Wie weet wat er bedoelt wordt
-
- 1st Gear member
Zoals ergens anders al eerder vermeld staan hier hier alle originele velgen van de V40 Phase I. Als je bijvoorbeeld bij de technische gegevens kijkt van de Craters valt het volgende te lezen: Wordt gebruikt bij 205-banden op auto's zonder standaardgemonteerde wielkastverlengingen.. Ik ben van plan 16 inch velgen aan te schaffen met 205 banden, maar weet niet precies wat met die zin bedoelt wordt. Betekent het dat ik geen 205 banden kan gebruiken als ik wielkastverlengingen heb die standaard gemonteerd zijn? En als dat zo is, hoe weet ik of ik dat heb?
- Rode T4
- 2nd Gear member
Zijn al meer berichten over wielkastverlengingen. Wielkastverleningen zijn de kuststof randen om de wielkast. Standaard met 16 inch op een V40 werd altijd met wielkastverlengingen geleverd o.a. mjn T4. Dus hier staan ze genoemd als optie om te monteren als je als optie 16 inch neemt.
Je kunt prima 205/50 16 monteren onder een X40 zonder wielkastverleningen. Als je geen standaard volvo velgen gebruikt let dan wel op de J maat en de ET waarde en natuurlijk de steek. Er is al heel veel gezegd over velgen en banden.
Je kunt prima 205/50 16 monteren onder een X40 zonder wielkastverleningen. Als je geen standaard volvo velgen gebruikt let dan wel op de J maat en de ET waarde en natuurlijk de steek. Er is al heel veel gezegd over velgen en banden.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- Volmar
- 3rd Gear member
Heb zelf 16 inch Crater velgen met 205 banden zonder randjes.
past perfect.
Volgens sommige dealers moeten er dan randjes opzitten, anders
komt ie niet door de keuring..... klinkklare onzin.
Let er alleen op dat je velgen/banden niet (te ver?) buiten je wielkasten
komt. Mijn auto is er nog nooit op afgekeurd en het staat heel mooi.
past perfect.
It's only kinky the first time
- MDA
- 5th Gear member
officieel mag er niets zijwaarts naast je auto steken volge de RDW. Dus te brede velgen / banden in een 'smalle' wielkast zijn veboden. Vandaar dat er standaard elementen zijn om de wielkast te verbreden bij een gotere velg en band. In de praktijk zal je inderdaad niet zo snel aangehouden worden of een APK afkeur krijgen als het echt om een milimeter gaat. Dus 205 banden zonder de plastic randjes kun je prima doen.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Maarten
- 5th Gear member
maar heb je met 16" en 205 banden op een fase 1 S/V 40 dan geen last met aanlopen v/d band bij max stuur uitslag?
dacht eerder zoiets gelezen te hebben hier op het forum,maar kan het zo snel niet meer vinden ::?
dacht eerder zoiets gelezen te hebben hier op het forum,maar kan het zo snel niet meer vinden ::?
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 1st Gear member
Staan hier niet de velgen die standaard bij een Phase 1 geleverd werden? Daar staan namelijk wel 16 inch met 205/50R16 banden. Sterker nog mijn huidige velgen staan er ook. Daar kunnen volgens die site 205/55R15 banden op gemonteerd worden. Volgens de tyre configurator komen 205/50R16 exact overeen met 205/55R15. Ook op dit topic valt te lezen dat 205/50R16 mogelijk is. Nog een topicwaarin duidelijk wordt dat het toch wel mogelijk is