Hallo forumleden, mijn vorige Volvo C70 2.0 (1999) heb ik na ca. 1.5 jaar aan een liefhebber verkocht omdat ik de cruise control vanwege de kosten niet voor elkaar kreeg en toch liever een automaat had. Op dat moment heb ik een Jaguar X-type 2.0 D station gekocht. De V40 is enkele maanden geleden weggegaan en vandaag heb ik de Jaguar ingeruild voor een Volvo C70 2.0 2002 automaat en met cruise control. Ik had al eens eerder een lijstje van mijn (voormalige) auto's gepubliceerd, die is inmiddels dus gegroeid:
1 Simca 1501
2 Chevrolet Impala 5.7 V8 (lpg)
3 Mercury Bobcat 2.8 V6 (lpg)
4 Lancia Beta coupe 1600 (lpg)
5 Citroen GS
6 Toyota Corolla
7 Toyota Corona
8 Volkswagen LT (lpg)
9 Citroen CX (lpg)
10 Volkswagen Golf (dsl)
11 Mitsubitshi Colt
12 Toyota Tercel
13 Citroen CX
14 Bedford (dsl)
15 Renault 30 (lpg)
16 Ford Capri
17 Volkswagen Scirocco
18 Renault 30 (lpg)
19 Datsun Cherry
20 Fiat Tipo 1.4
21 Mercedes 180T (lpg)
22 Mercedes 200TE (lpg)
23 Fiat Croma 2.0 (tdi)
24 Renault Laguna 1.8
25 Ford Taurus
26 Hyundai Elantra
27 Chrysler PT Cruiser 2.4
28 Winnebago (camper)
29 Monterey by Cobra (camper)
30 Mercedes C220 CDI
31 Nissan Micra
32 Suzuki Vitara
33 Peugeot 206
34 Volvo V70 2.4 TDI
35 Maserati Ghibli II 2.8
36 Volvo V40 1.8
37 Volkswagen Caddy (dsl)
38 Ford Ka
39 Volvo V40 1.8
40 Volvo C70 2.0
41 Jaguar X-type 2.0 D
42 Volvo C70 2.0 (aut)
Weer een C70
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.12.2016 - 15:31
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hallo Jurjen,
Een fiks aantal auto’s niet niks, geniet van je nieuwe aanwinst.
Groeten,
Herman
Een fiks aantal auto’s niet niks, geniet van je nieuwe aanwinst.
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.12.2016 - 15:31
- Contacteer:
Inmiddels heb ik de C70 ca. 7 weken in bezit en ca. 1000 km gereden. De aanschaf kon ik deels rechtvaardigen, omdat ik vanwege een gebroken enkel niet meer met een schakelbak kon rijden en wel met een automaat (linker enkel). De auto zag er aan de buitenkant en binnenkant erg goed uit en had nog maar 194.600 km gereden. Donker grijs interieur, noten hout inleg, elektrische stoelen en de Dobly surround geluidsinstallatie. Toch blijft het vooral technisch altijd een gok of je goed weg komt of dat er toch nog veel verborgen gebreken zijn.
Ik verwacht ook niet anders dan dat er altijd wel wat puntjes zijn met een gebruikte auto. Hierronder een opsomming wat ik tegen kwam, gerepareerd is of preventief is gedaan:
1) nieuwe accu geplaatst
2) linker ruit ging niet naar beneden: bedieningsknop van het raam uit elkaar gehaald, wat schoon gemaakt, wat gemorreld en hij deed het weer.
3) cruise control resume deed het niet. Bij een sloperij een andere richtingaanwijzer hendel gekocht, geinstalleerd en resume doet het weer.
4) afstandsbediening deuren deed het na 10 x niet meer. Afstandsbediening open gehaald, nieuwe batterij geplaatst, maar deed het niet. Veel gelezen op het forum over afstandsbediening en leek opnieuw ingeleerd te moeten worden. Kan niet zei lokale dealer, nieuwe afstandsbediening kopen. Huh? Afstandsbediening opnieuw uit elkaar gehaald, oude batterij er terug in, boel nog eens goed op elkaar gedrukt, doet het weer!!
5) elektrische antenne deed het niet. Via Ebay.de ca. 15 euro nieuwe gekocht. Geinstalleerd, doet het weer.
6) dim en grootlicht vervangen door Osram Night Breaker Laser
7) voelde heel licht iets inhouden/stotteren van automaat bij gas los laten/afremmen. Automaatflush en stuurhuis flush laten doen bij bekende flusher. Niet geholpen, sterker nog, is er slechter van geworden. Inhouden/stotteren bij gas loslaten/afremmen is er nog. Nu duurt het ook wat langer voordat ie van 2 doorschakelt naar 3 bij koude motor en af en toe wat ruwe doorschakeling van 3 naar 4. Potje voor stuurhuis was ook dik geworden en is ook vervangen.
8 ) motormanagement lampje brandde ca. 10 km na aanschaf (na loshalen accu, blijft motormanagement lampje uit totdat storing weer optreedt). Laten checken bij Saab en Volvospecialist Auto Thomas in Amersfoort: vermoedelijk timing niet helemaal goed of de nokkenasversteller niet goed. Nokkenasversteller vervangen. Verder bleek er overdruk te zijn in het blok, dus de erg bekende carterventilatie vervanging/reparatie was noodzakelijk. Verder nog een remslang vervangen voor de APK.
9) mistlampen doen het niet. Linker er uit geschroefd (kon ik het makkelijkst bij), linker en rechter unit moeten vervangen worden. Staat op de to-do lijst.
10) stoelen gaan niet elektrisch naar voren als ze met de hendel in de rugleuning naar voren worden geklapt. Ook op de to-do lijst.
Ik verwacht ook niet anders dan dat er altijd wel wat puntjes zijn met een gebruikte auto. Hierronder een opsomming wat ik tegen kwam, gerepareerd is of preventief is gedaan:
1) nieuwe accu geplaatst
2) linker ruit ging niet naar beneden: bedieningsknop van het raam uit elkaar gehaald, wat schoon gemaakt, wat gemorreld en hij deed het weer.
3) cruise control resume deed het niet. Bij een sloperij een andere richtingaanwijzer hendel gekocht, geinstalleerd en resume doet het weer.
4) afstandsbediening deuren deed het na 10 x niet meer. Afstandsbediening open gehaald, nieuwe batterij geplaatst, maar deed het niet. Veel gelezen op het forum over afstandsbediening en leek opnieuw ingeleerd te moeten worden. Kan niet zei lokale dealer, nieuwe afstandsbediening kopen. Huh? Afstandsbediening opnieuw uit elkaar gehaald, oude batterij er terug in, boel nog eens goed op elkaar gedrukt, doet het weer!!
5) elektrische antenne deed het niet. Via Ebay.de ca. 15 euro nieuwe gekocht. Geinstalleerd, doet het weer.
6) dim en grootlicht vervangen door Osram Night Breaker Laser
7) voelde heel licht iets inhouden/stotteren van automaat bij gas los laten/afremmen. Automaatflush en stuurhuis flush laten doen bij bekende flusher. Niet geholpen, sterker nog, is er slechter van geworden. Inhouden/stotteren bij gas loslaten/afremmen is er nog. Nu duurt het ook wat langer voordat ie van 2 doorschakelt naar 3 bij koude motor en af en toe wat ruwe doorschakeling van 3 naar 4. Potje voor stuurhuis was ook dik geworden en is ook vervangen.
8 ) motormanagement lampje brandde ca. 10 km na aanschaf (na loshalen accu, blijft motormanagement lampje uit totdat storing weer optreedt). Laten checken bij Saab en Volvospecialist Auto Thomas in Amersfoort: vermoedelijk timing niet helemaal goed of de nokkenasversteller niet goed. Nokkenasversteller vervangen. Verder bleek er overdruk te zijn in het blok, dus de erg bekende carterventilatie vervanging/reparatie was noodzakelijk. Verder nog een remslang vervangen voor de APK.
9) mistlampen doen het niet. Linker er uit geschroefd (kon ik het makkelijkst bij), linker en rechter unit moeten vervangen worden. Staat op de to-do lijst.
10) stoelen gaan niet elektrisch naar voren als ze met de hendel in de rugleuning naar voren worden geklapt. Ook op de to-do lijst.
Laatst gewijzigd door JurjenHoekstra op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Mooi relaas. Komt er op neer dat je zelf wel een beetje handig moet zijn en wat lef hebben, dan zijn veel kleinigheden voor niet veel geld goed op te lossen.
Een hele lijst automobielen. De Lancia Beta coupé vind ik persoonlijk de mooiste. Die Mercury Bobcat lijkt me ook wel een hele gave wagen, reed dat nog een beetje? Hier wat historie https://www.motorcities.org/story-of-th ... nameplates
Een hele lijst automobielen. De Lancia Beta coupé vind ik persoonlijk de mooiste. Die Mercury Bobcat lijkt me ook wel een hele gave wagen, reed dat nog een beetje? Hier wat historie https://www.motorcities.org/story-of-th ... nameplates
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.12.2016 - 15:31
- Contacteer:
De Lancia Beta coupe is naar mijn idee de 'godfather' voor alle latere coupes (Audi, Maserati, BMW, Volvo, etc.). In ieder geval voor mij de inspiratie voor de latere Maserati Ghibli II, vaak een wolf in schaapkleren genoemd vanwege het 'normale' coupe/sedan uiterlijk, maar geweldige sportieve prestaties. Na het winnen van de loterij ga ik zeker met een Lancia Beta Coupe en Maserati Ghibli II mijn 'collectors items' verzameling beginnen. Ook de voorliefde voor de Volvo C70 Coupe is afgeleid van de Lancia Beta Coupe. Het heeft iets, die lange neus, hoge kont, strak exterieur.
