Kan er geladen worden vanaf netstroom?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Of je hebt geen randaarde op het stopcontact? Dan doet hij het namelijk ook niet is mijn ervaring.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01
De randaarde is extreem belangrijk. Maar het missen van de randaarde is op lader ook te zien. Ik heb een nieuw type lader (dus zonder de Ampere selectie) en daar gaan beide ledjes rood knipperen als er geen randaarde is.
Volvo V60 PiH Summum MY14
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat zou mij niet verbazen, we hebben al een hoop vervangen hier omdat een hobbyist aan de gang is geweest.
Vandaag ook nog even op pad geweest, hij laad toch zelf bij want ik kom toch het dorp uit op electriek en een stuk stad weer in.
Ook even kennis gemaakt met powerrrrr stand, vering lijkt stugger te worden en hij wordt nog meer hooligan, stuur gaat op standje zwaar en dat rijdt eigenlijk best erg goed, demping doet mij denken aan mijn vorige XC60 met fourC.
Qua aandacht ook niet te kort van medeweggebruikers met 22” jetsers van velgen met brede banden en in het wit is het best wel een verschijning.
Ik heb vandaag een paar blikken zien kijken waaruit valt te lezen....waar doen ze het van, ja sorry ik kreeg ook maar de sleutel in de hand gedrukt
Erg leuk speelgoed, geeft een beetje het tank gevoel en mijn vrouw heeft al even kennis gemaakt met de zware deur die terug kwam terwijl zij het been er al tussen had.
Ook al een tank brandstof weggestookt, vanmiddag 40 liter getankt á €1,60, bc geeft dan heel even 620km aan maar zakt in no-time naar 400km reikwijdte.
Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Ik rijdt 6 km richting de snelweg en draai dan de snelweg op, 30km verder er weer af en ben binnen 800 meter op mijn werkadres.
Dat is hier 20 minuten omdat we geen files kennen en ik heb op de snelweg de cruise op 133 omdat iedereen door rijdt, dat lukt in de meeste gebieden van NL niet en kun je dus elektrisch op pad.
Maandag maar eens bellen of mijn diesel weer klaar is
Edit @ athome, druk hem maandag op het werk even aan de stekker, als hij dan gaat laden trek ik hier even de installateur aan de jas voor randaarde, bedankt voor de head-up!
Vandaag ook nog even op pad geweest, hij laad toch zelf bij want ik kom toch het dorp uit op electriek en een stuk stad weer in.
Ook even kennis gemaakt met powerrrrr stand, vering lijkt stugger te worden en hij wordt nog meer hooligan, stuur gaat op standje zwaar en dat rijdt eigenlijk best erg goed, demping doet mij denken aan mijn vorige XC60 met fourC.
Qua aandacht ook niet te kort van medeweggebruikers met 22” jetsers van velgen met brede banden en in het wit is het best wel een verschijning.
Ik heb vandaag een paar blikken zien kijken waaruit valt te lezen....waar doen ze het van, ja sorry ik kreeg ook maar de sleutel in de hand gedrukt

Erg leuk speelgoed, geeft een beetje het tank gevoel en mijn vrouw heeft al even kennis gemaakt met de zware deur die terug kwam terwijl zij het been er al tussen had.
Ook al een tank brandstof weggestookt, vanmiddag 40 liter getankt á €1,60, bc geeft dan heel even 620km aan maar zakt in no-time naar 400km reikwijdte.
Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Ik rijdt 6 km richting de snelweg en draai dan de snelweg op, 30km verder er weer af en ben binnen 800 meter op mijn werkadres.
Dat is hier 20 minuten omdat we geen files kennen en ik heb op de snelweg de cruise op 133 omdat iedereen door rijdt, dat lukt in de meeste gebieden van NL niet en kun je dus elektrisch op pad.
Maandag maar eens bellen of mijn diesel weer klaar is

