lang stuk rijden met zwetende automaatbak?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vincentv70
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 28.05.2019 - 16:54
Locatie: Zeist

Ik vertrek over 2 weken richting het hete zuid-Spanje. Nu zijn we al vaker met de V70 die kant op geweest, maar toen ik vorige week "uit voorzorg" de motorolie liet vervangen, zag ik toen de auto op de brug stond dat er wat oliezweet onder het blok hing, precies bij de automaatbak.

De dienstdoende monteur gaf nou niet echt de indruk dat ik in paniek moest raken; maar gezien ik een reis van een ruime 4500KM voor de boeg heb: is het wel verstandig door te rijden?

blok heeft nu 373.xxx op de teller, onderhoudshistorie vanaf 2006 is bekend maar aan de automaat is volgens mij nooit iets gedaan...2 jaar terug heb ik al met pech in belgie gestaan(brandstofpomp klapte eruit...) Auto rijdt verder probleemloos, en schakelt ook gewoon soepel, maar heb geen zin om straks misschien bijna " gegarandeerd" met pech ergens in de bergen te staan :(
2011 V60 1.6 T3 (250.xxxkm)
2014 Fiat 500c 0.9TwinAir

2011 v60 1.6T3 (268.xxxkm) (ingeruild 7/2021)

2002 V70 2.4 midnight blue - 377.xxxkm
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Krukas keerring lek vermoed ik zo. Kun je lang mee doorrijden, houd wel het motoroliepeil in de gaten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Krukaskeerring kan, maar alle lekkage wat van boven komt, komt ook bij dat plekje onderhaan te hangen.

Gewoon op peil houden, en daarna de locatie van lekkage oplossen, belangrijker nog, de oorzaak ook oplossen, pok tijd voor een frisse carterventilatie waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
vincentv70
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 28.05.2019 - 16:54
Locatie: Zeist

Dank voor de antwoorden, als ik zoek op krukaskeerring lijkt dat iets met de distributie te maken hebben; distributie is na het vervangen van de brandstofpomp nog gedaan(want na het vergaan van de brandstofpomp heeft het blok vermoedelijk een dreun gehad want kort daarna gingen de riemen aan gort...in 2 maanden tijd toen 1500eu kosten gehad...)

Als je van voren kijkt zit het zweten dus rechts, terwijl de distri links zit?
Laatst gewijzigd door vincentv70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 V60 1.6 T3 (250.xxxkm)
2014 Fiat 500c 0.9TwinAir

2011 v60 1.6T3 (268.xxxkm) (ingeruild 7/2021)

2002 V70 2.4 midnight blue - 377.xxxkm
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Het gaat dan om de achterste krukas keerring, die niet aan de distributie kant. Daar zit de bak tegenaan geschroefd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
vincentv70
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 28.05.2019 - 16:54
Locatie: Zeist

edraket schreef: Het gaat dan om de achterste krukas keerring, die niet aan de distributie kant. Daar zit de bak tegenaan geschroefd.
weer wat geleerd ^_^
2011 V60 1.6 T3 (250.xxxkm)
2014 Fiat 500c 0.9TwinAir

2011 v60 1.6T3 (268.xxxkm) (ingeruild 7/2021)

2002 V70 2.4 midnight blue - 377.xxxkm
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Als je denkt dat het de automaatbak komt, waarom dan niet het niveau controleren? Daar is ook een peilstok als ik het wel heb.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”