In mijn late tienerjaren heb ik in '75-'76 als exchange student een jaar in de VS (Oregon) doorgebracht. Daar leren autorijden in een Chevrolet Malibu, Ford Galaxy en een Chevrolet Camaro. Leeftijdsgenoten hadden Ford Mustangs, Dodge Chargers en Plymouth Barracuda of 1 of andere pick up. Veel cruisen met veel power en een maximale snelheid van 55 mijl (90 km/u). Terug in Nederland moest er een amerikaan komen, het werd de Mercury Bobcat, een luxe uitvoering van de Ford Pinto. Gebouwd om te cruisen, lekker dweilen over de weg, geen sport auto, wel luxe van binnen (voor die tijd) en hij viel behoorlijk op.
Opvallend in de Bobcat was de glazen achterklep. De Volvo 1800ES had ook zo'n glazen achterklep, wonderschone auto, een zogenaamde 'shooting brake'. Wat een mooi concept zo'n shooting brake; lange neus, lage dakopbouw, aflopend naar achteren toe. Reliant Scimitar had dat ook in de 70-er Jaren. De Lancia HPE is ook vergelijkbaar met de 1800 ES en de Scimitar. Mercedes deed enkele jaren geleden ook een revival met de Mercedes CLS Shooting Brake. Ik ben heel lang mee bezig geweest om een 1800ES te kopen, kwam er meestal net niet van. Tijdens mijn 2e tour in de VS van 2001-2004, enkele bekeken en overwoog die te importeren. Maar we hebben een Chrysler PT Cruiser in de container gezet met onze verhuisspullen naar Nederland. De Volvo 1800ES blijft mijn meest favoriete klassieker. Nummer drie op de lijst voor mijn toekomstige verzameling. Die Lancia HPE kan er ook wel bij. Eerst nog even die Euro jackpot winnen.
In mijn late tienerjaren heb ik in '75-'76 als exchange student een jaar in de VS (Oregon) doorgebracht. Daar leren autorijden in een Chevrolet Malibu, Ford Galaxy en een Chevrolet Camaro. Leeftijdsgenoten hadden Ford Mustangs, Dodge Chargers en Plymouth Barracuda of 1 of andere pick up. Veel cruisen met veel power en een maximale snelheid van 55 mijl (90 km/u). Terug in Nederland moest er een amerikaan komen, het werd de Mercury Bobcat, een luxe uitvoering van de Ford Pinto. Gebouwd om te cruisen, lekker dweilen over de weg, geen sport auto, wel luxe van binnen (voor die tijd) en hij viel behoorlijk op.
Opvallend in de Bobcat was de glazen achterklep. De Volvo 1800ES had ook zo'n glazen achterklep, wonderschone auto, een zogenaamde 'shooting brake'. Wat een mooi concept zo'n shooting brake; lange neus, lage dakopbouw, aflopend naar achteren toe. Reliant Scimitar had dat ook in de 70-er Jaren. De Lancia HPE is ook vergelijkbaar met de 1800 ES en de Scimitar. Mercedes deed enkele jaren geleden ook een revival met de Mercedes CLS Shooting Brake. Ik ben heel lang mee bezig geweest om een 1800ES te kopen, kwam er meestal net niet van. Tijdens mijn 2e tour in de VS van 2001-2004, enkele bekeken en overwoog die te importeren. Maar we hebben een Chrysler PT Cruiser in de container gezet met onze verhuisspullen naar Nederland. De Volvo 1800ES blijft mijn meest favoriete klassieker. Nummer drie op de lijst voor mijn toekomstige verzameling. Die Lancia HPE kan er ook wel bij. Eerst nog even die Euro jackpot winnen.
Laatst gewijzigd door JurjenHoekstra op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ik ben van een later bouwjaar dan jij maar ik kan dit verhaal helemaal beamen, de P1800 vind ik net wat meer stijl hebben dan de 1800ES maar dat is een kwestie van smaak. De AMC Pacer is nog meer cult car dan de Ford Pinto/Mercury Bobcat. Zelfde voor de Chevy Malibu en zijn grotere broer de Caprice Classic. Helaas zijn Amerikanen uit de jaren 70 en 80 niet kwalitatief de beste. Vwb. Lancia, in mijn studententijd ben ik met een huisgenoot met een Prisma naar Duitsland geweest. De auto was door zijn ouders in 1984 nieuw gekocht en in 1993 afgekeurd voor de APK vanwege doorgerotte dragende delen. Geen probleem voor ons om er mee naar Erfurt en Weimar te knallen (voor de moraalridders: er zat nog een week geldige APK op). Er zat een economy-meter in en bij 140 in zijn 5 stond die vol in het rood, terugschakelen naar 4 bij dezelfde snelheid en de meter ging in het oranje. Echt Italiaans.
De CLS Shooting Brake staat nog op mijn lijstje, het liefst met mahoniehouten laadruimte en pano-dak.
De CLS Shooting Brake staat nog op mijn lijstje, het liefst met mahoniehouten laadruimte en pano-dak.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"