Hallo.
Sinds een maand in het bezit van een volvo na ruim 15 jaar saab te hebben gereden. Ik vond het tijd voor wat anders en liep tegen een mooie volvo aan maar... De auto trekt voor geen meter, inmiddels heb ik de auto groot onderhoud gegeven, het volgende heb ik gedaan. Nieuwe turbo, olie ververst, roetfilter verwijderd en uitgeschreven, egr uitgeschreven, brandstoffilter vervangen evenals het luchtfilter. De auto geeft op het dashboard geen meldingen en de motor loopt netjes en rustig. Heeft iemand een idee waar verder te zoeken.
Alvast bedankt.
V50 1.6d edrive zonder vermogen
- wobbut
- 2nd Gear member
Je hebt al het nodige onderhoud gedaan... Hoeveel vermogen had je in je Saab en hoeveel nu? De D2 is geen strepentrekker natuurlijk. Aan de andere kant; mijn V50 D2 deed vooral niks in de eerste versnelling toen ik 'm kocht. Had lang stilgestaan. Die is uiteindelijk steeds soepeler geworden, inclusief fatsoenlijke eerste versnelling...
-
- 3rd Gear member
Veel storingen worden niet op het dash weergegeven. Uitlezen met Vida, anders kun je blijven gissen en vervangen. Heb je het roetfilter verwijderd??? En ik neem aan dat je hem hebt laten wegschrijven door iemand, is de auto toen niet uitgelezen op storingen?
Volvoless, nu Golf VII
-
- 3rd Gear member
Wellicht nog een keer (laten) uitlezen? Heb je een idee of de turbo nu zijn werkt doet? Met verminderd motorvermogen moet er wel een storingscode in staan. Nu is het puur gissen, want er kunnen veel oorzaken voor zijn.
Volvoless, nu Golf VII
-
- Starter
Helaas geen tijd voor het uitlezen, onderweg zitten verzinnen dat het de drukregelaar zou kunnen zijn. Mag je bij volvo het vacuum van de actuator halen om te testen of de regelaar nog werkt? De ic heb ik nog niet schoon gemaakt, zit er bij volvo een aftapplug of moet deze gedemonteerd worden?
-
- 3rd Gear member
Mijn V50 (1.6D) heeft ook iets dergelijks gehad, ging ook inhouden op bepaalde momenten. Na het vervangen van het gasklephuis waren de problemen opgelost.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
-
- Starter
Ja, 1 ervan preventief vervangen. Als ik de aansturing losmaakt, vacuumslang die naar de turbo actuator loopt losmaakt kan ik de werking van de tcv dan controleren of kan dit bij volvo niet. Op deze manier controleerde ik de werking bij een saab.