer op de teller... Nu vind ik een lage kilometerstand van 115.000 kilometer wel een pluspunt, maar hoezeer is eentje met 61000 kilometer aan te raden? (de garage geeft er wel gratis 3 maanden garantie op)
Hartelijk dank en fijne dag !!! Foto's volgen uiteraard na aankoop !!
Groetjes,
Pascal
De Volvo V70 blijft niet mijn droomwagen, maar wel de v60 !
- Gilbert 20
- 3rd Gear member
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47
De V60 is inderdaad een prachtige wagen , maar nieuw is hij boven mijn budget.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Een Italiaanse import zou ik omheen lopen, soms zijn die echt te mooi om waar te zijn.
Ik koop telkens bij een officiele Volvo dealer, kost misschien ietsje meer, maar dan koop ik toch met een gerust hart.
Ik zou nooit een auto kopen met stoffen zetels, leder is veel makkelijker in onderhoud, 2x per jaar onderhoudssetje van Volvo even gebruiken en klaar is kees.
Ik koop telkens bij een officiele Volvo dealer, kost misschien ietsje meer, maar dan koop ik toch met een gerust hart.
Ik zou nooit een auto kopen met stoffen zetels, leder is veel makkelijker in onderhoud, 2x per jaar onderhoudssetje van Volvo even gebruiken en klaar is kees.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Een week is wel erg kort. Dan moet je het doen wat op dat moment wordt aangeboden. Ik zou mezelf wat meer de tijd gunnen, het is per slot van rekening geen broodje van de bakker wat je koopt.Ik heb besloten (en beloofd aan mijn vrouw) voor vrijdag de knoop door te hakken en een V60 D3 aan te schaffen.
Bepaal welke specs belangrijk zijn en check elke dag internet. Vroeg of laat komt voorbij wat je zoekt. Import zou ik vermijden, tenzij je zelf gaat importeren.
V60 is kwalitatief beter dan V70. En de stoelen zitten heerlijk. Vanwege de beperkte binnenruimte viel de V60 voor mij meerdere keren af (1e keer gekozen voor Passat, 2e keer gekozen voor XC70). Kun je daar mee leven, dan is de V60 een goede keuze.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
Mooi verhaal, Pascal. Je zou niet verwachten dat je vanuit een V70 toch de voorkeur aan een V60 geeft. Ik geniet ook erg van de V60 als ik er soms in mag rijden van mijn vriendin. Enige reden dat ik er niet een gekocht heb is dat zij er al één had. Import op zich zou ik niet direct bij weglopen - ik heb er probleemloos genoeg meegemaakt. Maar uit Italië ... mijn ervaring is dat mensen daar iets anders met het onderhoud en gebruik omgaan. Maar goed, als het van een goede garage/dealer komt, goed gecheckt en OK is... waarom dan niet? En als je een diesel met weinig kilometers en een beetje opties zoekt, ben je wel bijna tot import veroordeelt. Niemand kocht in Nederland een nieuwe V60 in 2012 om er 15.000 per jaar mee te rijden. Let wel op de opties, je ziet bijvoorbeeld vaak stoelverwarming ontbreken op italiaanse / spaanse auto's. En natuurlijk even alle taal op Nederlands laten zetten voor aflevering (kost je een paar duiten bij de dealer, opgave aan mij was 200-250 euro voor de boardcomputer).
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
BlackcurrantV70 :
Hij had 18500 km gelopen, afgeleverd via VOLVO dealer in Bari (autotrend), en een 2000 km (olie) en 10000 (olie plus filter) bij VOLVO in Bari. Was van een directeur, en hij ging failliet, en nagenoeg alle opties behalve open dak.
Voor € 14500 (ex BTW, zakelijk) kon ik hem niet laten staan, met nog 1 jaar Volvo internationaal garantie waar ik geen gebruik van hoefde te maken..
Ik gebruik hem als lesauto, en hij staat nu op ruim 150000, en alleen de standaard beurtjes, plus 2 keer remblokken voor, 1 x achter (en bij 130000 distributieriem plus waterpomp)
Geluk? Denk het niet, zijn toch goede wagens?
binnenkort, na de vakantie, waarschijnlijk rondom remblokken plus de schijven.
En over een tijdje met vakantie naar Italië? Bij diverse garages langs of er weer zoiets staat, wie weet.
Tsja…. je kan natuurlijk pech hebben, maar dat geldt ook voor een occasion van de dealer. Veel belangrijker is de onderhoud-history, daar ga, en ging ik ook vanuit toen ik mijn Italiaan kocht van 1 jaar oud, 3 jaar terug. (V60 - D2)Een Italiaanse import zou ik omheen lopen, soms zijn die echt te mooi om waar te zijn.
Hij had 18500 km gelopen, afgeleverd via VOLVO dealer in Bari (autotrend), en een 2000 km (olie) en 10000 (olie plus filter) bij VOLVO in Bari. Was van een directeur, en hij ging failliet, en nagenoeg alle opties behalve open dak.
Voor € 14500 (ex BTW, zakelijk) kon ik hem niet laten staan, met nog 1 jaar Volvo internationaal garantie waar ik geen gebruik van hoefde te maken..
Ik gebruik hem als lesauto, en hij staat nu op ruim 150000, en alleen de standaard beurtjes, plus 2 keer remblokken voor, 1 x achter (en bij 130000 distributieriem plus waterpomp)
Geluk? Denk het niet, zijn toch goede wagens?
binnenkort, na de vakantie, waarschijnlijk rondom remblokken plus de schijven.
En over een tijdje met vakantie naar Italië? Bij diverse garages langs of er weer zoiets staat, wie weet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
Bijzonder, bij mij is het precies andersom gegaan. Vorig jaar naarstig op zoek geweest naar een V70, maar uiteindelijk een V60 gekocht, dit op aandringen van mijn vrouw, die er dagelijks mee rijdt, en het toeval dat er een paar kilometer verder op een wel heel fraai exemplaar te koop stond voor een goede prijs en aantrekkelijk inruilbod. Ik heb nooit de 'klik' gehad met deze auto die er zou moeten zijn, Ik hou van grote auto's en de afgelopen 25 jaar, op één uitzondering na, alleen maar groot gereden. Dus begon het toch weer te 'knagen' na verloop van tijd en hield ik met een schuin oog de V70's die de revue passeerden op de diverse aanbodsites. Totdat er 1,5 week geleden plots dé V70 op stond die volledig aan mijn wensen voldeed. Ver weg, dat wel, maar bij een voor mij bekend adres waar ik al eerder zaken gedaan had. Na een bezichtiging, proefrit en scherpe onderhandeling was de V60 ingeruild en afgelopen woensdag heb ik de V70 opgehaald. Als een kind zo blij ben ik met het comfort, de ruimte en het rijkarakter van deze grote Zweed. Je zult nu denken dat ik groot van stuk ben, maar niets is minder waar, met mijn 1.77 meter en normaal postuur behoor ik zeker niet tot de reuzen. De V60 is een heerlijke reisauto, dat voorop gesteld, de onze was meer dan snel en daarmee 'prentgevoelig,' het is een bijzonder fraai ontwerp en zeker de automatische bak van de laatste generatie (GT8 van Aisin) is een geweldige bak, je voelt hem niet. Als een warm mes door de zachte boter. En toch... de bagageruimte is fors kleiner en de instap lager dan in de V70. De (sportstoelen) in de V60 zaten bijzonder goed, maar kunnen niet op tegen de 'fauteuil's' in de V70. En ja, ik was ook altijd al verliefd op de prachtige 5 cylinder roffel, die de V60 ontbeerde (D4 1969 cc). Nu dus helemaal happy met de V70 en kijk al uit naar de lange vakantierit waarbij ik zelf op de bok mag zitten.
Maar als jij de klik wel voelt met de V60, dan zou ik er zeker voor gaan! Wellicht ben je een stuk jonger dan mij, ik ben 57, en ik kan mij dan zeker voorstellen dat een V60 je meer aanspreekt dan een V70. In ieder geval heel veel veilige kilometers in de nieuwe aanwinst!
Maar als jij de klik wel voelt met de V60, dan zou ik er zeker voor gaan! Wellicht ben je een stuk jonger dan mij, ik ben 57, en ik kan mij dan zeker voorstellen dat een V60 je meer aanspreekt dan een V70. In ieder geval heel veel veilige kilometers in de nieuwe aanwinst!
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.