Eind mei heb ik mijn XC40 mogen ophalen met een T3 GT. Ik moet zeggen dat het accelereren van de T3 niet teleurstelt. Het schakelen vanaf de 4de versnelling gaat zonder problemen
Echter heb ik wel 1 opmerking. Waar ik me meer en meer aan stoor. Het schakelen naar of van 1, 2 of 3 gaat niet lekker.
Het lijkt wel alsof de koppeling te snel opkomt. Wat resulteert dat je soms echt even naar voren en achter schokt.
Verschillende rij modi heeft geen effect en vanaf een bepaalde toren tal ook niet. Soms gaat het vrij aardig maar merendeel niet.
Om het effect te ervaren/reproduceren doe dan het volgende:
Schakel over naar handmatig schakelen.
Schakel op tot versnelling 3.
Laat het gas los en schakel terug naar zijn 2.
Vervolgens weer opschakelen naar 3 Enz...
De dealer heeft aangegeven dat het schakelen inderdaad niet lekker loopt. Helaas was er nog niks bekend binnen Volvo. Aangezien ik (pas) 6.000 KM heb gereden kreeg ik het advies om hem goed in te rijden tot ongeveer 10.000 KM.
Mocht het dan nog niet zijn opgelost kon ik weer terug komen.
Heeft iemand anders hier ook last van?
XC 40 T3 testverslag
-
- 1st Gear member
Hoi Ruudje007
Ik heb nu 3 weken de XC40 T3 GT maar ervaar niet wat jij beschrijft. De schakelbak doet het erg goed en soepel.
Overigens heb ik sinds deze week niet meer de standaard Comfort stand maar ben ik overgestapt naar een individual modus. Wel jammer dat je dat elke keer na het starten weert moet selecteren.
Groet
Ik heb nu 3 weken de XC40 T3 GT maar ervaar niet wat jij beschrijft. De schakelbak doet het erg goed en soepel.
Overigens heb ik sinds deze week niet meer de standaard Comfort stand maar ben ik overgestapt naar een individual modus. Wel jammer dat je dat elke keer na het starten weert moet selecteren.
Groet
Volvo XC40 T3 Geartronic 160 pk Momentum Pro
-
- 4th Gear member
Na starten eenvoudig 2x op de knop rijmodus drukken en klaar!
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
-
- Starter
Hi Djeepie,djeepie schreef: Hoi Ruudje007
Groet
Goed om te horen dat hij bij jou wel goed bevalt

Individuele modes gebruikte ik al in de eerste week. Aangezien je daar wel het start/stop mee kan uitschakelen.
Het is een extra handeling tijdens het starten maar gelukkig is het niet heel lastig. Het wordt een gewoonte als je de auto start.