Thx.Autowina schreef: Hij ziet er nu zo uit.
Kan er geladen worden vanaf netstroom?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Haha. Je vloog je afrit bijna voorbij? De XC60T8 Inscription met 20 of 21 inch zal veel soepeler aanvoelen.diesel01 schreef: We zijn thuis...en nu dacht ik dat ik met de D5 niet bepaald een stakker had qua snelheid maar jongens dit ding gaat af wanneer je daar om vraagt, niet normaal..![]()
Hij gooit zo 3 versnellingen weg, zakt door de achterhand en marcheert weg alsof er geen morgen komt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nou nee, zo erg was het niet.
Even eenmalig het vermogen gevoeld en daarna op de cruise.
Hij staat nu te laden op 13 amp
Heb mijn vrouw nog even het gemak laten zien van de wegklap trekhaak, wanneer we aan het einde van het jaar geen onkosten meer hebben gehad aan de V90 dan mag hij er ook 1
Even eenmalig het vermogen gevoeld en daarna op de cruise.
Hij staat nu te laden op 13 amp
Heb mijn vrouw nog even het gemak laten zien van de wegklap trekhaak, wanneer we aan het einde van het jaar geen onkosten meer hebben gehad aan de V90 dan mag hij er ook 1
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Of anders neem je deze?diesel01 schreef: Nou nee, zo erg was het niet.
Even eenmalig het vermogen gevoeld en daarna op de cruise.
Hij staat nu te laden op 13 amp
Heb mijn vrouw nog even het gemak laten zien van de wegklap trekhaak, wanneer we aan het einde van het jaar geen onkosten meer hebben gehad aan de V90 dan mag hij er ook 1
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb deze even nader bekeken.
Er is geen enkele velg die niet beschadigd is vanwege het missen van Birdview, hoeken van de auto moeten gespoten worden omdat ze...kuch...gebruikerssporen hebben.
D’r wordt 66 of 68k voor gevraagd wat neerkomt op MINIMAAL 20k bijleggen.....dat zie ik niet gebeuren.
Er is geen enkele velg die niet beschadigd is vanwege het missen van Birdview, hoeken van de auto moeten gespoten worden omdat ze...kuch...gebruikerssporen hebben.
D’r wordt 66 of 68k voor gevraagd wat neerkomt op MINIMAAL 20k bijleggen.....dat zie ik niet gebeuren.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Of gewoon de standaardvelgen er onder, zoals ik heb. Dan rijdt een R-design prima hoor! En de velgen blijven ook heel.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het laden is niet goed gegaan denk ik, hij heeft de hele nacht aan het stroom gestaan maar dit is wat ik vanmorgen aantrof.
Wanneer ik hem in het stopcontact druk dan gaat het home icoontje branden, de verschillende ampere's lichten ook op maar het icoontje auto brandt niet.
In de auto laat hij zien dat het laadsnoer bevestigd is, de stekkeraansluiting brandt groen maar hij laat niet zien dmv de pulserende stekkerdraad dat hij daadwerkelijk aan het laden is.
Mijn vrouw heeft er vanmorgen in gereden, kreeg een dikke smile toen ze even op de oprit gas gaf en niet "normaal kraaide", de man in de Passat achter ons wist ook even niet wat hij zag
Maar goed, daar is ie niet voor bedoeld, in de stad heb ik hem weer op hybrid gezet en dat vond ze toch wel gaaf, elektrische rijden.
Wellicht als straks de V60 T6 te op de markt komt dat het iets voor ons kan zijn, de hoge zit is op zich wel weer prettig maar we hebben er op dit moment geen trek in om weer iets anders te doen.
Wanneer ik hem in het stopcontact druk dan gaat het home icoontje branden, de verschillende ampere's lichten ook op maar het icoontje auto brandt niet.
In de auto laat hij zien dat het laadsnoer bevestigd is, de stekkeraansluiting brandt groen maar hij laat niet zien dmv de pulserende stekkerdraad dat hij daadwerkelijk aan het laden is.
Mijn vrouw heeft er vanmorgen in gereden, kreeg een dikke smile toen ze even op de oprit gas gaf en niet "normaal kraaide", de man in de Passat achter ons wist ook even niet wat hij zag

Maar goed, daar is ie niet voor bedoeld, in de stad heb ik hem weer op hybrid gezet en dat vond ze toch wel gaaf, elektrische rijden.
Wellicht als straks de V60 T6 te op de markt komt dat het iets voor ons kan zijn, de hoge zit is op zich wel weer prettig maar we hebben er op dit moment geen trek in om weer iets anders te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3169
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Da’s wel gek! De auto moet wel vergrendeld worden om te laden, was hij dat?
