Goede middag !
Ik ben hier helemaal nieuw, maar wel al jaren Volvo rijder: begonnen in 1997 met een 940, gevolgd door 3 x een V40 en daarna een V70 classic (2.4 5 cil) en nu een S60 2.4 5 cilinder my 2005.
In verband met een verhuizing zal ik afscheid moeten nemen van mijn trouwe S60 maar treur niet al te hard want ik heb een V70 D5 Summum my 2008 op het oog met een kleine 206.000 km op de klok.
Ik heb hier al eea gelezen maar vroeg mij af of er, behoudens de aircopomp, achteras rubbers en het laten spoelen van de bak nog andere zaken zijn waar ik bij de aanschaf op zou kunnen letten ?
Alvast bedankt voor jullie input !
Even voorstellen
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Welkom!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Gewoon gaan rijden en kijken wat nodig is.
Ik had mijn vorige Volvo V70 D5 163pk (2005) met 300.000 km pas bij Gery Slot de bak laten spoelen. Was wel nodig. Toen ik deze verkocht stond er 527.000 km op de teller
Heb vorige week bij mijn nieuwe XC70 (2016) met 249.000 km de bak laten spoelen. Wat een verschil. Loopt ook meteen zuiniger.
Ik had mijn vorige Volvo V70 D5 163pk (2005) met 300.000 km pas bij Gery Slot de bak laten spoelen. Was wel nodig. Toen ik deze verkocht stond er 527.000 km op de teller

Heb vorige week bij mijn nieuwe XC70 (2016) met 249.000 km de bak laten spoelen. Wat een verschil. Loopt ook meteen zuiniger.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28.07.2019 - 00:26
Dank aan allen voor de tips. Komende maandag ga ik kijken, voelen en rijden. Ik houd jullie op de hoogte.
@ Michel V70: het is idd de 185 pk uitvoering. Ik heb echter (nog) niets gelezen over een wervelklep en een "berucht" stangetje..........kan je mij in de juiste richting wijzen ?
@ Michel V70: het is idd de 185 pk uitvoering. Ik heb echter (nog) niets gelezen over een wervelklep en een "berucht" stangetje..........kan je mij in de juiste richting wijzen ?
Laatst gewijzigd door RSA67 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Welkom. Check even op een lekke/losse voorruit. Zie: viewtopic.php?t=82217
En steenslagschade/roest ter hoogte van bovenzijde voorruit.
En steenslagschade/roest ter hoogte van bovenzijde voorruit.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- MichelV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
- Locatie: Dalfsen
Stangetje kost nog geen € 10,- echter nieuwe wervelkleppen ben je minstens € 500,- verder.
Bij alleen los stangetje valt de schade wel mee, als de boel erg vet is moeten de wervelkleppen vervangen worden. Zijn van kunststof dus veel schade kunnen ze niet aanrichten.
Als ze niet meer werken of stuk heb je alleen met hoog vermogen wat last.
Bij alleen los stangetje valt de schade wel mee, als de boel erg vet is moeten de wervelkleppen vervangen worden. Zijn van kunststof dus veel schade kunnen ze niet aanrichten.
Als ze niet meer werken of stuk heb je alleen met hoog vermogen wat last.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21208
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb met mijn laatste XC60 D5 een offerte van €800 voor het vervangen van de wervelkleppen.
Ze gaan op enig moment haperen waardoor het stangetje breekt, ik merkte heel duidelijk wanneer hij er weer af lag.
Ze gaan op enig moment haperen waardoor het stangetje breekt, ik merkte heel duidelijk wanneer hij er weer af lag.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Rij de automaat ook goed warm, je mag er best wel even ‘sportief’ mee rijden. Terugschakelen moet tot aan stilstand heel soepel gaan en zonder bonkjes.
Vaak merk je dit pas als ie echt goed warm is.
Overigens vind ik de kmstand voor bwj en diesel wel erg laag... is het een import?
Succes!
Vaak merk je dit pas als ie echt goed warm is.
Overigens vind ik de kmstand voor bwj en diesel wel erg laag... is het een import?
Succes!
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.