Hallo iedereen.
Mijn versnellingsbak heeft iets raars. Een handbak M56. Toen er een nieuw blok in kwam 9 maanden geleden ( omdat de oude kapot is gelopen ) is er ook een nieuwe koppeling en druklager is gekomen van Sachs. De auto heeft nu 316000 gelopen en het blok rond de 165000.
De constante ratel die begint bij de 1e versnelling en ophoud zodra hij in de 5 zit. Als ik met de auto weg ga laat ik hem altijd een minuutje lopen voordat ik ga rijden. Als ik weg rij is het stil geen ratel of iets ( op het geluid van de downpipe en uitlaat na

) na 2/3 minuten rijden als ik dan terug schakel voor een rotonde of bocht of iets hoor je dat de ratel op de achtergrond wel aanwezig is maar niet op een vervelende manier. Na 5+ minuten rijden ( door het dorp ) is de ratel zeer aanwezig op een irritante/vervelende manier. De ratel word erger met de versnelling en gaat ook sneller met de versnelling. In de 3e en 4e versnelling is de ratel het meest hoorbaar. In de 5e versnelling is de ratel weg en is het lekker rustig. Soms met het schakelen ( op/terug ) gaat hij moeilijk in de versnelling, dan moet ik hem een beetje doordrukken of als hij echt niet wil dan even in een andere willekeurige versnelling drukken en dan weer terug.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat er mis is?
Thomas Midtbø.