diesel inspuiting

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

kun je de hoeveelheid diesel die in de cilinders wordt ingespoten regelen, ik heb het idee dat het blok vrij arm loopt, trekt niet echt als een 90 pk. turbo voordruk is 0,9 bar zoals voorgeschreven en kleppen staan goed en start geweldig. maar trekkracht :(
zo ja kan ik dit zelf doen of is dit dealer werk? :?:

Er zit een lucaspomp op!
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

hij trekt niet zeg je??

als je gewoon stil staat en je trapt je gas in duurt het lang voor je motor op toeren komt? (rookt hij veel tijdens het optrekken)?
vervang aller eerst het brandstof filter eens... en het lucht filter...
kijk of het dan beter is... zo niet... dan is het een groter probleem
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
ww9436
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 25.07.2006 - 03:59

begin idd eerst met filters en je kan altijd de rookstop op de brandstofpomp een kwart slag geven voor meer brandstof
v40 rood 98 g3 pas 270.000 gereden
Gebruikersavatar
volv40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 18.11.2006 - 17:56

een kwartslag op de rookstop? waar zit deze? en filters zijn onlangs vervangen. auto is terug gekomen van apk en het lijkt dat ze hem terug gezet hebben.
Volvo. Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
ajbv40
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 06.02.2006 - 21:59
Locatie: NH

Misschien de luchtmassameter?
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
ww9436
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 25.07.2006 - 03:59

als hij net terug is vd apk hebben ze waarschijnlijk aan de rookstop zitten schroeven omdat hij teveel uitstoot had.
normaal zit de rookstop geborgd maar ze willen deze nog weleens loshalen om de uitstoot naar beneden te krijgen.
ga gewoon terug naar de garage waar de auto ook gekeurd is en dan kunnen zij hem weer terug zetten op de goede waarde zodat je auto weer gaat als de brandweer
v40 rood 98 g3 pas 270.000 gereden
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Absolute tip bij de TD!

K&N vervangingsfilter plaatsen en goeie dunne motorolie gebruiken.
Rijd al jaren met de TD, had in het begin ook moeite met het
vermogen.

Heb toen K&N filter geplaatst en Shell Helix Ultra 0W40 in het blok
gegooid. Rijd super. Juiste diesel tanken is ook van belang.
Tank geen AVIA, rijd niet lekker.
BP Ultimate en Total rijden bij mij het lekkerst.

Als je filters en olie goed zijn, en je tankt goeie diesel is je
ontbranding goed en loopt de motor gelikt.
De uitstoot is dan ook veel minder.
Mijn uitstoot is zelfs goed te noemen, volgens de garage.
Tenminste, voor een oude TD dan. :wink:
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
brambierpul
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03.12.2005 - 01:31
Locatie: Nederland

Nou dat heb ik ook wel gemerkt als ik bij die budget pompen tank dat het dan wel eens niet lekker kan zijn, kom er ook niet meer gewoon Shell BP en Esso gaat ook bij mij beter.
Heb me laten vertellen dat die prijsvechters met resten van A merken werken en ook de brandstof gebruiken die bij een Shell e.d afgekeurd zijn.
Volvo V40 1.9TD Europa bj 1999 230.000km
sentinel1984
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 12.10.2006 - 20:51

waar kun je die K&N filters kopen, en kun je die er gelijk op zetten, of heb je een verloop stuk nodig?
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Bij de meeste automaterialen zaken.
Tis een vervangingsfilter, geen open filter. Dan heb je alleen maar
meer geluid, dat je echt niet wilt horen op je diesel.

Filterhuis open maken, standaard papieren filter eruit halen.
Nieuwe erin leggen. 6 klemmen vastklikken.
Klaar.
Een wereld van verschil, geen PK's erbij, maar wel een betere
reactie op het gas en beter koppel onderin toerengebied.
Zeker als je oude filter helemaal verstopt zit!!
It's only kinky the first time
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”