De T8 aandrijflijn erg fijn. Toen mijn dealer er destijds over begon dat dat voor mijn rijgedrag (overwegend
kleinere stukken gecombineerd met regelmatig lange afstanden van +200 km) eigenlijk ideaal zou zijn, was mijn eerste reactie “dat lijkt me niets”. Toen mijn vorige auto een keer in de service was heeft hij gezorgd dat ik als vervangende auto een XC60 T8 meekreeg. Dat overtuigde! Toen ik diezelfde dag ook nog eens in zijn XC90T8 met luchtvering reed was ik verkocht. Inmiddels heb ik ca. 25000 km in mijn eigen exemplaar (ex Volvo-Zweden manager’s auto) gereden - deze was al voorzien van Polestar tuning.
Na dat jaar kan ik zeggen dat het een geweldige auto is maar wel een tikje schizofreen : dood stil als je elektrisch rijdt (Hybrid) is hij super-comfortabel, maar bovenal ook erg zuinig. Gemiddeld rij ik iets van 6,7-6,8 l/100 km, waarbij ik alleen thuis laad (zonnepanelen). Op de “Power” stand (sinds kort staat dat in de rijmodi lijst als “Polestar Engineered” is het echt een beest met een acceleratie waar je stil van wordt en is vering en besturing ook strakker. In “constant AWD” rijdt hij het lekkerste (meest stabiel) vind ik, maar dan gebruikt hij wel ietsje meer dan in Hybrid. Ik ben erg tevreden iver het concept al is het jammer dat de accu na 35 km leeg is. Weliswaar wordt je daarna nog iedere keer weer elektrisch op gang gebracht (de verklaring voor het zuinige rijden) voordat de benzine motor het overneemt. Een range van 50-60 km zou voor mij ideaal zijn. Rupsje nooitgenoeg....
De T8 aandrijflijn erg fijn. Toen mijn dealer er destijds over begon dat dat voor mijn rijgedrag (overwegend
kleinere stukken gecombineerd met regelmatig lange afstanden van +200 km) eigenlijk ideaal zou zijn, was mijn eerste reactie “dat lijkt me niets”. Toen mijn vorige auto een keer in de service was heeft hij gezorgd dat ik als vervangende auto een XC60 T8 meekreeg. Dat overtuigde! Toen ik diezelfde dag ook nog eens in zijn XC90T8 met luchtvering reed was ik verkocht. Inmiddels heb ik ca. 25000 km in mijn eigen exemplaar (ex Volvo-Zweden manager’s auto) gereden - deze was al voorzien van Polestar tuning.
Na dat jaar kan ik zeggen dat het een geweldige auto is maar wel een tikje schizofreen : dood stil als je elektrisch rijdt (Hybrid) is hij super-comfortabel, maar bovenal ook erg zuinig. Gemiddeld rij ik iets van 6,7-6,8 l/100 km, waarbij ik alleen thuis laad (zonnepanelen). Op de “Power” stand (sinds kort staat dat in de rijmodi lijst als “Polestar Engineered” is het echt een beest met een acceleratie waar je stil van wordt en is vering en besturing ook strakker. In “constant AWD” rijdt hij het lekkerste (meest stabiel) vind ik, maar dan gebruikt hij wel ietsje meer dan in Hybrid. Ik ben erg tevreden iver het concept al is het jammer dat de accu na 35 km leeg is. Weliswaar wordt je daarna nog iedere keer weer elektrisch op gang gebracht (de verklaring voor het zuinige rijden) voordat de benzine motor het overneemt. Een range van 50-60 km zou voor mij ideaal zijn. Rupsje nooitgenoeg....
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Exact mijn bevindingen. Ik ben ook helemaal "om" ... Rij korte stukken woon-werk en vanmorgen gaf de BC aan dat ik na bijna 500 km te hebben gereden een benzineverbruik zou hebben van 3,1 liter/100. En de ervaring leert me dat deze waardes gewoon haalbaar zijn - maar alles gekoppeld aan het gebruik. Daar waar ik bij mijn vorige auto van het verbruik bij korte stukjes niet echt vrolijk werd, is een Hybride ideaal. Ik stekker overigens ook "gewoon" aan de stekker.mga1600 schreef: Da’s wel gek! De auto moet wel vergrendeld worden om te laden, was hij dat?
De T8 aandrijflijn erg fijn. Toen mijn dealer er destijds over begon dat dat voor mijn rijgedrag (overwegend
kleinere stukken gecombineerd met regelmatig lange afstanden van +200 km) eigenlijk ideaal zou zijn, was mijn eerste reactie “dat lijkt me niets”. Toen mijn vorige auto een keer in de service was heeft hij gezorgd dat ik als vervangende auto een XC60 T8 meekreeg. Dat overtuigde! Toen ik diezelfde dag ook nog eens in zijn XC90T8 met luchtvering reed was ik verkocht. Inmiddels heb ik ca. 25000 km in mijn eigen exemplaar (ex Volvo-Zweden manager’s auto) gereden - deze was al voorzien van Polestar tuning.