Edit @ athome, druk hem maandag op het werk even aan de stekker, als hij dan gaat laden trek ik hier even de installateur aan de jas voor randaarde, bedankt voor de head-up!
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3102
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef:Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zoals gezegd, die file’s kennen wij hier niet.mga1600 schreef:Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef:Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.Wanneer je kunt stekkeren en alle kilometers woon/werk over 60 en 80km wegen kunt doen dan loont het.
Ik rijdt in 1 streep naar het werk en dat doe ik uitsluitend op brandstof, tis wat het is.
Hij stond toen ik hem mee kreeg op 17.8 liter per 100km, volvo kennende aan de optimistische kant.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Als je de helft van je woon/werk verkeer met stroom kan rijden dan is je verbruik rond de 35 liter op de 100 km.diesel01 schreef:Zoals gezegd, die file’s kennen wij hier niet.mga1600 schreef:Klopt niet: mijn ervaring toont dat aan. Mijn vorige auto een XC60 T6 (VEA) haalde met moeite een geniddelde van 1:10, nu met mijn XC90T8 (dezelfde motor maar aangevuld met het hybride deel) haalde in de afgelopen 12 maanden een gemiddelde van bijna 1:15 terwijl mijn rijgedrag hetzelfde is en de auto aanmerkelijk groter is uitgevallen. Ook op langere ritten loont hybride echt vanwege regeneratie: want ook als je na 300 km in de file komt wordt je nog steeds iedere keer elektrisch op gang gebracht. Dat scheelt vele slokken op een borrel.DB200 schreef: Voor de gemiddelde forensende Noorderling heeft zo'n hybride dan weinig zin, vrees ik. Ik blijf nog even dieselen, was ik so wie so al van plan.
Ik rijdt in 1 streep naar het werk en dat doe ik uitsluitend op brandstof, tis wat het is.
Hij stond toen ik hem mee kreeg op 17.8 liter per 100km, volvo kennende aan de optimistische kant.

Volvo v60 PIH Summum my2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Met een verbruik van 35 liter per 100 km zijn er leukere auto's te vinden dan zo'n burgerlijke Volvo. 

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24591
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Er wordt continu geblazen met dat ding. Combineer dat met weinig laden en je krijgt elke auto op dat verbruik
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hahaha, zo pas een X5 rijder, een 3.0d die toch even wilde zien wat de type aanduiding was van die witte burgerlijke Volvo.Walter schreef: Er wordt continu geblazen met dat ding. Combineer dat met weinig laden en je krijgt elke auto op dat verbruik
Dat blijft geinig maar inmiddels is het verbruik gezakt vanaf het moment dat ik hem hem van 18l/100km naar 12l/100km.
Het laden op het werk met stopcontact doet het ook niet, de stekker laat kort het groene autolampje zien maar die springt ook direct uit.
Straks even bij de Volvo vragen of ze hem daar aan de stekker willen hangen om te zien of het daar wel werkt.
Inmiddels staat de V90 weer klaar en die haal ik zo op.
Kreeg ook bericht dat er voor 125€ een update klaar staat voor uitbreiding van intel save mbt run off migration en head on collision.
Even kijken wat ik moet betalen voor de reparatie en wellicht laat ik dat er direct maar even opzetten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Het verbruik van de XC60 valt mij nog niet tegen. Normaal rijd ik veel electrisch en zit ik op ca. 4 liter per 100 kilometer. Gisteren heb ik in Landau (Duitsland) de tank volgegooid. Na een bezoek aan Hockenheim (wat niet verkeerd was gisteren!) ben ik gisteravond teruggereden. Op een autobahn zonder vrachtauto's heb ik de meeste stukken tussen 160 en 180 km/u gereden. Na het afzetten van een passagier in Groningen doorgereden naar ons huis in Drenthe. Bijna 700 kilometer met net geen 10 liter per 100 kilometer.
De V60 D6 is natuurlijk zuiniger, maar toch.
De V60 D6 is natuurlijk zuiniger, maar toch.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zonder meer netjes te noemen, het zijn idd de hernemingen die brandstof kosten, met de D5 haal ik dan ook hele nette waardes met 150 op de cruise zonder af te remmen voor overige verkeer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Giant2000
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26.07.2019 - 13:32
Als je een geaard verlengsnoer tot 50 meter met 1,5mm2 draden gebruikt mag je nooit meer dan 10A laden, 6A is aan te bevelen ivm de hoge weerstand van dunne draden wat omgezet wordt in warmte. Op deze website staat een calculator met duidelijke uitleg: https://www.ledtuning.nl/nl/draadcalculatorRoaldH schreef: Zo doe ik het ook vanaf juni 2013. Met een verlengsnoer zou ik liever op 6A of max 8A gaan laden. Bij 13A worden de stekkers al warm.
Laatst gewijzigd door Giant2000 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 Volvo V40 D4 - 2013 Volvo V60PIH - 2002 Volvo V70XC - 1992 Volvo 240 Polar - 1991 Pontiac Bonneville 3.8 - 1991 Mitsubishi Galant LE - 1990 Chevrolet Beretta 2.2l - 1988 Chevrolet Caprice Classic Brougham 6.6l - 1986 Opel Ascona - 1985 VW Golf - 1982 VW Jetta D - 1982 Ford Escort - 1980 Chevrolet Impala Estate 5.0l - 1980 VW Golf D - 1979 Ford Fiesta GL - 1979 Buick Regal Limited 5.0l - 1978 Volvo 66 - 1976 Opel Ascona - 1975 BMW 2002 Touring