Knipperlicht probleem

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Pijuw
1st Gear member

Beste 850/S70/C70/V70 en V70XCClassic vrienden,

Ik heb al op het forum gezocht naar een vergelijkbaar probleem, maar kom het niet tegen! Vandaar dat ik het probleem met de knipperlichten van mijn C70 hier aan jullie voorleg, in de hoop dat jullie kunnen helpen.

Ik heb afgelopen vrijdag onder mijn C70 Coupe T5 BJ 1998 een trekhaak gemonteerd. Daarbij heb ik een originele Brink stekkerdoos met kabelset welke speciaal voor mijn C70 bedoeld is gemonteerd.
In de aansluit handleiding van deze kabelset heb ik precies gevolgd zoals werd voorgeschreven. De gele - en zwarte stekker die rechts achter de bekleding in de kofferruimte zitten komen precies overeen met de handleiding van Brink. Helaas zitten er in de Brink kabel 2 (TWEE) rode kabels! De ene moet in de gele stekker gestoken worden en de andere in de zwarte stekker. De dikkere kabel is volgens de Brink handleiding de + draad van de continue stroomdraad die middels de contactsleutel wordt geactiveerd. De andere is een iets dunnere rode draad, die volgens de Brink handleiding voor de remlichten zijn. Het probleem van de handleiding is dat het niet exact duidelijk welke rode draad op welke juiste plek ingestoken moet worden.

Is het nog te volgen? Het gaat nog verder.......

Nadat ik alles had aangesloten ontdekte ik na een stuk te hebben gereden, dat het geluid van het richtingaanwijzer relais af en toe sneller begon te tikken. In eerste instantie dacht ik dat er een lampje kapot was.
Echter bij controle van de achter lichten zojuist bleek dat bij de richting aanwijzer naar links of naar rechts aan te zetten, BEIDE richtingaanwijzer lampen (dus zowel links als rechts) begonnen te knipperen!

Nu vermoed ik dat het relais van de richting aanwijzer kapot is.

Ik heb de stekker verbindingen van de gele - en de zwarte stekkers van de verbinding naar de trekhaak stekkerdoos los gehaald. Daarbij blijft het probleem hetzelfde!

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?

EN JA, ik ga ook nog even bij een Brink geautoriseerde dealer/installateur langs om het probleem daar ook even voor te leggen om de juiste stekker verbindingen op de juiste stekker verbindingen te krijgen.

Alvast DANK voor jullie reactie(s)!
Laatst gewijzigd door Pijuw op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”