Na dat jaar kan ik zeggen dat het een geweldige auto is maar wel een tikje schizofreen : dood stil als je elektrisch rijdt (Hybrid) is hij super-comfortabel, maar bovenal ook erg zuinig. Gemiddeld rij ik iets van 6,7-6,8 l/100 km, waarbij ik alleen thuis laad (zonnepanelen). Op de “Power” stand (sinds kort staat dat in de rijmodi lijst als “Polestar Engineered” is het echt een beest met een acceleratie waar je stil van wordt en is vering en besturing ook strakker. In “constant AWD” rijdt hij het lekkerste (meest stabiel) vind ik, maar dan gebruikt hij wel ietsje meer dan in Hybrid. Ik ben erg tevreden iver het concept al is het jammer dat de accu na 35 km leeg is. Weliswaar wordt je daarna nog iedere keer weer elektrisch op gang gebracht (de verklaring voor het zuinige rijden) voordat de benzine motor het overneemt. Een range van 50-60 km zou voor mij ideaal zijn. Rupsje nooitgenoeg....
@diesel01: Als je de stekker in de auto steekt, en hij wordt bijgeladen, kleurt de LED van licht groen naar pulserend donkergroen. Of blauw, hetgeen inhoudt dat je een tijd hebt ingesteld dat de auto moet beginnen met laden (bijv. ivm nachtstroom - na 23:00 uur) Als je om 22:59 uur kijkt, is de led blauw om 23:00 uur gaat de led donkergroen pulseren totdat de accu vol is. Overigens rij ik een XC90 R design met 22" - maar met luchtvering. Is eigenlijk heel prima te doen
zo!
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ja hij was gesloten.mga1600 schreef: Da’s wel gek! De auto moet wel vergrendeld worden om te laden, was hij dat?
Is de stekker "slim" maw weet hij waar hij wordt ingeplugd, neemt hij bijv geen stroom als hij merkt dat het net dat niet aan kan?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
de stekker is niet slim hij zal niet weten waar hij aan het net hangt en doet zeker niet aan load balancing. Wel zit er volgens mij een temperatuur bewaking in de stekker van het snoer die kan afschakelen als hij te warm wordt.
Ik rijd nu van vanaf 2013 Volvo PHEV, eerst D6 TE en daarna T8 TE in verschillende modelen maar kan bevestigen dat het heerlijk rijdt en bij een beetje laden kom je al snel op een verbruik aan aan benzine van rond de 6 liter op 100 km. In een V90 is de T8 overigens ook echt heerlijk
Ik rijd nu van vanaf 2013 Volvo PHEV, eerst D6 TE en daarna T8 TE in verschillende modelen maar kan bevestigen dat het heerlijk rijdt en bij een beetje laden kom je al snel op een verbruik aan aan benzine van rond de 6 liter op 100 km. In een V90 is de T8 overigens ook echt heerlijk
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Zat de stekker er wel helemaal in? Je moet hem echt stevig vastdrukken. Anders werkt de vergrendeling niet en start het opladen niet.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik had hem er idd helemaal in en hij vergrendelde ook, ik zal straks een andere stekker proberen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Check over een half uurtje of hij nog groen knippert.diesel01 schreef: Ik had hem er idd helemaal in en hij vergrendelde ook, ik zal straks een andere stekker proberen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het is niet zo dat ik nog iets in de auto moet doen?
Ik heb hem nu aan een andere stekker maar ook dat geeft geen groen pulserend licht noch het oplichtend auto symbool.
Ik heb hem nu aan een andere stekker maar ook dat geeft geen groen pulserend licht noch het oplichtend auto symbool.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hij doet het gewoon niet, kabeltje ligt weer in de auto en we gaan gewoon op awd naar het werk morgen.
We kopen toch geen andere auto dus hij is gewoon nodig om van huis naar werk te komen.
Allen bedankt voor het meedenken.
We kopen toch geen andere auto dus hij is gewoon nodig om van huis naar werk te komen.
Allen bedankt voor het meedenken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Nee je hoeft niets in de auto te doen.diesel01 schreef: Het is niet zo dat ik nog iets in de auto moet doen?
Ik heb hem nu aan een andere stekker maar ook dat geeft geen groen pulserend licht noch het oplichtend auto symbool.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Laat maar eerst die D5 maken. Tegen de tijd dat je die zat bent zijn de T6 TE’s vast interessant qua prijs. Als een R-Design uitvoering je niet aanspreekt, de 22 inch velgen bekrast zijn en je rondom krassen miet laten wegwerken, is dit niet jouw exemplaar.diesel01 schreef: Hij doet het gewoon niet, kabeltje ligt weer in de auto en we gaan gewoon op awd naar het werk morgen.
We kopen toch geen andere auto dus hij is gewoon nodig om van huis naar werk te komen.
Allen bedankt voor het meedenken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir